handdator

Visa fullständig version : Fuskas det i alla matbutiker?


tano
2007-12-07, 00:35
En liten röstning, vill veta vad ni tror, fuskas det i alla matbutiker?

Själv tycker jag det är nära nog iq befriat att tro att det endast skulle vara fyra butiker hos ica som fuskar.
Och chansen att det skulle ske i andra stora varuhus som Coop är minst lika hög. Men vars ska man då handla maten?
Måste ju ändå äta, nog överlever man (har ju gjort det hittils). Men mår kroppen bra av att leva på gammalt kött? Ja amn udnrar ju... Vegetarian har jag inte lust att bli...

Sedan detta med att skylla ifrån sig och nedåt. Kan inte människan ge upp (ica handlarna) när de blir överbevisade? Det är som ett hån, hur de kan ta sådan massiva löner, men snåla in och ljuga.

Inte konstigt att vi svenskar har ett agg mot att tjäna pengar. Det är inte sällan just denna sortens personer som är de som tjänar mest pengar. Om man blir sådan av pengar, vill man inte bli rik....

tano
2007-12-07, 00:35
Hum tryckte jag fel nu skulle ju bli en poll, går det att fixa på något sätt???

Durre
2007-12-07, 00:37
jag tror du överlever lite gammalt kött :) Men jo fy vad äckligt.

PowPow
2007-12-07, 00:57
Det vore ganska galet att tro att det inte finns en enda matbutik i vilken det inte fuskas.

Greg
2007-12-07, 01:02
Nej

Mental
2007-12-07, 01:03
Har en polare som jobbar på coop, där märks ost och liknande om på rätt regelbunden basis. lär vara lika i rätt många butiker.

Lellan
2007-12-07, 01:12
Jag ska köpa mig gulliga grisar å kossor att äta på. In ica´s face liksom.. :hbang:

Fast min dagmamma sa alltid att lite skit rensar magen

Ljungkvist
2007-12-07, 07:24
har egna erfarenheter (jobb) av att ommärkning av köttfärs tillämpas på en viss willysbutik. tyckte själv det var huvudlöst när jag jobbade där och var tvungen att utföra skiten, men sådan var rutinen...

vill man undvika problemet kan ett tips vara att ta bakifrån, eftersom man sällan märker om allt och lägger det ommärkta överst. gå gärna på synen. jag tyckte själv att man såg skillnad på den nymalna färsen och gårdagens. annars kan man ju alltid köpa fabrikspaketerad köttfärs, den går ju liksom inte att märka om.

z_bumbi
2007-12-07, 07:33
Jag skulle aldrig märka om köttfärs/kött/ost om jag jobbade i en butik, jag har nämligen ingen lust att riskera att döda en annan människa bara för att min arbetsgivare vill tjäna några tusen mer. Det skulle sen vara mycket intressant att följa diskussionen mellan arbetsgivare och fack om det blev några som helst problem iom att jag vägrar bryta mot lagen.

Scratch89
2007-12-07, 07:34
Köttfärs är oavsett ålder den värsta bakteriefällan i köttväg. Det är verkligen vidrigt, så om ni är rädda för att bli sjuka - undvik!

z_bumbi
2007-12-07, 07:39
Köttfärs är oavsett ålder den värsta bakteriefällan i köttväg. Det är verkligen vidrigt, så om ni är rädda för att bli sjuka - undvik!

Inte om man följer förpacknings- och datumreglerna.

Scratch89
2007-12-07, 07:51
Inte om man följer förpacknings- och datumreglerna.

Nej, det klart, om de stämmer. Men bakterier har hur man än vrider och vänder på det betydligt större tillväxt i malet kött än hos annat kött.