handdator

Visa fullständig version : Kreatin + alkohol


Swedish-Banjo
2007-12-05, 23:04
Tjohej!
Har nu inlett min snuskigt dyra period på CellTech (kreatin) och har en del funderingar.
Ska på fest i helgen och funderar på att på sedvanligt sätt inta en viss mängd alkohol *cupid* . Dock är det ju så att alkohol fungerar uttorkande för kroppen, och tänkte därför att det inte är så bra med tanke på att kreatinet i sig packar på cellerna med vätska.
Alltså: Jag har nu bulkat upp i 5 dagar me CellTech och är lite orolig för att alkoholen ska sumpa effekten till viss mån.
Hur ser ni på det här med Kreatin och alkohol?

Känner att jag inte vill slänga 629 spänn i sjön genom en fylla (och jag vet, många av er tycker nog att jag redan gjort detta i samband med inköpet av kreatinet) :D

Cypher
2007-12-06, 04:02
Jag hade avstått från alkoholen. Du svarar på din egen fråga ärligt talat.

Eddie Vedder
2007-12-06, 06:28
Varför ber du om lov att supa på ett forum? Det startas ungefär 100 frågor om alkohol i veckan känns det som. Alltid samma sak, varför inte bara ta eventuella konsekvenser alternativt skippa.

Får snart panik på alla tusen "hej kolo, får jag dricka sprit?"-trådar.

Sverker
2007-12-06, 07:20
Vilka signaler skickar man till andra personer ?
- Vad kan den personen stå för och vilken identitet vill han/hon förknippas med ? Han/hon dricker alkohol och tränar. Det går ju inte ?

Eddie Vedder
2007-12-06, 08:24
Han/hon dricker alkohol och tränar. Det går ju inte ?

Vet inte riktigt exakt vad du vill säga, men att dricka alkohol och träna förstår jag inte hur det skulle vara fel.

Jag tycker inte på något sätt att det ena utesluter det andra, handlar ju om två saker många personer trivs med helt enkelt. Men däremot när man försöker leta kryphål för att optimera sig trots att man vill supa känna bara onödigt.
Dyker alltid upp frågor om "hur" dåligt det är. Bara att köra på med det man tycker om och prioritera sitt liv därefter. Att plocka bort alkohol ser jag ingen anledning till, om man vill dricka alkohol.

Stoltz
2007-12-06, 08:39
Att plocka bort alkohol ser jag ingen anledning till, om man vill dricka alkohol.

Förutom att muskeltillväxten minskar vid intaget av alkohol då menar du?

Edit: Aeh, såg att du skrev prioritera nu.

Swedish-Banjo
2007-12-07, 22:41
oj då, jag rörde visst upp en del känslor här :smash: Jag tycker ialla fall inte det e nåt fel me att dricka alkohol, eller?

Nä asså jag spekulerar bara, och delar med mig av vad andra har sagt till mig.
Så det är därför jag ber om lite råd angående detta. Tänkte att ni som e "elit" kanske kan det här bättre än mig.
Men är det dumt att dricka ett par öl när man kör på kreatin? Man har ju hört att det motverkar kreatinets effekt, men det jag undrar är; hur allvarligt är det påståendet, egentligen?

Raggis
2007-12-07, 22:48
oj då, jag rörde visst upp en del känslor här :smash: Jag tycker ialla fall inte det e nåt fel me att dricka alkohol, eller?

Om du inte tycker att det är något fel, så ska du självklart fortsätta att dricka. Varför utesluta en njutning, bara för att det inte är 100% opti?

Ganymedes
2007-12-07, 22:49
Den här typen av trådar handlar bara om att man vill dricka utan dåligt samvete. Oavsett vad man får för svar, kommer man dricka för det har man redan bestämt sig för.

Och om Swedish-Banjo är undantag i detta fallet: visst, drick du om du känner för det. Det lär inte ta död på allt du byggt upp. Ett undantag eller två lär du inte märka någon praktisk skillnad av.

Mourten
2007-12-08, 08:07
Faktumet att du frågar visar att du själv vet svaret, sen är det bara ett val om du vill vara som alla andra Svenssons som måste dricka 10 starköl på krogen för att ens våga prata/dansa med motsatt kön etc.
Enkelt svar, drick INTE alkohol.

Morty
2007-12-08, 16:23
Mourten: word. Man borde faktiskt våga visa sig framför en tjej utan att skämmas ögonen ur sig nykter... Speciellt om man har lite muskler ;o