handdator

Visa fullständig version : Sömntabletter


Vetez
2007-12-05, 22:45
Hur påverkar Sömntabletter träningen/musklerna?
Ingenting eller?


och Alvedon/ipren/treo?


Mvh

BigForre
2007-12-05, 22:56
Offtopic

FFS...behöver du använda nämnda läkemedel så skit i hur de påverkar träningen. Är det påverkan på träningsresultat som avgör om du tänker använda dem eller inte så låter det i mina öron som att du inte behöver dem, så då är det ju inte längre något problem.

ManuelIT
2007-12-05, 23:12
men man kan väl vara väldigt nyfiken ändå? bra att veta liksom...

Kovalchuq
2007-12-05, 23:36
bigforre har vaknat på fel sida verkar de som

anodslam
2007-12-06, 03:16
Hur påverkar Sömntabletter träningen/musklerna?
Ingenting eller?


och Alvedon/ipren/treo?


Mvh


Absolut ingenting. Och även om de skulle ha nån påverkan så är den troligen betydligt mindre än det negativa i dålig sömn (det är sjuukt antikatabolt).

Sverker
2007-12-06, 07:14
Absolut ingenting. Och även om de skulle ha nån påverkan så är den troligen betydligt mindre än det negativa i dålig sömn (det är sjuukt antikatabolt).

Helt utan kunskap om sömntabletter TROR jag alldeles säkert att det är negativt att sänka aktiviteten i centralanervsystemet:(

Vetez !
Men det spelar ingen roll. Frågan är medicinsk och du ska givetvis konsultera din läkare som förskriver preparatet.

King Grub
2007-12-06, 09:28
och Alvedon/ipren/treo?

Jag tror inte dessa är undersökta i samband med styrketräning, men NSAID nedreglerar eller eliminerar stimuleringen av proteinsyntesen som styrketräning vanligtvis åstadkommer.

Vetez
2007-12-06, 09:52
okej... och vad är NSAID för något? smärtstillande?
Sömntabletter 'eliminerar stimuleringen av proteinsyntesen' oxå ?

King Grub
2007-12-06, 10:25
NSAID står för "non-steroidal- antiinflammatory drugs", antiinflammatoriska preparat.

Smärtstillande med ibuprofen och/eller acetaminofen har en stor negativ påverkan på styrketräningens effekt på nybildningen av muskelprotein:

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/86/10/5067

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/282/3/E551

Sömntabletters ev påverkan på styrketräningens stimulans av proteinsyntesen lär inte vara undersökt.

Kovalchuq
2007-12-06, 10:43
annars lär de va bra å sova :D

afireinside
2007-12-06, 23:15
Käkar propavan för att sova lite då och då och har inte märkt några negativa/positiva effekter att äta dom t ex natten innan ett träningspass.
skulle va att man kan bli otroligt slö i skallen ibland bara.

LunaSpice
2007-12-18, 13:46
Provat med insomningstablett istället för Propavan? Sömntabletter ger inte samma mängd REM-sömn vilket kan störa de positiva hormonutsöndringarna nattetid.

1x0
2016-07-19, 21:19
Kommit några studier angående topic (sömntabletter+styrketräning)?
Påverkar testosteron och/eller proteinsyntesen? (Propavan, läs nedan.)

Provat det mesta (även några SSRI's), förutom melatonin (olagligt). Propavan fungerar bäst, 50-75mg vid 22 och jag sover oftast 00.00> 08.00 med endast 2-3 pissepauser per natt, som jag somnar om snabbt efter.
Känner mig lite småseg dagen efter. Fram till ca 12-14.00 (14-16 timmar efter propavanintaget). Därefter känns allt som vanligt och prestationen oförändrad.

Lite nojig att använda för ofta - rädsla att missa gainz. Tar bara om jag har något speciellt planerat för kommande dag. Ett viktigt möte eller liknande.

King Grub
2016-07-19, 21:35
Diazepam finns det studier på kycklingar från 70-talet som visar på kraftigt nedreglerad muskulär proteinsyntesen, men i övrigt har det inte gjorts några sådana studier.

MikaelB
2016-07-19, 21:36
Kommit några studier angående topic (sömntabletter+styrketräning)?
Påverkar testosteron och/eller proteinsyntesen? (Propavan, läs nedan.)

Provat det mesta (även några SSRI's), förutom melatonin (olagligt). Propavan fungerar bäst, 50-75mg vid 22 och jag sover oftast 00.00> 08.00 med endast 2-3 pissepauser per natt, som jag somnar om snabbt efter.
Känner mig lite småseg dagen efter. Fram till ca 12-14.00 (14-16 timmar efter propavanintaget). Därefter känns allt som vanligt och prestationen oförändrad.

Lite nojig att använda för ofta - rädsla att missa gainz. Tar bara om jag har något speciellt planerat för kommande dag. Ett viktigt möte eller liknande.

Jag tar två propavan innan jag lägger mig varje dag i princip, inga problem öht.

1x0
2016-07-19, 21:47
Diazepam finns det studier på kycklingar från 70-talet som visar på kraftigt nedreglerad muskulär proteinsyntesen, men i övrigt har det inte gjorts några sådana studier.
Kollade upp den på FASS.
"Ångestdämpande, muskelrelaxerande, kramplösande, lugnande och sederande."

Biverkningar:
Frekvens Organklass
Muskuloskeletala systemet och bindväv.
Muskelsvaghet.

Hade de biverkningarna stått med på propavan hade jag varit nojig. :P
Hittar inget liknande om propavan.
Jag tar två propavan innan jag lägger mig varje dag i princip, inga problem öht.
Hur länge? År?

Jag har googlat runt rätt mycket men hittar inget om propavan med styrketräning, testosteron.

Sverker skriver i tråden:
TROR jag alldeles säkert att det är negativt att sänka aktiviteten i centralanervsystemet
Gör mig lite nojig?

MikaelB
2016-07-19, 22:15
Hur länge? År?

Jag har googlat runt rätt mycket men hittar inget om propavan med styrketräning, testosteron.

Sverker skriver i tråden:

Gör mig lite nojig?

Över tre år iaf.

LunaSpice
2016-07-19, 22:16
Finns inga studier på propiomazin heller om hormonpåverkan eller dylikt. Vad är mest negativt för dina gains? Att inte sova eller ev få en sänkning av proteinsyntes eller vad det nu skulle kunna vara? Jag tror det är mer kontraproduktivt att noja över detta än att vara glad att sömnen fungerar skapligt för dig.

1x0
2016-07-19, 23:05
Över tre år iaf.
Finns inga studier på propiomazin heller om hormonpåverkan eller dylikt. Vad är mest negativt för dina gains? Att inte sova eller ev få en sänkning av proteinsyntes eller vad det nu skulle kunna vara? Jag tror det är mer kontraproduktivt att noja över detta än att vara glad att sömnen fungerar skapligt för dig.
Ok.
Nice.
Tackar.
Ska göra en egen utvärdering. Kanske tar propavan 5-10 gånger per månad. Men hade behövt oftare för ibland vill inte min klena kropp sova. Ffa efter kvällsträning och/eller tunga marklyft (AMRAP/maxning). :)