handdator

Visa fullständig version : Sen frukost


Muskelbyggaren
2007-12-04, 12:15
Jag är sällan särskilt hungrig på morgnarna och det kan ibland ta uppemot 3 timmar innan hungern slår in. Det är drygt att tvinga i sig mat och matlusten blir förstörd så min undran är om "hur dåligt det är" att vänta så länge innan jag äter dagens första måltid? Jag ökar sakta men säkert i vikt och ligger därför på energiöverskott i alla fall.

Eddie Vedder
2007-12-04, 12:20
Det är ingen fara. Får du i dig tillräckligt med mat är det lugnt. Värre vore det om du väntade tre timmar med att äta efter hård träning.

Exhale_
2007-12-04, 12:20
Inte farligt alls, lär nog inte göra ett dugg sett i långa loppet!

Muskelbyggaren
2007-12-04, 13:45
Skönt att höra, tack för svar!

skaparn
2007-12-04, 14:04
Därför tar du en härligt besk drink bestående av EsaPro grape på morgonen.

booya
2007-12-04, 17:34
Jag lånar tråden lite om det är ok...

Om vi säger att man varit uppe länge och vaknar typ 12:00, ska man då äta frukost eller köra lunchen direkt om man inte tänker vara uppe så länge den dagen igen?

skaparn
2007-12-04, 18:05
Jag lånar tråden lite om det är ok...

Om vi säger att man varit uppe länge och vaknar typ 12:00, ska man då äta frukost eller köra lunchen direkt om man inte tänker vara uppe så länge den dagen igen?

Lunch är ett klockslag mer än vad det är en måltid.

Eddie Vedder
2007-12-04, 19:22
Lunch är ett klockslag mer än vad det är en måltid.

Precis, om du väljer att kalla det lunch eller frukost kommer inte innebära att näringsämnena reagerar annorlunda i din kropp direkt.

Scratch89
2007-12-04, 20:16
Precis, om du väljer att kalla det lunch eller frukost kommer inte innebära att näringsämnena reagerar annorlunda i din kropp direkt.

Säg det till alla mammor runt om i landet. :D
"NEJ NU ÄR KLOCKAN 13 NU KAN MAN INTE ÄTA FRUKOST!"
"MACKOR ÄR VÄL INGEN BRA MAT, KOM OCH ÄT KORV MED OSS!"

Jag orkar inte fortsätta.

Exhale_
2007-12-05, 09:59
Säg det till alla mammor runt om i landet. :D
"NEJ NU ÄR KLOCKAN 13 NU KAN MAN INTE ÄTA FRUKOST!"
"MACKOR ÄR VÄL INGEN BRA MAT, KOM OCH ÄT KORV MED OSS!"

Jag orkar inte fortsätta.

:laugh:

Fan Screech du kan inte haft det lätt!

Scratch89
2007-12-06, 11:09
:laugh:

Fan Screech du kan inte haft det lätt!

Min uppväxt har varit en enda lång piskning. :D Hur ska man kunna vara gram- och minutoptimal med sådana oförstående föräldrar?

ulanbulan
2007-12-06, 12:27
Nja, kortisolet är ju som högst på morgnarna, villket innebär att kroppen tar energi från kroppens fett och muskler om den inte får i sig energi. Dock är det kanske olika från person till person hur mycket man behöver. Själv brukar jag vara sjukt hungrig när jag vaknar, men om du känner att du måste tvinga i dig mat så kanske det inte är så nogrant.

Eddie Vedder
2007-12-06, 12:29
Nja, kortisolet är ju som högst på morgnarna, villket innebär att kroppen tar energi från kroppens fett och muskler om den inte får i sig energi.

Kroppen förser sig alltid med energi från sina depåer under fasta. Sen äter man och då vänder nedbrytningen.

Så med tillräckliga mängder mat blir det alltså +-0. Eller t.o.m. ökad uppbyggnad om man främst ligger på överskott.