handdator

Visa fullständig version : Finns bra hjälp för skada i Stockholm??


Fredrik_S
2007-12-04, 11:03
Jag har haft problem med mitt knä i ca ett år. Jag misstänker att det sitter på baksidan i knävecket och kanske upp mot baksidan av låret nära knävecket men kan inte känna exact var. Det är väldigt jobbigt och vill bli av med detta.

Jag har varit hos ortoped och de har gjort en artroskopi(gått in i knäet) utan att hitta något fel. Även fått piller utan effekt.

Vem/vilka är bäst i stockholm på sånt här då jag inte vet vad det är för nått jag har?
Är skeptisk till så mycket och är rädd att bli fast hos någon som säger att man ska göra nån värmebehandling/laserbehandling/massage/nålar eller liknande som tar 500 kronor per gång i tio gånger och sen händer ändå inget.

champion
2007-12-04, 11:23
Idrottskliniken i solna.

Fredrik_S
2007-12-04, 11:41
Jag var på något som hette idrotskliniken i uppsala en gång i tiden för en axelskada... Där behandlade de mig med nålar 4 gånger och kortisonspruta en gång.
När jag väl kom till rätta med problemet vid ett besök hos en axelortoped var det en labrumavlossning som behövdes opereras. Och var således felbehandlad av dem.

Hur vet man att denna klinik inte är ett liknande skämt som den jag var hos i uppsala?

obesogen
2007-12-04, 12:16
Jag var på något som hette idrotskliniken i uppsala en gång i tiden för en axelskada... Där behandlade de mig med nålar 4 gånger och kortisonspruta en gång.
När jag väl kom till rätta med problemet vid ett besök hos en axelortoped var det en labrumavlossning som behövdes opereras. Och var således felbehandlad av dem.

Hur vet man att denna klinik inte är ett liknande skämt som den jag var hos i uppsala?

Ibland gör man misstag i vården. En labrumskada kan vara svårdiagnosticerad, speciellt om smärtor är det enda symptomet. Mycket får man ju ut i anamnesen. Det förekommer oftast positivt apprehensiontest och positivt relokationtest, dock inte alltid. Att de behandlade dig med nålar var inget som gjorde dig sämre, däremot kunde dom skippat kortisonsprutan. En röntgen borde gjorts.
Idrottskliniken i Solna har ett gott rykte, dock har de oftast några veckors väntetid, så ring idag.

Fredrik_S
2007-12-05, 08:15
Ok tack jag ringer dom idag.

K-Son
2007-12-05, 08:40
Idrottskliniken i solna.

dom är grymma! blev skickad dit med min höft och det var helt klart det bästa stället jag blivit remitterad till.

MVH // K-Son

machine gun
2007-12-08, 12:54
Har bara hört bra saker om idrottskliniken i Solna. Hoppas du får den hjälp du behöver!

Fredrik_S
2007-12-08, 14:32
De vägrade ta emot mig där :(. De tar inte emot några nya kunder sa de. Jag kunde höra av mig i mars igen och se om det gick bättre då sa dem.

Durayan
2007-12-09, 09:38
Idrottsläkare Björn Alber som har mottagning på Sats på regeringsgatan. Före detta olympier, så han vet mycket väl vilka krav man ställer på sin kropp när man tränar. Inget daltande där inte. Och en fena på att sätta sprutor på exakt rätt ställe är han dessutom. Han har fixat både min axel och mitt knä.

Annars kan jag även rekommendera Osteopat Phil Austin som finns både i Stockholm och Uppsala. Har inte hans stockholmsnummer, men uppsala är 018-12 91 01, de kan säkert leda dig vidare om inte annat. Han har jobbat med det brittiska gynmastiklandslaget och vet också vad man vill när man tränar. Han håller på att fixa min rygg.

Martin Löwgren
2007-12-10, 12:58
Idrottskliniken i solna.

Jag har tyvärr dåliga erfarenheter av dem *spy*

Bröt mitt ben 2002 (tibia och fibula). Gick med gips i 6v varpå jag började min rehabilitering där vecka 8. Allt gick fint och de rehabiliterade mitt ben(knäled, lårmuskler etc) helt okej, problemet var bara att de glömde bort att öva upp styrka och rörlighet i fotleden som också var gipsad :smash: :smash:


Så nu 5år senare har jag ingen dorsalflexionsförmågade i fotleden. Jag stämmde dock dem då jag tyckte de var så fruktansvärt inkompetenta som missade detta och vann :)

Har också hört att de har gott rykte men inte enligt mig :)

machine gun
2007-12-10, 18:55
Dan Leijonwall är SKKF's läkare och har även en egen idrottsskademottagning: http://www.idrottsdoktorn.se/ Jag har träffat honom då han jobbade inom öppenvården när jag hade skadat axeln och jag fick ett mycket bra intryck av honom.