handdator

Visa fullständig version : Svårt att få i sig kosttillskott


skorge
2007-12-03, 20:48
Hej,

Jag fick häromdagen hem "muskelpaketet" från grossisten. Jag har tidigare testat mig fram till Twinlabs gainer då jag tyckte det var lätt att få i sig utan att man blev tokmätt. Ville ha V12 och behövde mer gainer så jag tyckte paketet från grossisten verkade rätt smidigt. I "muskelpaketet" ingår följande:

V12
Growth Matrix (Orange/Lemon)
Instant Mass (Strawberry)

Nu till mitt bekymmer. V12:an var inga problem att få i sig. Smakar helt ok. Instant mass däremot testade jag vanliga receptet med 2dl mjöl och 2dl vatten. Blev extremt trögflytande och jag orkade inte "tugga" i mig skiten. Growth Matrix smakar något så förbaskat äckligt så jag tror jag ska spy. Jag blandade den med enbart vatten.

Jag vill nu ha tips på hur jag bäst kan blanda till dessa för att det ska smaka bättre / bli enklare att få i sig. Alla tips mottages varmt.

//Micke

Nimille
2007-12-03, 20:49
Mjölk!

skorge
2007-12-03, 20:50
Som jag skrev blandade jag instant mass med 50% mjöl... blev lite väl trögt. Menar du att mjölk funkar bättre i matrixen?

Nimille
2007-12-03, 20:53
Ingen aning om vad matrix, v12 och liknande är.
Men gainers/proteinpulver och liknande blir mycket godare med mjölk än vatten :)

Insidedoubt
2007-12-03, 21:05
Prova mjölk och blir det för tjockt så häll i mer vätska bara, vatten eller mjölk.

Jag tycker att smakerna på gainers och liknande påminner mycket mer om smakerna på glass eller milkshake än på saft, vilket gör att de blir mycket godare med mjölk. Tål man ändå inte smaken gör man bäst i att blanda med relativt mycket vatten så att den går snabbt att halsa :)

skorge
2007-12-03, 22:33
ska testa att blanda ut lite mer... är nog det enda rätta.

Någon som testat growth matrix och kan komma med några tips där? Har inte använt den typen av tillskott tidigare.

C.E.J.
2007-12-04, 15:10
ska testa att blanda ut lite mer... är nog det enda rätta.

Någon som testat growth matrix och kan komma med några tips där? Har inte använt den typen av tillskott tidigare.

Den är som vilken gainer som helst, bara MYCKET dyrare.

champion
2007-12-04, 15:21
håll för näsan när du dricker eller släng i druvsocker.

posse
2007-12-04, 15:40
Tänk "Det är inte gott, men nyttigt" så får du i dig det.

Animalistic
2007-12-04, 16:32
halsa det, oftast inte trevlig eftersmak men man slipper massa hemska pauser i drickandet

lectris
2007-12-04, 16:57
halsa det, oftast inte trevlig eftersmak men man slipper massa hemska pauser i drickandet

+1

fort och effektivt. orka hålla på liksom, man äter ändå inte kosttillskott för att det är gott ;) om man inte har double pro choklad hemma då förstås *drool* *drool*

jag tvingar ner rapid recovery citronfromage som smakar svett/sur mjölk efter varje pass, så jag vet vad jag pratar om ;p

xarizma
2007-12-04, 17:26
Jag hade typ samma problem förut. När jag blandade tillskottet med mjölk vart det för det mesta kletigt, klibbigt och tjockt. Oftast brukade det funka bättre med vatten än mjölk.

Har alltid haft svårt med att få i mig hela tillskottet genom min shaker :D

Gäller att fördela vattnet/mjölken med tillskottet rätt också.

Animalistic
2007-12-04, 18:27
Jag hade typ samma problem förut. När jag blandade tillskottet med mjölk vart det för det mesta kletigt, klibbigt och tjockt. Oftast brukade det funka bättre med vatten än mjölk.

Har alltid haft svårt med att få i mig hela tillskottet genom min shaker :D

Gäller att fördela vattnet/mjölken med tillskottet rätt också.

otroligt viktigt! för söta smaker använder jag hellre lite mindre vätska, och tyngre smaker lite mer. fast det är ju återigen individuellt men prova dig fram eller be-a-man och halsa :thumbup:

tejpis
2007-12-04, 19:11
Drick utan att andas ut genom näsan, det är då det smakar som mest. Inandning funkar prima så tänk strategiskt och andas ut innan du börjar halsa :D