handdator

Visa fullständig version : Extra jobb


manko
2007-12-03, 16:47
Vad kan man fixa för extra jobb kvällar eller helger för att dryga ut månadskassan lite? Just nu jobbar jag 09-17. Men alltid roligt med extra cash och ha en anledning om helgerna att inte vara full :D

mela
2007-12-03, 16:48
Vad kan man fixa för extra jobb kvällar eller helger för att dryga ut månadskassan lite? Just nu jobbar jag 09-17. Men alltid roligt med extra cash och ha en anledning om helgerna att inte vara full :D

Kan du servera? Det är gott om ställen som söker folk nu när det är en massa julbord osv.

manko
2007-12-03, 16:52
Kan du servera? Det är gott om ställen som söker folk nu när det är en massa julbord osv.

Kan jag ju göra. Men jag är mer som en balanserad valross när jag glider fram. Men jag hade helst tänkt på extra knäck efter nyår för kommer åka bort under juletider :)

mela
2007-12-03, 16:53
Kan jag ju göra. Men jag är mer som en balanserad valross när jag glider fram. Men jag hade helst tänkt på extra knäck efter nyår för kommer åka bort under juletider :)

Kolla typ mataffärer. Eller läs en bartenderutbildning;)
Telefonförsäljare på kvällar.
Teknisk supportgrejs på..ja..telia/tele2/telenor osv.

champion
2007-12-03, 17:05
Äldreomsorgen söker alltid manlig personal. Som kille kommer du lättare in.

olle lindblad
2007-12-03, 17:15
Ikea söker extrajobbare på både Kurvan och Barkarby. De har ob från Handels, vilket de flesta brukar uppskatta.

manko
2007-12-03, 17:25
Ikea söker extrajobbare på både Kurvan och Barkarby. De har ob från Handels, vilket de flesta brukar uppskatta.

Tack, ska söka på det :)

Liten Men Fet
2007-12-03, 17:47
Vad jobbar du med 9-17? Om du har ett dåligt betalt jobb så skulle jag hellre satsa på att skaffa ett där lönen är bättre än att jobba mer nån annanstans.

manko
2007-12-03, 17:55
Vad jobbar du med 9-17? Om du har ett dåligt betalt jobb så skulle jag hellre satsa på att skaffa ett där lönen är bättre än att jobba mer nån annanstans.

Tror aldrig jag skulle hitta ett jobb som jag trivs mer än jag jobbar med nu. Jag tycker att lönen är helt okej pga min utbildningsnivå och arbetserfarenhet. Sen får jag ju löneförhandla snart också.

Sen så kanske det är roligt att testa något annat jobb på sidan om bara för att få testa sig fram till vad man trivs med.

manko
2007-12-03, 18:09
Sen är man ju girig gris och vill ha mer pengar :<

champion
2007-12-03, 18:15
Bygget finns också pengar å dra in.

The_RobRoy
2007-12-03, 18:35
Schyst extra-jobb: http://www.math.kth.se/matstat/finance/temporart/carnegie.pdf

Lepras
2007-12-03, 19:01
Posten ffs...julkort...

NiXPhoenix
2007-12-03, 19:59
Schyst extra-jobb: http://www.math.kth.se/matstat/finance/temporart/carnegie.pdf



"Vi söker nu två studenter..."
De lär ju inte alls få många sökande till alla de platserna. *rolleyes*


"Programmering i VB/MATLAB/Databaser"

Ooh, Mathlab, det har jag hört polare tala om, sånt kommer man inte i närheten av på HHS kan jag säga. :D Fast egentligen borde man få lära sig lite programmering på finansinriktningen men jag vete fan om det är så. Kanske några möjliga tillvalskurser på sin höjd.



Posten ffs...julkort...


Men är det inte lite sent att söka sånt nu? Hmm, nä jag har tentor som måste göras.

The_RobRoy
2007-12-03, 20:19
"Vi söker nu två studenter..."
De lär ju inte alls få många sökande till alla de platserna. *rolleyes*


"Programmering i VB/MATLAB/Databaser"

Ooh, Mathlab, det har jag hört polare tala om, sånt kommer man inte i närheten av på HHS kan jag säga. :D Fast egentligen borde man få lära sig lite programmering på finansinriktningen men jag vete fan om det är så. Kanske några möjliga tillvalskurser på sin höjd.

Men är det inte lite sent att söka sånt nu? Hmm, nä jag har tentor som måste göras.

Det är jäkligt synd faktiskt, ni handelsstudenter skulle bli sjukt heta om ni kompleterande med lite programmering.

jakke
2007-12-03, 21:13
Det där Carnegie jobbet låter ändå lockande att söka.

jakke
2007-12-03, 21:14
Det går sommarkurser i både matlab och databaser i Uppsala!

pilt77
2007-12-03, 21:33
Kör taxi, finns alltid jobb inom den branchen

The_RobRoy
2007-12-03, 21:46
Det där Carnegie jobbet låter ändå lockande att söka.

De lurar dig jakke, det är knappt sådär många tjejer totalt på Carnegie ;)

Edit: pluggade inte du typ Dataingenjör?

jakke
2007-12-03, 21:51
De lurar dig jakke, det är knappt sådär många tjejer totalt på Carnegie ;)

Edit: pluggade inte du typ Dataingenjör?

mjo. civil. IT+ snart en kand. i FEK.

Har nästan 40p matte. Kodade en del invecklad matlab i signalbehandlingskurserna också.

The_RobRoy
2007-12-03, 21:57
mjo. civil. IT+ snart en kand. i FEK.

Har nästan 40p matte. Kodade en del invecklad matlab i signalbehandlingskurserna också.

Vill du jobba inom finansbranschen bör du heltklart söka! Lite långt att penda ifrån Uppsala, men det kan de va värt, även om Carnegie fått lite dåligt rykte senaste tiden, så är dom fortfarande grymma där. Kanon att få in en fot.

Gjorde samma sak förra våren, jobbade extra på en annan bra firma, jobbar kvar än.. ..men nu letar jag något trevligt fast jobb.

Liten Men Fet
2007-12-04, 00:17
Tror aldrig jag skulle hitta ett jobb som jag trivs mer än jag jobbar med nu. Jag tycker att lönen är helt okej pga min utbildningsnivå och arbetserfarenhet. Sen får jag ju löneförhandla snart också.

Sen så kanske det är roligt att testa något annat jobb på sidan om bara för att få testa sig fram till vad man trivs med.

Jag har trivts på dom flesta jobben jag varit på men jag skulle aldrig jobba på något av dom om jag fick typ 80 kr i timmen när man kan få 120+ på industri/lager.

The_RobRoy
2007-12-04, 00:30
Jag har trivts på dom flesta jobben jag varit på men jag skulle aldrig jobba på något av dom om jag fick typ 80 kr i timmen när man kan få 120+ på industri/lager.

80kr i timmen är lite magstarkt att jobba för, betala skatt, resa till och från jobbet + en lunch ute och man går +-0 på hela dagen *rolleyes*

maaherra
2007-12-04, 01:12
Vad kan man fixa för extra jobb kvällar eller helger för att dryga ut månadskassan lite? Just nu jobbar jag 09-17. Men alltid roligt med extra cash och ha en anledning om helgerna att inte vara full :D

Är du någorlunda musikalisk? Tanktkänsla? Kanske ett sinne för att lyssna till olika tonarter?

Börja DJa, skit skoj och bra betalt för arbetet. Å andra sidan blir det desto svårare att hålla sig borta från alkoholen med tanke på arbetsmiljön :D