handdator

Visa fullständig version : Postpaket, uthämtning


Durre
2007-12-03, 13:40
Jag beställde mig ett par nya högtalare för ca 1 vecka sedan och nu idag fick jag brev om att jag kan hämta ut dem, men så står det Hämtas Tidigast 5 december, WTF?

Har väntat ganska länga och det stod att de skulle komma efter 3 dagar, nu måste jag ju vänta ännu längre, notera också att jag betalade lite extra för en snabbare leverans, helt bortkastade pengar nu!

Någon som är insatt i posten och kanske vet om jag kan hämta ut dem idag? De ska hämtas ut på ICA.

PowPow
2007-12-03, 13:42
Har du ett kollinummer? I så fall gå in på posten.se och sök efter ditt paket. Ligger det i din ica-butik så är det bara till att gå dit (med kollinummer och leg.).

Edit: Har du en avi så har du ju ett kollinummer.

vesterberg
2007-12-03, 13:43
att du får en sån avi betyder att företaget skickade en avi direkt de lämnade över paketet till posten, med ett datum då dom beräknat att du kan hämta ut det. annars skickar ju posten ut sin avi när paketet är på utlämningsstället, vilket då tar en dag extra.

ibland kan du hämta ut paketet tidigare. kolla på postens hemsida om du har kolli-id, där står det ju vart paketet är. är det på utlämningsstället ska det gå bra att hämta ut.

Ignatius72
2007-12-03, 13:43
Ring till ICA och kolla. Har du fått brevet idag så har paketet kommit tidigare. Ofta minst en dag tidigare. Därför så brukar jag terrorisera företaget som skickar alternativt så får man ett kollinr så man kan följa paketets väg.

Durre
2007-12-03, 13:43
Har du ett kollinummer? I så fall gå in på posten.se och sök efter ditt paket. Ligger det i din ica-butik så är det bara till att gå dit (med kollinummer och leg.).

Edit: Har du en avi så har du ju ett kollinummer.
Jaha, jo jag har ju en AVI, skall kolla upp det, så det är bara att logga in på posten då? jag testar! tack!

Exhale_
2007-12-03, 13:44
Står det tidigast 5 december så beror det på att de beräknas komma till butiken då.

Har du något paketid så kan du söka efter paketet på posten.se. Har du då tur så kanske paketet kommit till din stad, men inte levererats ut till ditt hämtningsställe. Då kan man ringa till lagret och ibland få hämta det därifrån.

Alternativet är att du genom paketid´t kan se om paketet levererats till ditt ICA innan den 5:e och hämta ut det då. Ibland skriver dem ut senare datum om det inte är riktigt säkert att det hinner levereras ut den 4:e.

Durre
2007-12-03, 13:45
Skit också, den är i ånge nu, hoppas jag kan hämta den imorgon då.

Snafu
2007-12-03, 13:51
Skit också, den är i ånge nu, hoppas jag kan hämta den imorgon då.


Sist jag beställde nåt och det var i Ånge tog det 2 daqar förrens jag hade försändelsen. Då bodde jag i Umeå.

Exhale_
2007-12-03, 13:53
Skit också, den är i ånge nu, hoppas jag kan hämta den imorgon då.

Har du brått kan jag hämta paketet i Ånge och bila upp det fort som fan till Lule. Det kommer att kosta, men moderaterna låter dig säkert dra av det som "hushållsnära tjänster". *kissass*

Durre
2007-12-03, 14:01
Haha okej men palla 2 dagars väntan, jag vill ju pumpa musik :(

Shakemynuts
2007-12-03, 14:07
Du får en avi nu eftersom du som sagt slipper vänta 1 dag extra på att avin ska komma i brevlådan. Eftersom det står 5e december, så är det då ditt paket kommer att anlända till postkontoret. Det står säkert efter kl 16 också.

Du kanske har fått ditt paket snabbare? Du kanske skulle fått vänta 1-2 veckor längre om du inte betalade de där extrapengarna. :D

Durre
2007-12-03, 14:19
Jo kanske tagit längre tid då men ni vet UPS eller vad det heter, de levererar till dörren på 24-48h med de kostar ett par hundra extra.

Det sjuka är dock att min polare bestälde jeans på internet och fick dem efter 24 timmar utan extra paid, i BREVLÅDAN också, sjukt snabb leverans...

Shakemynuts
2007-12-03, 14:28
Jepp, jag beställde saker från Datorbutiken.com kl 17:30 torsdags, skickade mail 18:30 att jag ville göra en ändring i ordern. Fick då ett mail om att den redan skickats och idag ska jag gå hämta prylarna. :)

Durre
2007-12-03, 14:29
Jepp, jag beställde saker från Datorbutiken.com kl 17:30 torsdags, skickade mail 18:30 att jag ville göra en ändring i ordern. Fick då ett mail om att den redan skickats och idag ska jag gå hämta prylarna. :)
:( Skulle ha valt komplett eller datorbutiken...

PowPow
2007-12-03, 14:33
Jo kanske tagit längre tid då men ni vet UPS eller vad det heter, de levererar till dörren på 24-48h med de kostar ett par hundra extra.

Det sjuka är dock att min polare bestälde jeans på internet och fick dem efter 24 timmar utan extra paid, i BREVLÅDAN också, sjukt snabb leverans...

Det gör väl posten med. Dagen efter med företagspaket och brev och två dagar efter vid postpaket.

Men det förutsätter ju att avsändaren skickar iväg det direkt. Blir svårt för posten att få ut något dagen efter om avsändaren tar en vecka på sig att packa det :D

adde
2007-12-03, 14:55
Jo kanske tagit längre tid då men ni vet UPS eller vad det heter, de levererar till dörren på 24-48h med de kostar ett par hundra extra.

Det sjuka är dock att min polare bestälde jeans på internet och fick dem efter 24 timmar utan extra paid, i BREVLÅDAN också, sjukt snabb leverans...

Sjukt platta jeans.

Durre
2007-12-03, 16:37
Sjukt platta jeans.
Japp, 2cm är brevhålet iaf.

Durre
2007-12-04, 18:47
Back with info! Hämtat ut dem nu och fan vad go dom är, ska nog sova med subben inatt :) Reta grannarna nu till helgen säger jag bara.

Tomten
2007-12-04, 20:06
Jo kanske tagit längre tid då men ni vet UPS eller vad det heter, de levererar till dörren på 24-48h med de kostar ett par hundra extra.

Det sjuka är dock att min polare bestälde jeans på internet och fick dem efter 24 timmar utan extra paid, i BREVLÅDAN också, sjukt snabb leverans...

Beror ju på att det skickats som brev istället för postpaket. Klart det blir skillnad i leveranstiderna då.

Durre
2007-12-04, 20:39
Beror ju på att det skickats som brev istället för postpaket. Klart det blir skillnad i leveranstiderna då.
Jo men 24h, de tycker iaf jag är snabbt.

Tomten
2007-12-04, 20:44
Jo men 24h, de tycker iaf jag är snabbt.

Beror på att breven går med flyg direkt till spridningsterminal medans privatpaket går med tåg och på vägen omsorteras i ånge eller någon av de andra stora paketterminalerna.

Frippe_L
2007-12-04, 21:01
Back with info! Hämtat ut dem nu och fan vad go dom är, ska nog sova med subben inatt :) Reta grannarna nu till helgen säger jag bara.

Vad var det för några högtalare då? Vilken sub?
Eller det var ett vanligt datorhögtalar paket?

Durre
2007-12-04, 21:34
Vad var det för några högtalare då? Vilken sub?
Eller det var ett vanligt datorhögtalar paket?
Datorhögtalare är de, dessa http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CREITRL3800

Helt klart och fint ljud, sitter och nästan skrattar här för de ser så fjuttiga ut men vilket sjukt tungt ljud, subben är grym :)