handdator

Visa fullständig version : Smärta i armbåge


Entity
2007-12-02, 18:02
Har fått en grym smärta i armbåge, tror det hela har o göra att jag bröt arm med farsan :P Jag kände mig lite öm i leden efter det, sedan i måndags efter ett bröst o triceps pass var armbågen helt förstörd. Skulle köra hantelpress efter bänk slutade med jag slängde ner hantlarna på golvet på grund av smärtan. Så tror det kan vara leden, eller fästet för triceps möjligtvis.

Är det bara o vila bort det? Använder ja musklen kan det göra ont i flera timmar efteråt, sedan avtar smärta.

Caboose
2007-12-03, 01:19
Gå till läkare och vila.

Martin Löwgren
2007-12-03, 15:56
Gå till läkare och vila.

Ja så får du vilaochvoltaren.com *drool*

Caboose
2007-12-04, 11:45
Ja så får du vilaochvoltaren.com *drool*

Haha ja typ. Testa och stretcha musklerna runt om armbågen, det hjälpte mig.
Gå inte till någon B-läkare, gjorde det misstaget, idrottsläkare FTW! :hbang:

Martin Löwgren
2007-12-04, 20:09
Haha ja typ. Testa och stretcha musklerna runt om armbågen, det hjälpte mig.
Gå inte till någon B-läkare, gjorde det misstaget, idrottsläkare FTW! :hbang:

Gå till naprapat/sjukgymnast så får du bättre vård och kommer snabbare tillbaka till träningen.

Läkare räddar liv, de har ej tid med tennisarmbågar.

dyxeldoff
2008-01-24, 22:58
bryt aldrig (aldrig) -=((ALDRIG!!))=- arm
har samma skit jag med brukar vanligtvis veta om att det. är knas i minst en vecka efter armbrytning så jag bryter alldrig

men vart lite väl onykter och gjorde det ändå igen

lungn det läker men det tar tid

känns det som tandvär runt om armbågsleden så har vi samma åkomma =P

Caboose
2008-01-25, 01:12
Jag har ett bra tips som ja testat själv när ja fått smärta/inflammation vid armbågen. Det som behövs är:

En gasbinda
Alsolsprit
En liten bit från en platspåse
Steril kompress

Lägg om armbågen med det här, det hjälper faktist även om det låter sjukt.

/C

Granstr0m
2008-02-12, 18:04
Jag bröt arm med en i min klass i fredags, de var den segaste armbrytningen ja varit med om :P Vi höll på i säkert en minut innan ja fick ner honom, Och jäääääävlar va ont ja fick direkt i armvecket/armbågen :D, har varit med om de där förut när ja bröt arm med nåra på mitt sommarjobb... Skulle köra bänkpress igår och de gjorde alldels för ont för att köra,, Så ja ska vila den här veckan. De känns bättre idag, har inte haft når ont alls så de e bara å hoppas att skiten gått över... :D armbrytning är kul, men inte dagarna efter :)