handdator

Visa fullständig version : EM kval- Lottning


Psychological
2007-12-02, 12:22
Nu får vi snart reda på vilka vi ska möta! Bara vi slipper Tyskland så är jag nöjd!

Alfred Nobel
2007-12-02, 12:28
Håller med dig, ett formstarkt Tyskland tror jag inte Sverige klarar av i början. Jag ser gärna att Sverige hamnar i grupp med ett lag som Frankrike och bygger upp självförtroendet inför slutspurten och kanske klarar av lag som Tysklan i finalen sen :thumbup:

tejpis
2007-12-02, 12:40
finalen

The what now?

Yucko
2007-12-02, 12:51
Lutar åt "dödens grupp" igen :)

Yucko
2007-12-02, 12:56
*phew*http://graphics.gaiaonline.com/images/template/smiles/icon_sweatdrop.gif

Psychological
2007-12-02, 12:57
Puh.. Vi slapp dödens grupp.. Grekland och Ryssland är en munsbit för oss!!!

gnagaren
2007-12-02, 12:57
Sverige, Grekland, Spanien och Ryssland. Inte så farligt iaf, kanske ju gå.

Tigerkotten
2007-12-02, 12:59
bra lottning, kan gå hur som helst.

LadyInsane
2007-12-02, 13:02
Bra lottning för Sverige. Sämre lottning för mitt andra lag, Italien..:(

Frantic
2007-12-02, 13:06
Bra lottning!

Perlskog pratar åt helvete för mycket

Baan
2007-12-02, 13:13
Kunde väl ha blivit värre, men både Grekland och Ryssland kan ju säkert spöa oss. Men med lite flyt så.

nr16
2007-12-02, 13:33
Bra lottning för sverige! Men fan var Tyskland ALLTID ska ha tur med sin lottning, helt jefla enormt!

Sadde
2007-12-02, 13:36
Bra lottning för sverige! Men fan var Tyskland ALLTID ska ha tur med sin lottning, helt jefla enormt!

personligen så tycker jag det är Sverige som alltid har tur med lottningarna, speciellt i gruppspelen.

dared
2007-12-02, 13:40
personligen så tycker jag det är Sverige som alltid har tur med lottningarna, speciellt i gruppspelen.

Va? Tycker alltid vi är i olika dödsgrupper. Dessutom ser jag vår vmkval-grupp som den svåraste.

daja
2007-12-02, 15:10
En helt ok grupp, matcherna mot Ryssland och Grekland bedömmer jag som 50/50 chans att vinna men Spanien kommer det bli en ny klar förlust mot. Nyckelmatchen är som vanligt den första, den mot Grekland. En vinst där så kan det gå långt om allt vill sig väl. Riktigt tuffa motståndare i en eventuell kvart bara, de kan endast hoppas på Rumänien men eftersom Sverige antagligen kommer gå vidare som grupptvåa (om de går vidare) så får de ju möta ettan i grupp C, vilket knappast kommer vara Rumänien. Sverige har inte det spelet eller laget l'ngre som kan rubba stornationer som Holland och Italien, därför hade man om man hamnat i grupp B haft större chans att få möta en svagare motståndare i en kvartsfinal.

simpan
2007-12-02, 15:21
Känns som chansen att gå vidare nu är betydligt större än om vi hamnat med Holland och Frankrike. Om vi möter Holland i kvart hoppas jag på revansch från straff förlusten i förra EM-slutspelet!

Yankeee
2007-12-02, 15:32
Sverige går inte vidare.

Psychological
2007-12-02, 15:38
Sverige går inte vidare.


Klart vi gör.. Ryssland har inte en chans mott oss och Grekland slår vi enkelt. Spanien däremot blir en svår nöt o knäcka, men vi slog ju dom hemma med 2 - 0

dared
2007-12-02, 16:19
Har aldrig förut försökt fixa biljetter till sådanna evenemang, men är riktigt sugen till nästa sommar, hur går det till? Kan man vara med i flera lottningar eller hur fungerar det?

Gärna lite länkar och tips, det uppskattas


Tyvärr google is not my friend.

gnagaren
2007-12-02, 16:25
http://www.uefa.com/competitions/euro/organisation/ticketing/overview.html

Där kanske det finns något om du letar.

egge
2007-12-02, 16:38
GruppA
1:a Schweiz. Skräll för hemmanationen.
2:a Portugal. Snor Tjeckiens plats.

GruppB
1:a Tyskland. Lågoddsare kanske.
2:a Kroatien. Kan gå långt.

GruppC
1:a Frankrike. Mycket ungt på uppgång.
2:a Italien. Snor Hollands plats.

GruppD
1:a Spanien. En till lågoddsare.
2:a Sverige. Måste ju tro på vårt lag. :P


Hur blir slutspelet sedan? A1-B2, B1-A2 osv?
Vad säger ni? Såga på.

daja
2007-12-02, 16:57
egge, skulle nog vara beredd att hålla med på samtliga punkter där, eventuellt att Tjeckien tar Portugals plats i grupp A. Kroatien håller jag som en av de absoluta favoriterna att vinna hela EM. Sverige kan med lite flyt komma tvåa i gruppen som Spanien nog rätt lätt vinner.
Slutspelet spelar vad jag vet A1-B2, A2-B1, C1-D2, C2-D1. Vi är alltså på den lite svårare halvan men slipper å andra sidan lag som Tyskland och Kroatien i en kvartsfinal.

psirus
2007-12-02, 17:15
Klart vi gör.. Ryssland har inte en chans mott oss och Grekland slår vi enkelt.


Och sen vakna du, morgonstånd av den drömmen va?

Viktor_Balck
2007-12-02, 17:42
Klart vi gör.. Ryssland har inte en chans mott oss och Grekland slår vi enkelt. Spanien däremot blir en svår nöt o knäcka, men vi slog ju dom hemma med 2 - 0

Grekland tog mest poäng i Em-kvalet om jag inte har fel och dom vann EM sist så dom blir inte lätta, ryssland blir nog inte heller speciellt lätta.

Spanien vinner gruppen, tror nog grekland kommer tvåa, trea sverige och ryssland sist.

Men vem vet, hoppas att dom går vidare men på slutet har det inte sett bra ut. Ljungberg är på väg utför, chippen får inte lira etc.

Baan
2007-12-02, 17:54
Om man går efter gamla meriter är det ganska kört för Sverige och Ryssland bör vinna gruppen. Tror dock inte så mycket på Ryssland, inte om man jämför med när dom var som bäst under Soviettiden.

nr16
2007-12-02, 19:44
personligen så tycker jag det är Sverige som alltid har tur med lottningarna, speciellt i gruppspelen.

Hoppas att du skojar. Förra VM hade vi tur med Paraguay o T&T men -04 hade vi Italien OCH Danmark (Danmark var bättre då än nu). -02 hade vi Argentina, England och Nigeria -00 hade vi Italien (2a), Beligien (hemmanation) och ett till som jag inte kommer ihåg. Så tur med lottningen har vi inte. Tyskland fick Ett Polen som var helt ur form, Ecuador (vem e de?) och ett till skitlag osm jag inte kommer ihåg.

bigtraps
2007-12-02, 19:44
Om man går efter gamla meriter är det ganska kört för Sverige och Ryssland bör vinna gruppen. Tror dock inte så mycket på Ryssland, inte om man jämför med när dom var som bäst under Soviettiden.

Det här är fotboll och inte ishockey

nr16
2007-12-02, 19:45
Om man går efter gamla meriter är det ganska kört för Sverige och Ryssland bör vinna gruppen. Tror dock inte så mycket på Ryssland, inte om man jämför med när dom var som bäst under Soviettiden.


Dock har ryssland inte vunnit något em väll?