handdator

Visa fullständig version : Weekendresa.


IntenZe
2007-11-29, 13:08
IntenZe back at it again!

Jag tänkte ge tjejen en weekendresa i julklapp, jag ska ju då givetvis med. Jag har en ganska begränsad ekonomi för tillfället så något dyrare resmål har jag inte råd med. Funderade på en spa weekend men det verkade så dyrt om man ville köra ett par behandlingar.
Så har ni något tips på någon lite billigare weekendresa?

Ignatius72
2007-11-29, 13:12
IntenZe back at it again!

Jag tänkte ge tjejen en weekendresa i julklapp, jag ska ju då givetvis med. Jag har en ganska begränsad ekonomi för tillfället så något dyrare resmål har jag inte råd med. Funderade på en spa weekend men det verkade så dyrt om man ville köra ett par behandlingar.
Så har ni något tips på någon lite billigare weekendresa?

Var bor du?

IntenZe
2007-11-29, 13:16
Tänk dig lååångt upp i Sverige.. sen tänker du lite nedanför det.

Snafu
2007-11-29, 13:17
Låter som Boden. Ta henne till Happis.

IntenZe
2007-11-29, 13:17
Låter som Boden. Ta henne till Happis.

Moget.

Ignatius72
2007-11-29, 13:19
Låter som Boden. Ta henne till Happis.

De har ju IKEA, ni kan hoppa i bollhavet. Norra sverige är stort. Snackar vi Boden, Arvidsjaur,Tärendö eller Kiruna?

IntenZe
2007-11-29, 13:20
Sist jag skrev varifrån jag var fick jag ångra det.

mela
2007-11-29, 13:21
Göteborg och gå på jul på Liseberg och annat mysigt :D Det är billigt.

Paris kan man tydligen få schyssta priser till om man har tur. En kompis betala 1500:- för resa + boende för han och hans tjej, en natt.

Till London kan man också ta sig rätt så billigt.

Ignatius72
2007-11-29, 13:26
Göteborg och gå på jul på Liseberg och annat mysigt :D Det är billigt.

Paris kan man tydligen få schyssta priser till om man har tur. En kompis betala 1500:- för resa + boende för han och hans tjej, en natt.

Till London kan man också ta sig rätt så billigt.

Du missar poängen med att det är norra sverige. Det kostar en förmögenhet att flyga ner till Gbg. Sist farsan hälsade på mig i skåne så kostade biljetten mer än vad jag hade betalat för två veckor på Mallis inklusive käk och rum.

daja
2007-11-29, 13:35
Vill ni utomlands eller funkar även Sverige? Att hitta en billig weekendresa över julen låter inte så lätt, men att ta färjan från Sthlm till Tallin kan inte vara så dyrt. Kanske övernatta en natt i Sthlm med om ni inte brukar vara där så ofta?
Så fort det blir flyg med i bilden under storhelger ökar ju priserna avsevärt, så det kanske går bort helt?

Snafu
2007-11-29, 13:37
Du missar poängen med att det är norra sverige. Det kostar en förmögenhet att flyga ner till Gbg. Sist farsan hälsade på mig i skåne så kostade biljetten mer än vad jag hade betalat för två veckor på Mallis inklusive käk och rum.

Word. Så sanslöst dyrt att flyga inom Sverige, bläh. När jag rotar mig får det bli i södra sverige så man inte behöver flyga omkring och ha sig inom landet.

Nej jag åker aldrig mer buss mellan Stockholm och Umeå.

IntenZe
2007-11-29, 13:42
Man kunde åka med silja line över till helsingfors och övernatta där en natt osv för 3200. Det blir kanske bra?

Arnesson
2007-11-29, 13:42
Vad har du för budget?

IntenZe
2007-11-29, 13:44
Men då kostade det ju 1400 bara för att ta sig till Stockholm! Fan ****** mig som en jävla hora!!!!!

daja
2007-11-29, 13:47
Dra till fjällen eller nåt då eftersom det verkar närmre er, har du bil är det ju bara att packa in tjejen och dra iväg och då kan du lägga mer på boendet, typ Högfjällshotellet i Sälen med lite nice SPA och grejer hade nog funkat.

IntenZe
2007-11-29, 13:59
Jaja vafan. Vi får se hur det blir med det här, man kan ju till och med ha hunnit bli dumpad innan jul så orka börja boka grejer.
Medans vi ändå talar om julklappar. Hon är intresserad av inredning och sånt, mest vita och svarta grejer samt väldigt gamla grejer. Mörkt trä och sånt. Antingen jättegammalt eller jättemodernt är hennes motto. Några tips på den fronten då? Jag har typ nada smak i sånt.

Snafu
2007-11-29, 14:06
Jaja vafan. Vi får se hur det blir med det här, man kan ju till och med ha hunnit bli dumpad innan jul så orka börja boka grejer.
Medans vi ändå talar om julklappar. Hon är intresserad av inredning och sånt, mest vita och svarta grejer samt väldigt gamla grejer. Mörkt trä och sånt. Antingen jättegammalt eller jättemodernt är hennes motto. Några tips på den fronten då? Jag har typ nada smak i sånt.

Fråga vad hon vill ha i julklapp. Det gjorde jag iaf.

Sen är det riskabelt mer resor alltså, en polare åkte ner till sin flickvän som pluggade ett halvår i Sydafrika (över jul) och blev dumpad där nere andra dagen. Det blev till att ringa pappa och få pengar till en resa hem omedelbums. Han hade 1.5 vecka kvar på resan. Nice.

Ignatius72
2007-11-29, 14:11
Dra till fjällen eller nåt då eftersom det verkar närmre er, har du bil är det ju bara att packa in tjejen och dra iväg och då kan du lägga mer på boendet, typ Högfjällshotellet i Sälen med lite nice SPA och grejer hade nog funkat.

På vilket sätt tillhör detta norra sverige? Det kostar ju stora slantar att bara ta sig till Sälen. Fjällen är dock en god idé, men det finns på närmare håll.

mela
2007-11-29, 14:31
Du missar poängen med att det är norra sverige. Det kostar en förmögenhet att flyga ner till Gbg. Sist farsan hälsade på mig i skåne så kostade biljetten mer än vad jag hade betalat för två veckor på Mallis inklusive käk och rum.

Men jag har en bäddsoffa och är grym på att göra plättar :D Hotel Mela liksom :Virro

daja
2007-11-29, 14:33
På vilket sätt tillhör detta norra sverige? Det kostar ju stora slantar att bara ta sig till Sälen. Fjällen är dock en god idé, men det finns på närmare håll.

Han bodde ju strax söder om norra delarna, då kan det väl inte tänkas vara helt omöjligt att åka till Sälen, eller om han önskar, åkte till ett fjäll som är närmre. Fast ju längre norrut du kommer desto färre skidtimmar och desto kallare temp om det är tänkt att resan ska bli av snart efter jul.
Riksgränsen funkar såklart, Björkliden med men då behöver man komma fram till mars-april åtminstone för att det ska kännas drägligt.

Ignatius72
2007-11-29, 14:33
Men jag har en bäddsoffa och är grym på att göra plättar :D Hotel Mela liksom :Virro

Jo, det blir nog toppen när Intenze och hans flickvän liftat 200 mil till Göteborg, in på Hotell mela, några plättar och sedan försöka lifta hem igen innan våren kommer:D

mela
2007-11-29, 14:39
Jo, det blir nog toppen när Intenze och hans flickvän liftat 200 mil till Göteborg, in på Hotell mela, några plättar och sedan försöka lifta hem igen innan våren kommer:D

Pfft. Sluta vara så negativ :(

Fast iofs, Jul på Liseberg suger om det inte är snö. I Göteborg regnar det bara. Åk nån annanstans :D
Hyr en stuga ute i skogen eller whatever och gör en romantisk middagspicnic framför en brasa :D Amerikanska filmer kan sin skit!

z_bumbi
2007-11-29, 15:29
Tåg Östersund C - Uppsala C 996 kr
Buss till Grisslehamn 0-40 kr
Valfri paketresa till Åland med Eckörelinjen eller bara att kombinera vandrarhem och färjan. 500-1500 kr/person.
Buss från Grisslehamn 0-40 kr
Tåg Uppsala C - Östersund C 996 kr

Beroende på vilket paket man väljer så får man lägga till olika mängd mat till den totala kostnaden men 2500 kr är ett ganska bra utgångsläge. Om man nu inte åker bil vilket man kan ha nytta av på Åland (totalkostnad inklusive det man åker på åland bör hamna runt 2000 kr vilket motsvarar tågbiljetterna.)
Det kanske finns billigare/närmare sätt att resa till Grisslehamn men det är ett smidigt alternativ och jag orkar inte leta upp något annat då jag skulle åka bil. Man får iofs lägga till en bussresa/taxi från centralen i Uppsala till Willys.

Sen kan det vara ganska bra att kolla om hon verkligen vill åka iväg under julen, det är inte alla som är så pigga på det..

IntenZe
2007-11-29, 15:30
Sen kan det vara ganska bra att kolla om hon verkligen vill åka iväg under julen, det är inte alla som är så pigga på det..
Tänkte mig efter julen någon gång.