handdator

Visa fullständig version : Whey80 vassle protein, fråga om saken


Buken
2007-11-28, 19:53
Köpte en säck protein pulver från mitt lokala gym, Whey-80 heter det tror jag,
tror det är tillverkat av _________, en portion är 113 kalorier, 22,4g protein 1,5g kolhydrater 2 gram fett. Är detta bra eller dåligt? jag väger ca 84 kilo för tillfället, en del fett :S men inte överdrivet mycket. 23 gram protein efter varje träningspass låter lite? eller? skriv gärna tips osv, 100% vassle är det iaf.
Hur ska jag ta det? då jag är fattig har jag knappast råd o käka 4 protioner om dagen om man säger så, just nu tar jag iaf en protion efter varje träningspass.
Skriv gärna vad ni tycker osv.

King Grub
2007-11-28, 19:54
Det låter som en vettig mängd. Du kan öka den med ett tiotal gram om du vill, men om det ger större proteinsyntes är oklart.

Eddie Vedder
2007-11-28, 19:55
Whey80 är bra. När du tar det väljer du helt själv. Själv hade jag tagit en drink efter träning, annars mat resten av dagen.

Men vill du ta en drink som mellanmål gör du ju det, det är smidigt men inte för den delen bättre än ett glas fil och en skinkmacka t.ex.

Ganymedes
2007-11-28, 20:17
Det beror ju på hur mycket protein du får i dig från mat resten av dagen. För min del tar jag 1-2 drinkar per dag.

Buken
2007-11-28, 23:14
Whey80 är bra. När du tar det väljer du helt själv. Själv hade jag tagit en drink efter träning, annars mat resten av dagen.

Men vill du ta en drink som mellanmål gör du ju det, det är smidigt men inte för den delen bättre än ett glas fil och en skinkmacka t.ex.

är det den från star nutrition?, Det står att en portion är 1,5 skopa, fick en svart 50 ml, skopa till bredvid, känns inte tryggt :O är det så stor skopan ska vara?

Spec^
2007-11-28, 23:30
Juppers. 75gr pulver till 2-3dl vätska.

Buken
2007-11-28, 23:39
Juppers. 75gr pulver till 2-3dl vätska.

Okej tack! Då har jag rätat ut alla frågetäcken, kan det vara något att ta en portion efter varje träningspass man kör kanske? bör jag ta en efter löpningspassen också?

Eddie Vedder
2007-11-29, 07:29
Okej tack! Då har jag rätat ut alla frågetäcken, kan det vara något att ta en portion efter varje träningspass man kör kanske? bör jag ta en efter löpningspassen också?

Javisst, det går också bra. Som sagt tar du den när du vill, det är inget särskilt med en proteindrink.

När du är ute och löper kommer du ju antagligen in genom dörren i samma stund som träningen är avklarad och hinner äta direkt. Men det kan ju fortfarande vara smidigt om du inte orkar äta tillräckligt t.ex.

Buken
2007-11-29, 14:36
Blandar min jorbgubbe-whey med lättmjöl, (vatten var fan odrickbart) den blir lite grynig tycker jag :O någon annan som upplevt detta?

Spec^
2007-11-29, 23:20
Kör på samma protte och smak själv. Jag blandar 1½skopa till 2dl vanlig mjölk 1.5%. Den blir hur bra somhelst. Skaka som fan :)