handdator

Visa fullständig version : Klarade körkortet :D


Kotten
2007-11-28, 15:13
Måste få skriva av mig lite. Började inatt med att jag inte kunde sova, klockan vart 1.2.3.4 jag höll på att få panik. Somnade någonstans runt 4 tiden. På uppvärmningen med körskolan va jag så förbannat nervös så jag kunde nästan inte växla, bilen ryckte vid varenda växling så läraren frågade mig nästan vad jag höll på med. Åkte mot enkelriktat och planerade min körning allmänt dåligt, jag va redo att säga att jag skiter i det här och går hem istället. Sitter nervös som fan och väntar på uppkörningsläraren som ska komma och skratta åt mig för att jag inte kan köra bil, så kändes det, kände mig helt värdelös och svetten började rinna. Inte nog med allt så hade han en lärling med sig, jahap tänkte jag, nu ska han visa hur man kuggar folk och vara benhård bara för att han har en praktikant med sig. Vi satte oss i bilen och jag förklarade att jag va nervös, kändes bäst så att han inte trodde att jag va en trafikfara. Han pratade med mig lugnt och sansat och vi började köra, allt gick som vanligt igen, bara flöt på helt perfekt, nästan som att trycka på en knapp va det. Efteråt sa han perfekt körning, exemplariskt och jag hade mitt kort.

FYFAN VA SKÖNT

Mago
2007-11-28, 15:15
Grattis. :thumbup:

*Edit: Oj, du var visst lastgammal.

erks
2007-11-28, 15:15
Grattis! :)

Att klara körkortet är så obeskrivligt gött!

Lellan
2007-11-28, 15:17
Grattis! Lät som en pärs i början, skönt att nervositeten gick över! :)

mela
2007-11-28, 15:18
Grattis!
Skönt att du fick en skön snubbe ifrån VV som lugnade ner dig och inte gjorde det hela värre :)

Arnesson
2007-11-28, 15:21
Grattis

budadi
2007-11-28, 15:25
Grattis, vet hur nervös man kan vara (sov obefintligt dagen före mc uppkörning) :thumbup: Jag har uppkörning för bil imorrn, helvete vad nervös man är :Virro :Virro

Arnesson
2007-11-28, 15:32
Grattis, vet hur nervös man kan vara (sov obefintligt dagen före mc uppkörning) :thumbup: Jag har uppkörning för bil imorrn, helvete vad nervös man är :Virro :Virro

Bil? Du har ju MC, köp vinterdäck för pengarna :D

budadi
2007-11-28, 15:39
Bil? Du har ju MC, köp vinterdäck för pengarna :D

:D

Jazen
2007-11-28, 17:25
Bil? Du har ju MC, köp vinterdäck för pengarna :D

mc är för folk som inte kan köra bil :D

Arnesson
2007-11-28, 17:33
mc är för folk som inte kan köra bil :D

Eller hur var det nu? Vissa klarar sig på två hjul, vissa behöver stödhjul :D

Jag hade gärna haft en trevlig bil med, men studentekonomin tycker inte detsamma. Men det kanske kommer senare i livet om man har tur att få ett välbetaltjobb.

Raggis
2007-11-28, 17:39
Krattis =)

Arnesson
2007-11-28, 17:40
Har trådskaparen något bilköp i tanke?

Jazen
2007-11-28, 17:44
Eller hur var det nu? Vissa klarar sig på två hjul, vissa behöver stödhjul :D

Jag hade gärna haft en trevlig bil med, men studentekonomin tycker inte detsamma. Men det kanske kommer senare i livet om man har tur att få ett välbetaltjobb.

hur har en student som du råd med försäkring på ett sådant trampcykel =):P

budadi
2007-11-28, 17:46
hur har en student som du råd med försäkring på ett sådant trampcykel =):P

Han vet hur man använder pengarna på rätt sätt, kollade hans profil :)
Biografi:
Ekonomistuderande






:D

Arnesson
2007-11-28, 17:48
hur har en student som du råd med försäkring på ett sådant trampcykel =):P

Mycket OT, men kvällsjobb och halvförsäkring :) (622kr/mån halv på mig, ingen skenförsäkring)

Jazen
2007-11-28, 18:04
Mycket OT, men kvällsjobb och halvförsäkring :) (622kr/mån halv på mig, ingen skenförsäkring)

haha jahaja ;) som skrivet tidigare, har trådskaparn funderat på att köpa en bil =) ?

Spawn
2007-11-28, 19:37
Trådskaparen grattis men undrar bara varför du inte tagit det tidigare? du är väl typ 26 27?

Kotten
2007-11-29, 00:57
Har inte blivit av bara, vet inte varför faktiskt. Hade inte ens suttit framför en bilratt innan i början på september i år. Angående bilköp så blir det en senare fråga, tjejen har en bil som jag kan använda så får jag se vad jag köper sen lite längre fram. Va ut och körde idag och det kändes helt skumt, helt plötsligt sitter det inte någon där brevid, då kommer tankarna vafan jag kan ju inte köra själv :). Känns som man buskör nästan och man börjar fundera kan jag verkligen det här. HAHA antar att det är vanliga tankar :)

mela
2007-11-29, 01:07
Har inte blivit av bara, vet inte varför faktiskt. Hade inte ens suttit framför en bilratt innan i början på september i år. Angående bilköp så blir det en senare fråga, tjejen har en bil som jag kan använda så får jag se vad jag köper sen lite längre fram. Va ut och körde idag och det kändes helt skumt, helt plötsligt sitter det inte någon där brevid, då kommer tankarna vafan jag kan ju inte köra själv :). Känns som man buskör nästan och man börjar fundera kan jag verkligen det här. HAHA antar att det är vanliga tankar :)

Det är nu övningskörningen börjar på riktigt :D Det är nu du måste ha koll på allt. Ingen som skriker när du håller på att krocksa och kör mot rött osv :D

PowPow
2007-11-29, 01:58
Har inte blivit av bara, vet inte varför faktiskt. Hade inte ens suttit framför en bilratt innan i början på september i år. Angående bilköp så blir det en senare fråga, tjejen har en bil som jag kan använda så får jag se vad jag köper sen lite längre fram. Va ut och körde idag och det kändes helt skumt, helt plötsligt sitter det inte någon där brevid, då kommer tankarna vafan jag kan ju inte köra själv :). Känns som man buskör nästan och man börjar fundera kan jag verkligen det här. HAHA antar att det är vanliga tankar :)

haha, jag känner igen det.
jag hade precis klarat min uppkörning och när jag ringde till bilskolan och berättade det (jag hade deras bil vid vägverkets lokaler ju) så frågade de om jag kunde köra tillbaka bilen till dem. min första tanke var "ah..eh. jag kan ju inte köra bil". aldrig känt mig så skyldig som när jag körde ensam från vägverket till bilskolan den eftermiddagen :D

Psychological
2007-11-29, 03:26
Måste få skriva av mig lite. Började inatt med att jag inte kunde sova, klockan vart 1.2.3.4 jag höll på att få panik. Somnade någonstans runt 4 tiden. På uppvärmningen med körskolan va jag så förbannat nervös så jag kunde nästan inte växla, bilen ryckte vid varenda växling så läraren frågade mig nästan vad jag höll på med. Åkte mot enkelriktat och planerade min körning allmänt dåligt, jag va redo att säga att jag skiter i det här och går hem istället. Sitter nervös som fan och väntar på uppkörningsläraren som ska komma och skratta åt mig för att jag inte kan köra bil, så kändes det, kände mig helt värdelös och svetten började rinna. Inte nog med allt så hade han en lärling med sig, jahap tänkte jag, nu ska han visa hur man kuggar folk och vara benhård bara för att han har en praktikant med sig. Vi satte oss i bilen och jag förklarade att jag va nervös, kändes bäst så att han inte trodde att jag va en trafikfara. Han pratade med mig lugnt och sansat och vi började köra, allt gick som vanligt igen, bara flöt på helt perfekt, nästan som att trycka på en knapp va det. Efteråt sa han perfekt körning, exemplariskt och jag hade mitt kort.

FYFAN VA SKÖNT

Det var väl skönt. Grattis! Jag glömmer aldrig när jag fick mitt kort . Det var en härlig augustidag 1995. Det kändes som att det gått åt helvete men det gick visst bra enligt gubben bredvid!

Spawn
2007-11-29, 06:51
Har inte blivit av bara, vet inte varför faktiskt. Hade inte ens suttit framför en bilratt innan i början på september i år. Angående bilköp så blir det en senare fråga, tjejen har en bil som jag kan använda så får jag se vad jag köper sen lite längre fram. Va ut och körde idag och det kändes helt skumt, helt plötsligt sitter det inte någon där brevid, då kommer tankarna vafan jag kan ju inte köra själv :). Känns som man buskör nästan och man börjar fundera kan jag verkligen det här. HAHA antar att det är vanliga tankar :)

Jag kan fortfarande inte fatta att jag tagit det i tisdags har jag haft mitt i 3 veckor :) har piskat mina pärons bilar så in i helvete 2an upp te 100 osv varvat sönder i kurvor och släppt bromsen och flygit iväg :P har lättat från vägen kanske 1-2 Dm ::P Fartgupp you know jävla villaområden de hade 11 st så jag lackade på det sista gasade upp till **

budadi
2007-11-29, 16:39
Grattis, vet hur nervös man kan vara (sov obefintligt dagen före mc uppkörning) :thumbup: Jag har uppkörning för bil imorrn, helvete vad nervös man är :Virro :Virro

Hihi yiiiiha! :cool: *popcorn*

rememberence
2007-11-29, 16:42
Jag kan fortfarande inte fatta att jag tagit det i tisdags har jag haft mitt i 3 veckor :) har piskat mina pärons bilar så in i helvete

Jag hade INTE velat vara dina föräldrar ;)

Kwon
2007-11-29, 16:44
Grattis Kotten!

Jazen
2007-11-29, 17:44
Jag kan fortfarande inte fatta att jag tagit det i tisdags har jag haft mitt i 3 veckor :) har piskat mina pärons bilar så in i helvete 2an upp te 100 osv varvat sönder i kurvor och släppt bromsen och flygit iväg :P har lättat från vägen kanske 1-2 Dm ::P Fartgupp you know jävla villaområden de hade 11 st så jag lackade på det sista gasade upp till **

stackars bil =)

Jajje
2007-11-29, 19:12
Grattis!!