handdator

Visa fullständig version : Hur behåller jag motivationen?


daks
2007-11-28, 00:57
Hej, i denna min första post här tänkte jag höra om någon har tips att ge mig.

I korta drag min tillika korta träningshistoria:

Fram till 32 år ingenting bortsett från, eller njae ingenting.

Ett par år mellan 30 och 32 hade jag mycket problem med min axel som uppförde sig illa och gjorde ont, såpass mycket att jag stressade nätter blandade ihop min inflammation i axel med en stundande hjärtinfarkt. Det var inte den bästa huvudkudden.

Det hela kulminerade med att jag fick bra ont i korsryggen därtill, kom knappt upp ur stolen. Bestämde mig för att göra något åt det.

Steg ett blev kiropraktor, han manade mig att promenera kort, ofta och raskt.
Sagt och gjort, jag snodde min frus Ipod, laddade den med min argaste musik och begav mig ut i ett höst/vinterobehagligt Malmö.

Det hjälpte en del, mest med att få mig lite mer motiverad att göra något åt det. Hade hört om vibration, var rätt skeptisk, men bokade en inskrivning på IMC i Malmö. Det är ett knappt år sedan. Jag har under detta år sakta ändrat och lagt till mål.

Mitt första mål var såklart att bli smärtfri, där är jag nästan.

Mitt andra mål var att kunna bära o busa med mina barn hur mycket som helst utan att behöva ha ont och gå till kiropraktorn, där är jag inte riktigt än men det närmar sig.

Mitt tredje mål, som jag kommit på först senare är att jag helt plötsligt uppfattar min kropp som snygg, och målet blir då att snygga till den mer, men fortfarande är mål ett och två viktigast.

Under året som gått har jag tränat två gånger i veckan ungefär, lite mindre under sommaren, då vi fick ett barn till.

Min första träning var "enkel" jag skulle stå 8x40 sek på en vibrationsplatta så som man står i utgångsläget i knäböj ungefär, plus 3x40 sek plankan. Jag kunde knappt gå till bilen så trött jag var.

Sakta utökades mitt program, statiskt byttes till dynamiskt och dynamiskt viktbelastades och nu senast blev vägen förklarad när jag fick börja med helt vanliga marklyft ( som för övrigt är väldigt roligt ).

I dag tränar jag fortfarande många övningar med vibration, jag är väldigt överrörlig, vilket har jag förstått mest är bra när jag full på bröllop kan gå ner i spagat utan att värma upp, men håller mer och mer på att övergå till "vanlig"
stryketräning med fria vikter. Därtill spelar jag en timme tennis och cyklar lite som motion, också det helt otänkbart för ett år sedan.

Nu till rubriken.

Nu är det väldigt lätt med motivation, jag är duktig på att tävla med mig själv och utmana mig att klara 1 sekund till per övning eller höja vikten. Jag är fortfarande försiktig för jag skyndar hellre långsamt än håller på och bråkar med axeln igen.

Men när jag om ett år eller så har blivit så stor och stark som jag vill, för jag vill och har nog inte tid att bli hur stor som helst, alltså kommer jag för eller senare komma till en gräns där jag mer eller mindre bara vill behålla mitt resultat.

Problemet är då att så funkar jag inte riktigt, jag vill gärna tävla eller utvecklas och göra framsteg. Hur gör jag då? Hur gör ni, eller är det så att det är så svårt att bli större att man kan fortsätta sträva efter tyngre vikter osv utan att nå det om inte verkligen lägger manken till.

Många ord, kort fråga

Arf Pingvin
2007-11-28, 01:15
Kommer på nya övningar jag vill bli bra på. Börja med tyngdlyftning(ryck/stöt) så har du nånting att förbättra för lång tid framöver.

mini
2007-11-28, 06:05
Det är inte nödvändigt att du kommer dit. Jag tror aldrig att man känner sig färdig. Det finns alltid andra mål att sträva mot, och de brukar ge sig efterhand. Varför måla upp ett scenario nu som du inte ens vet kommer att inträffa? Njut av dina framgångar nu. Om motivationen faktiskt börjar tryta, ställ frågan då.

Jorgen
2007-11-28, 06:14
Så som mini skriver är det faktiskt. Nöjd blir man aldrig, utan dom målen man har flyttas hela tiden framåt. Man blir "hemmablind" så att säga, jag är fortfarande den klenis (ok, jag är fortfarande klen) jag var när jag började träna, trots att jag gått upp över 25 kg i vikt sen dess.
Att sätta upp styrkemål istället för volymmål tycker jag är bra, det är mycket lättare att mäta styrka än att själv bedömma hur man ser ut i kroppen.

Snabbt svar, nu till jobbet.

Durayan
2007-11-28, 08:05
Om det började med problem med värk, speciellt det från ryggen, tycker jag att du ska titta på funktionell träning. Det är en klar utmaning, finns massor av olika övningar, lägga till komplexitet osv. Om du ändå, om ett år, saknar motivation, så kanske en mer tekniskt krävande sport är mer för dig, alltså där man måste vara både stark, teknisk och mentalt stark. Fördelen med en sådan sport är att dagar då man känner att det inte funkar att maxa kan man istället träna teknik eller jobba med sin mentala styrka.

daks
2007-11-28, 11:41
Tack för svar!

Om det började med problem med värk, speciellt det från ryggen, tycker jag att du ska titta på funktionell träning. Det är en klar utmaning, finns massor av olika övningar, lägga till komplexitet osv. Om du ändå, om ett år, saknar motivation, så kanske en mer tekniskt krävande sport är mer för dig, alltså där man måste vara både stark, teknisk och mentalt stark. Fördelen med en sådan sport är att dagar då man känner att det inte funkar att maxa kan man istället träna teknik eller jobba med sin mentala styrka.
Låter vettigt, vad för sport tänker du på som exempel?

Så som mini skriver är det faktiskt. Nöjd blir man aldrig, utan dom målen man har flyttas hela tiden framåt. Man blir "hemmablind" så att säga, jag är fortfarande den klenis (ok, jag är fortfarande klen) jag var när jag började träna, trots att jag gått upp över 25 kg i vikt sen dess.
Att sätta upp styrkemål istället för volymmål tycker jag är bra, det är mycket lättare att mäta styrka än att själv bedömma hur man ser ut i kroppen.

Snabbt svar, nu till jobbet.

Fast jag är liksom nöjd nu, allt nu är mer bonus och försäkring. Men jag förstår vad du menar med blind.

Det är inte nödvändigt att du kommer dit. Jag tror aldrig att man känner sig färdig. Det finns alltid andra mål att sträva mot, och de brukar ge sig efterhand. Varför måla upp ett scenario nu som du inte ens vet kommer att inträffa? Njut av dina framgångar nu. Om motivationen faktiskt börjar tryta, ställ frågan då.

Sant, men det är rätt skönt att förbreda sig lite, så funkar jag. Njuter gör jag och det vill jag fortsätta med.

Kommer på nya övningar jag vill bli bra på. Börja med tyngdlyftning(ryck/stöt) så har du nånting att förbättra för lång tid framöver.

Tyngdlyftning verkar kul, vet nån något avslappnat ställe i Malmö?
Ryck/stöt låter läskigt, i min värld lite som skada/sträck...

Rahf
2007-11-28, 11:53
Tack för svar!


Låter vettigt, vad för sport tänker du på som exempel?



Fast jag är liksom nöjd nu, allt nu är mer bonus och försäkring. Men jag förstår vad du menar med blind.



Sant, men det är rätt skönt att förbreda sig lite, så funkar jag. Njuter gör jag och det vill jag fortsätta med.



Tyngdlyftning verkar kul, vet nån något avslappnat ställe i Malmö?
Ryck/stöt låter läskigt, i min värld lite som skada/sträck...

Ryck och stöt är väldigt bra övningar men jag skulle hellre se att du blir smärtfri innan du börjar med det. Det bör finnas bra klubbar i Malmös område som sysslar med det, jag vet att Honken sysslar med det och han är väl Malmöit.

Rent motivationsmässigt så funkar det bra om man har en träningspartner också, någon som sporrar en och får en att prestera bättre.

Kampsporter är det som dyker upp i huvudet först där teknik, explosivitet och dylikt är det första som dyker upp i skallen. Du kan kika runt, det finns förmodligen någon klubb som tränar Capoeira (väldigt kul enligt utövarna) i Malmö.

Lycka till!

daks
2007-11-28, 17:46
Ryck och stöt är väldigt bra övningar men jag skulle hellre se att du blir smärtfri innan du börjar med det. Det bör finnas bra klubbar i Malmös område som sysslar med det, jag vet att Honken sysslar med det och han är väl Malmöit.

Rent motivationsmässigt så funkar det bra om man har en träningspartner också, någon som sporrar en och får en att prestera bättre.

Kampsporter är det som dyker upp i huvudet först där teknik, explosivitet och dylikt är det första som dyker upp i skallen. Du kan kika runt, det finns förmodligen någon klubb som tränar Capoeira (väldigt kul enligt utövarna) i Malmö.

Lycka till!
Tack för svar.

Ska kolla upp vad ryck och stöt är för det vet minsann inte jag än!

Jag kan förstå poängen med en träningspartner, nackdelen är att det då måste stämma. Jag har rätt fria tider och de flesta jag känner har inte det.
Dessutom är jag nog i det avseendet lite ensamvarg ( inte i övrigt ) då jag gillar att själv styra.

Av någon anledning skrattade min fru hjärtligt åt tanken på att jag skulle hålla på med capoiera (kanske jag är fel kroppstyp 187 cm 112 kg). Är lite rädd för kampsporter i övrigt. Det känns alltid som alla har hållt på i evigheter osv. Dessutom är jag inte så sugen på stryk o tuffingar, men det finns säkert schyssta klubbar med rätt mentalitet.

Betar
2007-11-28, 19:26
Det var mkt bra skrivet:thumbup: jag måste vara dum för trots att jag läst igenom texten mer än 1 gång så förstår jag inte riktigt frågan :)

Vill du få motivation till att fortsätta röra på dig. Ge dig på utmaningar osv.

Som sagt förstår inte vad du vill ha svar/tips på?

Durayan
2007-11-28, 19:33
jag klättrar, men är du så stor som du skriver så är det ingen bra sport för dig (stor risk att göra illa fingrarna om man hänger mycket vikt i dem). Det viktigaste är nog istället att hitta sin grej.

z_bumbi
2007-11-28, 19:35
Du har nu ett mål men gränsen för vad du tycker är styrka, volym etc kommer att flyttas ju längre du tränar. Sen går det utmärkt att hitta en annan sport eller försöka lära sig nya saker på gymet bara för att variera sig om man tycker att styrketräningen har nått en nivå då man inte längre är lika motiverad att köra på som tidigare. En stora fördelen med just styrketräning är att det går att variera så enormt mycket med flera olika tävlingsgrenar (även om man inte tävlar kan man ju välja en inriktning att sträva åt i träningen) och i princip hur många variationer på övningar som helst.

daks
2007-11-28, 20:09
Det var mkt bra skrivet:thumbup: jag måste vara dum för trots att jag läst igenom texten mer än 1 gång så förstår jag inte riktigt frågan :)

Vill du få motivation till att fortsätta röra på dig. Ge dig på utmaningar osv.

Som sagt förstår inte vad du vill ha svar/tips på?

Tack för komplimangen, som på ett skönt sätt kröntes av att du inte kom underfund med vad jag undrade. Det är vacker komedi.

Men jag ger dig gärna rätt i att min fråga var lite luddig. Försöker formulera tydligare. Jag drivs nu av att konstant förbättra mig. I nuläget är det dessutom relativt enkelt då jag tränat sakta i ett knappt år och dessförrinnan aldrig. Nu har jag äntligen börjat med mer fria vikter och det känns som att resultaten kommer snabbt. Jag vill inte bli en hårdtränande gigant, jag vill bli stark och hel. Framför allt vill jag behålla min motivation och är rädd att tappa den när jag " uppnått mina mål ".

Betänk att jag aldrig gjort det här förr, jag har ingen ( eller liten ) aning om hur lång tid det kommer ta att gå från 30 kg hantelpress till 70 kg. Jag vet bara att förr eller senare kommer jag inte vilja bli fysiskt större och då undrar jag hur jag avancerar? Ny sport? Kondition eller aktivt ställa om siktet och bli helnöjd?
jag klättrar, men är du så stor som du skriver så är det ingen bra sport för dig (stor risk att göra illa fingrarna om man hänger mycket vikt i dem). Det viktigaste är nog istället att hitta sin grej.

Jag har funderat på klättring och det verkar som rätt grej, men svårt ensam (väl) och som sagt vikt, jag lär dessutom inte bli lättare. Problemet är väl att det är svårt att hitta sin grej när man som jag inte vet vad som är blått eller grönt om Du förstår vad jag menar. Det känns dessutom svårt att i min ålder ogenerat slänga sig in i ett handbollslag för alla som spelar där har spelat sen de var 7 år, det har inte jag. Dessutom är inte lagsport riktigt min grej. (möjligen oseriös volleyboll, men var hittar jag det?)

Du har nu ett mål men gränsen för vad du tycker är styrka, volym etc kommer att flyttas ju längre du tränar. Sen går det utmärkt att hitta en annan sport eller försöka lära sig nya saker på gymet bara för att variera sig om man tycker att styrketräningen har nått en nivå då man inte längre är lika motiverad att köra på som tidigare. En stora fördelen med just styrketräning är att det går att variera så enormt mycket med flera olika tävlingsgrenar (även om man inte tävlar kan man ju välja en inriktning att sträva åt i träningen) och i princip hur många variationer på övningar som helst.


Det låter bra, som sagt är jag rätt ny i kroppsvårdstanken och har inte någon kunskapsbank att luta mig på. Lutar mig däremot gärna på min sjukgymnast som har styrketränat länge och dessutom som jag inte hastar iväg. Var 5-6 gång jag tränar får man 10 minuter rådgivning och det har verkligen underlättat att utföra allt rätt.

Det är rätt svårt att förstå varför man ska knäböja si eller så förräns man fattat det och det sitter.

Problemet blir väl om det kommer ( som så vist har påpekats att det kanske inte ens gör ) att hitta en ny ( på alla sätt ) sport eller utmaning.

Tack än en gång för svar.

Rahf
2007-11-28, 20:16
Capoeira har såvitt jag vet knappt någon fullkontakt utan målet är att matcha sina rörelser med sin partners. Det är klart att de flesta är bättre när man kommer dit som nybörjare. Tro däremot inte att någon dömer dig för det, alla är ni nybörjare någon gång.

Betar
2007-11-28, 22:12
Tack för komplimangen, som på ett skönt sätt kröntes av att du inte kom underfund med vad jag undrade. Det är vacker komedi.

Men jag ger dig gärna rätt i att min fråga var lite luddig. Försöker formulera tydligare. Jag drivs nu av att konstant förbättra mig. I nuläget är det dessutom relativt enkelt då jag tränat sakta i ett knappt år och dessförrinnan aldrig. Nu har jag äntligen börjat med mer fria vikter och det känns som att resultaten kommer snabbt. Jag vill inte bli en hårdtränande gigant, jag vill bli stark och hel. Framför allt vill jag behålla min motivation och är rädd att tappa den när jag " uppnått mina mål ".

Betänk att jag aldrig gjort det här förr, jag har ingen ( eller liten ) aning om hur lång tid det kommer ta att gå från 30 kg hantelpress till 70 kg. Jag vet bara att förr eller senare kommer jag inte vilja bli fysiskt större och då undrar jag hur jag avancerar? Ny sport? Kondition eller aktivt ställa om siktet och bli helnöjd?




För tillfället känner jag lite likadant. Att jag inte vill blir så stor som möjligt utan mitt största mål är att bli så "vältränad" som möjligt samt en god hälsa. Ett väldigt brett ord som skiljer sig från de flesta personer. Men för mig så innebär det mer att bli bra på löpning/paddling/simmning/cykling kanske klättring och massa mer alltså inte att endast kunna lyfta så mycket vikt som möjligt eller få så stora och synliga muskler som möjligt.

Alltså för mig är det lite av att hitta nya utmaningar.

Som du säger kan de vara svårt med att börja i lagsporter om du inte drar i gång, ex, ett korpen lag med arbetskompisar, grannar whatever. Men kampsport och framförallt sporter där du inte nödvändigtvis behöver medlemsskap i nån klubb kan man ju aldrig bli för gammal för att börja med. Som ex klättring som du nämner är nog en kul aktivitet, fast där bör man nog gå med i någon klättrings-klubb och de blir förmodligen ännu roligare om du får med dig någon kompis :)

I slutändan handlar de bara om att må bra och ha roligt.

Lycka till! (tråden skall följas)

daks
2007-11-29, 00:33
Förlåt men vad skiljer styrkelyft från tyngdlyftning? Kollar runt utan hitta skillnaden. Jodåsåatt...

Arf Pingvin
2007-11-29, 00:39
Styrkelyft så tävlar man i tre moment, knäböj, bänkpress, marklyft.

Tyngdlyftning tävlar man i två moment: ryck, stöt. Båda går ut på att få en stång på raka armar ovanför huvudet. Tekniskt mycket svårare.

Smml
2007-11-29, 18:34
Vet inte hur du känner men jag behöver ingen extra motivation eller vad man ska säga. Jag ser att gå till gymmet och träna hårt som fan som ett nöje. JAg tycker att det är roligt att träna, ta i, lyfta vikter osv.

daks
2007-12-21, 14:22
Var och fick mitt tränings-schema översett av min sjukgymnast.

Strök i stort alla rehabövningar, vilket kortade ner tiden rätt mycket.

Han tyckte att styrkelyft kunde vara något för mig, medan han på grund av min överrörlighet tyckte att ryck/stöt vore döden för mina axlar. Jag tänker inte prova.

Så det lutar åt styrkelyft...

ChrisDEFC
2007-12-21, 15:20
styrkelyft är kanon, jag kör det som basen i min träning och har även dom som måttstock för mina framsteg.
Du har redan fått många bra tips men jag ska ge dig några till. SKRIV NER TRÄNINGSPASSEN, det är superbra. Varje gång jag kommer till gymmet och ska köra en övning brukar jag bläddra tillbaka i min träningsbok och kika vad jag har klarat innan osv sen försöker jag helt enkelt lyfta lite tyngre eller några extra repetitioner.
Mitt andra tips på att få motivation är att hänga här på kolozzeum för det ger iaf mig massor av inspiration.
Sen ang det där att "om 1år när jag är nöjd" så glöm det, det går förmodligen inte så fort för dig att få den kropp du vill ha och för det andra så kommer du inte va nöjd om du tränat 1år och fått bra resultat. sen ang den där rädslan alla som börjar träna verkar ha att "jag vill inte bli sådär skitstor" då kan man lätt lugna alla med att säga att för att bli skitstor krävs många långa tunga år av träning, rätt kost och rätt mängd vila för att komma dit och jag kan garantera dig att om du så gick in för att bli skitstor och stark och gav det 1år så kommer du inte komma i närheten. och att gå från 30kg till 70 i hantelpress =) hehe, ja du kan ju omöjligt säga hur lång tid det skulle ta men kan nog säga som så (om vi snackar bänkhantelpress) att det är inte många av dom som tränat seriöst hela livet som någonsin kommer klara 70kg men dom allra flesta kan nog på några år träna sig till att klara 30kg. va ett litet sidospår.

Dessutom så mår du ju bra om du tränar regelbundet och det i sig kan räcka som motivation tycker jag. Kör hårt och lycka till med träningen!

daks
2007-12-22, 00:03
styrkelyft är kanon, jag kör det som basen i min träning och har även dom som måttstock för mina framsteg.
Du har redan fått många bra tips men jag ska ge dig några till. SKRIV NER TRÄNINGSPASSEN, det är superbra. Varje gång jag kommer till gymmet och ska köra en övning brukar jag bläddra tillbaka i min träningsbok och kika vad jag har klarat innan osv sen försöker jag helt enkelt lyfta lite tyngre eller några extra repetitioner.
Mitt andra tips på att få motivation är att hänga här på kolozzeum för det ger iaf mig massor av inspiration.
Sen ang det där att "om 1år när jag är nöjd" så glöm det, det går förmodligen inte så fort för dig att få den kropp du vill ha och för det andra så kommer du inte va nöjd om du tränat 1år och fått bra resultat. sen ang den där rädslan alla som börjar träna verkar ha att "jag vill inte bli sådär skitstor" då kan man lätt lugna alla med att säga att för att bli skitstor krävs många långa tunga år av träning, rätt kost och rätt mängd vila för att komma dit och jag kan garantera dig att om du så gick in för att bli skitstor och stark och gav det 1år så kommer du inte komma i närheten. och att gå från 30kg till 70 i hantelpress =) hehe, ja du kan ju omöjligt säga hur lång tid det skulle ta men kan nog säga som så (om vi snackar bänkhantelpress) att det är inte många av dom som tränat seriöst hela livet som någonsin kommer klara 70kg men dom allra flesta kan nog på några år träna sig till att klara 30kg. va ett litet sidospår.

Dessutom så mår du ju bra om du tränar regelbundet och det i sig kan räcka som motivation tycker jag. Kör hårt och lycka till med träningen!

Tack för ditt svar, jodå jag antecknar flitigt mina pass, tycker att det är en god morot att toppa tidigare prestationer. Jag blir inte alltför bedrövad om jag backar på vissa resultat heller, har lärt mig att det oftast/alltid finns ett skäl.
Sömn, annan ökning, mat, tankspriddhet eller ovilja. Har haft lite som mål dock att varje gång försvåra eller förbättra något. Oftast hittills har jag lyckats.

Jag är inte rädd att för att bli "skitstor", jag är fullt införstådd med att det krävs väldigt mycket för det. Jag menade mest att jag har en färdig idé om hur jag vill bli, och då är den bilden mer fitness än byggare. Men det är idag oväsentligt då jag redan är så glad för min nya fysik.

Jag har nu ( med hjälp av en annan tråd ) lärt mig att uttrycka vikt vid hantelpress tydligare. Jag menade 15 kg per hantel samt 35 kg per hantel och inte det dubbla, vilket kanske gör det hela mer ödmjukt.

Är det rätt uppfattat att gemene man klarar tyngre vikter vid bänkpress än hantelpress? Om så varför?

ChrisDEFC
2007-12-22, 00:28
Är det rätt uppfattat att gemene man klarar tyngre vikter vid bänkpress än hantelpress? Om så varför?

jo det är så och det har två enklar förklaringar. 1balans, svårare att balansera upp två hantlar än en stång. 2 "studs" på bröstet, du får en naturlig vändning på bröstet och får därför lite hjälp på vägen. skulle alla köra bänkpress med stopp på bröstet skulle det nog va närmare varandra dom två resultaten men ändå skulle balansen göra att man tog mer i bänkpress. Prova gärna att köra bänkpress med stopp på bröstet, skönt att trycka på från stumt läge så att säga.
att gå från 15 till 35kg i hantelpress låter ju aningen mer överkommligt :D tror man kan gå upp 10 av dom 20kg det skiljer enbart vid att bli van vid övningen, få in balansen samt bli van vid träning, sen är det bara att kämpa på och försöka öka varje pass antingen med vikt reps eller setantal.

Honken
2007-12-22, 01:07
Tjena!

Om du är intresserad i Tyngdlyftning så är Malmö AK (http://malmoak.com/) den enda klubben som lär ut och tävlar. Där kan du också börja med styrkelyft.

Capoeira är väldigt akrobatiskt (varierar dock från stil till stil) och tränar mycket flyt och rytm. Det är som en dans i grund och botten. Stora tuffa killar är det väl inte riktigt, då tänker man nog mer på Malmö Muay Thai!

daks
2007-12-23, 23:53
Tjena!

Om du är intresserad i Tyngdlyftning så är Malmö AK (http://malmoak.com/) den enda klubben som lär ut och tävlar. Där kan du också börja med styrkelyft.

Capoeira är väldigt akrobatiskt (varierar dock från stil till stil) och tränar mycket flyt och rytm. Det är som en dans i grund och botten. Stora tuffa killar är det väl inte riktigt, då tänker man nog mer på Malmö Muay Thai!


Hej!

Kollade hemsidan, antar att Du tränar där, har ni kul? Inte omöjligt att jag en dag dyker upp och tittar. Har nog ett tag till dock innan axeln är helt pålitlig.

Kollade också Malmö Muay Thais hemsida, de verkade argare än Malmö Atletklubbgänget!

Hur tävlar man i styrkelyft, viktklass eller? Hittade inte det på hemsidan.

daks
2008-02-12, 18:32
Nu har jag i samråd med min sjukgymnast börjat rikta in mig på styrkelyft.
Det är riktigt kul, som alla säkert redan visste...

Finns det någon här, Honken kanske, som skulle ha lust att skriva några rader om Malmö Atletklubb och hur det går till där, så vore jag tacksam.

daks
2008-04-16, 22:26
Nu har jag i samråd med min sjukgymnast börjat rikta in mig på styrkelyft.
Det är riktigt kul, som alla säkert redan visste...

Finns det någon här, Honken kanske, som skulle ha lust att skriva några rader om Malmö Atletklubb och hur det går till där, så vore jag tacksam.

Upprepar ovanstående fråga och tillägger att per i förrgår repeterar jag på 200.8 kilo ( 3x8 knäböj 65 kilo, 3x5 marklyft 90 kilo samt 3x12 hantelpress 45.8((22.9 per hantel då)) Det är jag väldigt nöjd med själv. 16 månader sedan jag för första gången började träna om jag räknat rätt.

Med siktet inställt på 300 i repetitions-styrketotal.

daks
2008-07-03, 20:51
Sådärja! 100 kg marklyft 3x5. Det är rätt motiverande!

Rahf
2008-07-03, 20:58
Jag föreslår att du startar en träningsjournal där du kan hålla koll på dina framsteg samt föra dialog med de medlemmar som är intresserade av din träning. Skapa en tråd i träningsjournalernas forum och reklamera det här.

daks
2008-07-03, 21:56
Jag föreslår att du startar en träningsjournal där du kan hålla koll på dina framsteg samt föra dialog med de medlemmar som är intresserade av din träning. Skapa en tråd i träningsjournalernas forum och reklamera det här.

Tack, antar jag!?