handdator

Visa fullständig version : Glutamin och kreatin gram / ml


selmir
2007-11-27, 18:33
Hej har en liten fråga om hur mycket 5gram Kreatin samt 5 gram Glutamin är i mililiter. Så att jag kan dosera rätt.

Glutaminen som jag köpte från den här sidan skriver 1 skopa (6 gram) dock fick jag ingen skopa så jag vet inte hur mycket 6gram är i tex ml så att jag kan dosera rätt. Kan det vara 15 ml ?

Samma sak gäller Kreatinet (mono) står 1 tesked menas då 5 ml ?

Hoppas inte frågorna är för dumma men när man inte får med skopa är det inte helt rätt att veta hur mycket man ska ta :S:smash:

Handcuff
2007-11-27, 18:48
Varför inte bara ta en vanlig tesked? Eller använd måttet "tesked". Lär ju kvitta rätt ordentligt om det diffar nåt gram hit eller dit...räkna inte med någon som helst vettig effekt från glutaminet heller - förrutom att det smakar ba*s *spy*

selmir
2007-11-27, 19:17
Jo kreatinet är lätt att ta :) men tänker främst på glutaminet där det står ta 5 gram .. Om man inte är duktig på att räkna volym så är det inte så lätt att veta hur mycket 5 gram kan vara.

Raggis
2007-11-27, 19:21
Är väl bara att köra på den doseringen som är angiven. Pengarna i sjön hursom.

selmir
2007-11-27, 19:46
Men vet inte hur mycket jag ska ta, står ta en skopa (6 gram) fick inte med någon skopa... Pengarna i sjön , ja så får det vara men vill testa själv även fast studierna säger att det är skit.. Studier har viat att mat inte påverkar akne vilket är bull enligt mig. Ställde en simpel fråga hur mycket 5 gram Glutamin är i ml så att jag kan dosera. Köpte produket från den här sidan så lite hjälp kan man väl få.

Vill inte verka otrevlig på något sätt

Eddie Vedder
2007-11-27, 19:53
Studier har viat att mat inte påverkar akne vilket är bull enligt mig.

Vilka studier då? Jag har aldrig hört att maten skulle vara obetydlig vid acne. Att t.ex. mjölkprodukter och acne har ett starkt samband har jag dock läst i flera studier.

Sverker
2007-11-27, 19:55
Antalet ml är helt beoende på hur pulvret ser ut och hur hårt pulvret är packat.


Att väga är alltid bäst:thumbup:

Handcuff
2007-11-27, 19:56
Ställde en simpel fråga hur mycket 5 gram Glutamin är i ml så att jag kan dosera. Köpte produket från den här sidan så lite hjälp kan man väl få.


Webshopen har intet att göra med forumet.

King Grub
2007-11-27, 20:19
Studier har viat att mat inte påverkar akne vilket är bull enligt mig.

Studier har visat att mat påverkar akne.