handdator

Visa fullständig version : Illamående, star top of the line


Corey_curse
2003-05-01, 11:50
Tränar direkt efter skolan så för att åtminstonde kunna få i mig nånting direkt efter träning köpte jag 4Kg Gainer från star Top of the Line. Innan har jag kört med SMF från Twinlab (super mass fuel) och det har fungerat utmärkt, den smakar gott o konsistensen är bra (choklad). Nu till problemet, gainern från star (jordgubb) är kanske inte lika god och samma härliga konsistens, det kan överleva med, men såfort jag dricker den blir jag fruktansvärt illamående! förstör aptiten för de kommande 4 timmarna, börjar kallsvettas och får verkligen anstränga mig för att inte spy.. En kompis har samma problem. Finns det fler här på forumet som känner igen sig? tycker det verkar som om kvalitetén på stars gainer är riktigt usel!

spinkoo
2003-05-01, 12:08
Jag har aldrig haft dom problemen. Tror inte det är fel på gainern då den inte kan innehålla annat än maltodextrin, fruktos och billigt vassle. Jäkligt skumt att du har problem, ni kankse fick dåliga batchar eller så är det nån ingridiens som ni inte tål.

GhostFace
2003-05-01, 12:39
It´s Star....


...övriga kommentarer överflödiga.

Everest
2003-05-01, 13:02
Och va är de för fel på star? :MrT:

GhostFace
2003-05-01, 13:09
Tillförlitlighet.

Grahn
2003-05-02, 06:17
Vad baserar du det uttalandet på Ghostface?

muskelbyggarn
2003-05-02, 06:40
Att Spinkoo inte upplever problem beror på att han utvecklat en "stål-buk" av allt skit han köpt och stoppat i sig genom åren :D

Vänl,,,
Tobbe

GhostFace
2003-05-02, 10:07
Originally posted by Grahn
Vad baserar du det uttalandet på Ghostface?


En kunds tillförlitlighet på ett företags produkt är individuell;
Jag tror inte på att STAR Top Of The Line har bra produkter som motsvarar en genomsnittlig kunds förväntningar. Definitivt inte mina förväntningar.

Personligen skulle jag inte lägga ut ett sketet öre för deras produkter.
Likaså med ex. bilköp- tror jag inte prestandan på en Skoda motsvarar en Mercedes-Benz (för att överdriva lite) så väljer jag inte att köpa Skoda.

Det handlar om logiska slutsatser.

Grahn
2003-05-02, 10:16
Logiska slutsatser är bara relevanta i ljus av de fakta de bygger på.
I ditt fall är baseras det på TRO...vilket gör det rätt irrevant och mest allmänt skitsnack.

RealElwood
2003-05-02, 11:13
Har provat lite olika gainer proteiner m.m från olika tillverkare. Tycker inte det skiljer någo alls. Har iof aldrig provar superbilliga tillskott. Men Stars chokladgainer funkar minst lika bra som Twinlab m.fl.

Tron kan försätta berg.....

Nitrometan
2003-05-02, 11:38
Jag tror säkert att Stars produkter är lika bra som Twinlabs.
Därmed inte sagt att jag skulle lägga pengar på nån av dem.

För mycket hype i deras reklam.

Och sen säljer ************* oseriösa produkter (t.ex. testomin), där ryker massor av det förtroende man kunde ha haft för det företaget.

GhostFace
2003-05-02, 12:40
Originally posted by Grahn
Logiska slutsatser är bara relevanta i ljus av de fakta de bygger på.
I ditt fall är baseras det på TRO...vilket gör det rätt irrevant och mest allmänt skitsnack.

Jaha.

Det är dina synpunkter.

Grahn
2003-05-02, 13:01
Oxå ett sätt att se på det.

RealElwood
2003-05-02, 13:44
på vilket sätt är testomin oseriöst?

King Grub
2003-05-02, 13:48
Originally posted by RealElwood
på vilket sätt är testomin oseriöst?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=9625&highlight=testomin

RealElwood
2003-05-02, 13:55
Antar att effekterna av det kommer genom övertygelse.

Vi var några som provade det för ett par år sedan. Tyckte att det gav effekt samt sämre humör därför blev det bara en vecka. De andra fortsatte å bli starka å förbannade. Trodde att det blev förbjudet för ett tag sen

Nitrometan
2003-05-02, 14:00
hur skulle det kunna bli förbjudet när det inte innehåller nån aktiv substans?

Grahn
2003-05-02, 14:34
Homeopatisk testostimulator? heh...

BaNaN80
2003-05-03, 01:04
jag har också köpt top of the line gainer 4 kg jordgubb...var köpte du den???...ja mådde åsso illa idag när ja testa den...fan

-GP-
2003-05-03, 06:59
Jag skulle också må illa om jag tog gainer nån annan gång än efter träning! Har själv kört med Star top of the line, och har inte haft några problem. Jävligt god var den också (jordgubb).

En trolig orsak att man kan bli illamående av gainern efter träning är att man dricker den för koncentrerad. Det som kommer att ske då i magsäcken är att den måste spädas ut, och vatten tas från kroppen. Det gör dig illamående och försämrar dessutom återhämtningen rejält!

Anledningen att du inte är lika känslig för Twinlabs SMF är att den bara innehåller maltodextrin som kolhydratkälla, och inte maltodextrin + fruktos som Star gör. Fruktos och andra enkla sockerarter (t.ex. druvsocker) drar in mer vätska i magsäcken än maltodextrin.
Så för att få en snabb återhämtning och inte bli illamående är det viktigt att gainern inte är så koncentrerad, och att man dricker rejält med vatten efter sin gainer.

Skulle kunna vara nån annan anledning också, men det här är den som verkar mest uppenbar! Kör hårt! :hbang:

Grahn
2003-05-03, 10:16
10g frukotos mot 57g maltodextrin, tror inte det är fruktosen.

BaNaN80
2003-05-03, 14:30
-GP- om man ska låta det va utspädd med vatten så kan man väl kombinera det med kreatin då man samtidigt alltid dricker mycket vatten ändå

Corey_curse
2003-05-03, 17:46
banan80: jag köpte den på gymgrossistens huvudlager i Vänersborg.

... Och jag har bara tagit den efter träningen ja.

-Gp-: verjar vara en ganska vettig anledning i mina öron, men jag har ju faktiskt doserat ungefär så som dom föreslår.

-GP-
2003-05-03, 18:19
Corey_curse: Kan ändå vara det. Drick mycket vatten efter att du tagit gainern och se om det blir bättre! Berätta gärna sen om det blev nån skillnad!

BaNaN80: Jag har ingen erfarenhet av kreatin och är inte påläst heller, så det låter jag någon annan svara på...

rymdrattan
2003-05-03, 21:19
Hm... är det bara jag som mår bra av att dricka min av min Star?
Visserligen så dricker jag whey-100, men ändå Jordgubb rockar!! :hbang:

Åh så är det.. kör t.o.m. på Star's svin billiga Kreatin.
Om man bortser ifrån att det inte är creapure så är det realtivit bra så inget illa om Star :nono:

Keep on rockin' :hbang:

RealElwood
2003-05-03, 23:19
Corey_Curse ------> Vart tränar du, är det på Plus på Älvhögsborg eller?

Du vet väl att man inte behöver träda in på så förpestad mark som Vänersborg för att handla billigt kosttillskott. Marinan nere på Strandgatan är ju återförsäljare med samma priser.

BaNaN80
2003-05-04, 19:32
Corey_curse: HAHAHAHAH ja köpte min på gymgrossiten ja med...fast i sthlm...jaja...ja har testat å blanda gainern med vatten nu ist. för mjölk. Känns om man får för mkt mjölk annars vilket leder till illamånde. och så har jag testat och dricka mkt vatten i samband med gainern. Förrut hade jag eiselt gainer...den var helt kanon...ingen illamående effekt...men bara man späder ut det med lite mer vatten.. och gärna dricker lite mer vatten under dagen blir det bra för mig iaf..testa det Corey_curse. :whipped:

Corey_curse
2003-05-04, 20:31
Jo, tränar på Älvhögsborg PLUS.. handlat grejer på marinan med, men sist köpte vi lite fler grejer, har för mig att gymgrossen hade lite erbjudande me, så passade på.

Verkar som om många tipsar om att späda ut med mer vatten, min kompis har testat iaf, ingen effekt.. jag har inte använt gainern nåt mer eftersom jag tycker att den har förstört tillräckligt många träningsdagar, tänkte kolla om det var något problem som alla hade, verkar ju va en del iallfall

Hermes
2003-05-06, 15:18
Jag mår fan alltid dåligt efter att jag druckit gainers efter träningen...spelar ingen roll om det är twinlab eller stars (de två jag har testat)...trodde först det var mjölken så jag skippar det men det blev ytterst lite förbättring, får helt enkelt bita ihop och laga vanlig mat efter träningen och strunta i kosttillskott

BeatNec
2003-05-14, 08:16
jag börja med kosttilskott i går =)

har köpt 0.5kg excel kreatin, 1kg excel vassle och så hittade jag skit billigt "druvsocker" i en hembryggar affär =/
29:- för 2.2kg..

i går så blanda jag ihop en liten mix, de gick ner å smakade rätt gott men i morse så gjorde jag ordning en lite grovare mix...å den mixen ligger fortfarande å ruvar i halsgropen på mig (1.5h senare)
:( har haft problem med magen innan, men det där med att vatten tas från kroppen för att späda ut druvsockret stämmer nog fint...känns nämligen som en redig bakfylla i magen :( :(


tror jag har gått å köpt mig 2.2kg fultjack :smash:

ska nog testa att köra utan, eller med mycket lite druvsocker nästa gång...

Chris Cormier
2003-05-14, 08:39
:eating:

Tycker personligen att Star nutrition Top of the Line
är bland det bästa som finns.
Alltid toppkvalitet och förhållandevis billigt.

*Men det är ju en sak om ni kanske inte tål något som produkterna innehåller.
Men det ger ingen större anledning att klanka ner på kvaliteten.

Kör för det mesta denna kombination:

*Star nutrition Top of the Line*
-Whey -100
-Gainer

*Syntrax*
-Syntarbol
-Methoxylon

Och jag har ökat brutalt mycket.
Första året jag tränade, så ökade jag från 75-90kg
Förra året så ökade jag från 90kg-96kg.
Men efter det så har det inte blivit så mycket träning under dom senaste 5månaderna. Så nu är tillbax p å90kg.
Men har jag börjat träna på fullt allvar igen, så förhoppningsvis blir jag så smoning om starkare igen.

goodspeed
2003-05-14, 10:13
Måste fråga, rent kvalitetsmässigt - hur känner ni skillnad på om en gainer är bra eller inte ?

Smaken är varierande på olika tillverkare, det kan jag hålla med om, för att fixa det så testa min lyxvariant:
En produkt med vaniljsmak, ner med den i mixern med 3-4dl mjölk och en banan. ...farligt nära milkshake.

Action
2003-05-14, 11:00
Som jag skrivit i en annan tråd.. håll er till proteinpulver (vassle) efter träning och ät några goda flingor, skumgodis, bilar, russin eller liknande till... mumsigt.

MIGGE
2003-05-14, 11:34
Jag mådde pckså dåligt av min top of the line gainer jordgubb!
Sålde den. Chokladen mår jag inte illa av dock! Måste vara nå fel på deras jordgubb eller nått:confused:

BeatNec
2003-05-14, 18:04
heheh nu ser ja ju att de står 4-5 teskedar under laddningen på kreatin paketet....inte 4-5 matskedar :eating: :notme:


kanske därför jag mådde phyton i morse? :D

Rumpelstilzchen
2003-05-15, 11:14
När jag hade haft uppehåll från träningen pga. skada i tre veckor och började igen så fick jag väldigt ont i magen av Stars gainer. Har inte hänt innan dock, men det kanske är något skumt med den i alla fall. :D

När mina star grejer tar slut tänkte jag köpa Excells protein och käka godis till. :kickass:

FUn-tex SSwinger
2003-05-18, 13:33
Testa att äta nått fast som tex lite bröd "gärna nått med tuggmotstånd",vänta en 6 minuter sen tar ni gainern/protte pulvet, funkar utmärkt för min del