handdator

Visa fullständig version : Rakapparat


manko
2007-11-27, 09:15
Hej konsum killar och tjejer!

Det är så att jag ska inhandla en rakapparat alt trimmer. Det är så att jag hatar att raka mig med hyvel i ansiktet för jag ser alltid ut som en tolvåring. Så jag skulle behöva en rakapparat alt trimmer som gör att jag ser tuff och stubbig ut istället. Men gärna ska jag ju kunna raka bort allt om jag vill också ;)

Så vad har ni för förslag till en bra rakapparat? Inge 300kr jula skit.

watertouch
2007-11-27, 09:36
Jag kör med en philipshårtrimmer o tar bort munstycket då ser man lite stubbig ut iaf.. När vi endå är inne på rakning får typ rakfinnar om jag rakar mig med hyvel får man sånt av en maskin oxå?

PowPow
2007-11-27, 12:25
Jag använder en obh nordica salon. gjort så i många år (fast har bytt ut den. hållbarheten är väl typ 2 år om man, som jag, använder den 1-2 gånger i veckan till skägget), och den funkar bra till både ansikte och huvud.

fast den kostade för lite för dig (200kr).

manko
2007-11-29, 11:57
Jag använder en obh nordica salon. gjort så i många år (fast har bytt ut den. hållbarheten är väl typ 2 år om man, som jag, använder den 1-2 gånger i veckan till skägget), och den funkar bra till både ansikte och huvud.

fast den kostade för lite för dig (200kr).

Oh fan, trodde man var tvungen att ha värsting maskinen för att få det bra. Har du någon bild eller så på resultat efter du använt den? Luktar hämtning av den i helgen isf =D

PowPow
2007-11-29, 18:31
Oh fan, trodde man var tvungen att ha värsting maskinen för att få det bra. Har du någon bild eller så på resultat efter du använt den? Luktar hämtning av den i helgen isf =D

Men alltså. Resultatet skiljer sig ju inte apparater emellan. Ställer man in den på t.ex. 3 m.m. så blir ju skägget 3 m.m. (om man inte har en väldigt dålig apparat).

Skillnaden mellan de dyrare och de billigare tror jag mest ligger i hållbarhet. OCh kanske lite kvalitetskänsla. De dyrare känns väl mer robusta. Men resultatet lär väl inte skilja sig åt.

Men ja, jag kör alltid med munstycket på, och då kör jag på minsta inställningen (med munstycke på - det blir såklart kortare utan munstycke).

Har ingen kamera och hade inga bilder uppe där mitt ansikte syns riktigt. Men här är två där det syns lite.
http://farm1.static.flickr.com/226/510039337_1c2df62dbb_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2126/1924310345_616ae18978_o.jpg

Men jag är inte nytrimmad på någon av dem. Tänk dig lite kortare. Men då är det med munstycket på.

nr16
2007-11-29, 20:37
Rakhyvel ftw!

z_bumbi
2007-11-29, 20:42
Oh fan, trodde man var tvungen att ha värsting maskinen för att få det bra.

Det underlättar, jag har en hel hög med trimrar som kostat mellan 400-800 kr och de flesta har ganska snabbt blivit kassa av en eller annan anledning. Nästa gång blir det en rejäl sak som jag planerar ska hålla betydligt längre.

PowPow
2007-11-29, 21:01
Det underlättar, jag har en hel hög med trimrar som kostat mellan 400-800 kr och de flesta har ganska snabbt blivit kassa av en eller annan anledning. Nästa gång blir det en rejäl sak som jag planerar ska hålla betydligt längre.

Jag tror mycket handlar om underhåll också. Att olja bladen och hålla den ren.

PowPow
2007-11-29, 21:01
Rakhyvel ftw!

Ja, det är ju skitbra om man vill ha skäggstubb. ffs.

watertouch
2007-11-29, 22:30
Det underlättar, jag har en hel hög med trimrar som kostat mellan 400-800 kr och de flesta har ganska snabbt blivit kassa av en eller annan anledning. Nästa gång blir det en rejäl sak som jag planerar ska hålla betydligt längre.

En sån där Babyblizz kanske som Samuelsson använder ;)

z_bumbi
2007-11-30, 05:55
Jag tror mycket handlar om underhåll också. Att olja bladen och hålla den ren.

Det har iofs inte funkat, man kanske måste köpa nya skär efter ett halvår?

manko
2007-11-30, 09:16
Rakhyvel ftw!

Du kanske missade i första inlägget att jag hatar rakhyvel? *cry*

shadowfire
2008-07-08, 15:07
bump.
Jag är också ute efter något nytt.
Hyvel har jag för att bli renrakad, men vill ha en rakapparat de dagar jag är för lat och trimmer för de dagar jag kör stubb. Åker nog fan på o köpa något för näshåren, växer ju bara mer o mer nu då man är trettiplus lol.

Så, mer tips på rakapparat med trimmerfunktion?

mamawi
2008-07-08, 15:12
En sån där Babyblizz kanske som Samuelsson använder ;)

Undvik Babyliss!

Den kortaste distanskammen (den justerbara) gick sönder ganska omgående, reklamerade och fick en ny - samma sak igen! Gav upp och kör utan alternativt ger i fan i att raka mig!

ps
Kör den runt hela knoppen, både haka och huvud!