handdator

Visa fullständig version : problem med triceps/armbåge


Caboose
2007-11-26, 00:44
Hej!

Jag har haft exakt samma problem tidigare, men eftersom att det kommer och går så tänkte jag skriva av mig lite då jag inte riktigt vet vad jag ska göra, börjar bli tokig nu. Det hela började för ungefär 4-5 månader efter ett bröst/triceps pass. Armbågen började värka som fan och jag blev röd, såg ut som jag hade ett blåmärke. Jag vilade helt från träningen i 2veckor och käkade voltaren-t. Blev inge bättre så jag gick iväg och träffade en läkare. Han sa att jag hade fått in för mycket blod i armbågen och det va det som orsakade värken, koagulerat blod eller något. Fick en kortison-injektion och han sa att jag skulle bli bra på 4-5dagar. Blev inte det och gick till läkaren igen, fick då en kur voltaren 50mg och käkade det i 10dagar, blev inte bättre så jag fick ännu en kortison-injektion på ett annat ställe. Vilade en vecka till och då blev jag bra, kände inte av smärtan ett dugg och kunde börja träna igen. Sen i fredags när ja körde ett axelpass så började jag känna likadant som tidigare, är lite röd runt armbågen nu och har precis tagit 2st voltaren-t. Kör även liniment, men det hjälper inte så mycket. Smärtan är som ungefär att när man har slagit i armbågen i en bordskant, ni vet nog vad jag menar. Hursomhelst, är det någon här som har något tips på vad man ska göra?

mvh/caboose

Doris
2007-11-26, 01:47
Idrottsklinik

Martin Löwgren
2007-11-26, 06:45
Stackare som fick möta VV-läkaren. Du fick även träffa KVV-läkarna.

De finns tyvärr överallt.

Sök vård hos naprapat/sjukgymnast.

Caboose
2007-11-26, 18:25
ska till idrottsskadecentrum här i uppsala imorgon och träffa en ortoped. hoppas hon vet vad man ska göra. Är det ingen här som har haft något liknande?

Martin Löwgren
2007-11-26, 20:31
ska till idrottsskadecentrum här i uppsala imorgon och träffa en ortoped. hoppas hon vet vad man ska göra. Är det ingen här som har haft något liknande?

Ortopeder är THE SHIT.

Du är i goda händer *flex* . Hälsa dem från Soheil Pakadam (min vän och naprapat)

Caboose
2007-11-26, 20:38
jo jag vet, men dem jag har vart hos tidigare är också ortopeder på akademiska sjukhuset i uppsala, men dem verkar inte riktigt veta vad dem håller på med.

får väl se vad som händer *flex*

Martin Löwgren
2007-11-26, 20:40
jo jag vet, men dem jag har vart hos tidigare är också ortopeder på akademiska sjukhuset i uppsala, men dem verkar inte riktigt veta vad dem håller på med.

får väl se vad som händer *flex*
Hmm, trodde de inte fanns okunniga ortopeder. De är ju gräddan *flex*

Allan
2007-11-26, 20:44
Min erfarenhet är att det där kan komma från för kort biceps, symtomen känns igen både från mitt yrke - timmerman - och från gymet. Jag rekommenderar varmt denna stretch - 3:1 Biceps brachii. (http://ryggochmuskelakuten.se/system/visa.asp?FID=397&HID=350&HSID=4460&ActMenu=4471)

Smml
2007-11-26, 21:11
ska till idrottsskadecentrum här i uppsala imorgon och träffa en ortoped. hoppas hon vet vad man ska göra. Är det ingen här som har haft något liknande?

Visst fan är det gratis att dra till idrottsskadecentrum? Var i Uppsala ligger det? Har för mig att det var ungefär vid skattemyndigheten men är osäker :smash:

Caboose
2007-11-26, 22:35
redan testat och stretchat biceps och även underarmen, utan att det blivit något bättre. Idrottsskadecentrum ligger ungefär vid prestbyrån, går inte och missa, tredje trappan upp! Nej dags för lite kvarg och sömn! Tack för hjälpen och återkommer när ja vart hos doktorn.