handdator

Visa fullständig version : Hur vet man att man får kvalitet?


Slartibartfast
2007-11-25, 23:09
Kan man vara säker på att man få en kvalitetsvara när man köper vassleprotein från olika tillverkare? Kan man köpa det billigaste?

Fairing
2007-11-26, 08:51
Kan man vara säker på att man få en kvalitetsvara när man köper vassleprotein från olika tillverkare? Kan man köpa det billigaste?

Vad är kvalitet ? är det smaken ? löslighet eller vad...:)

Jag tror/vet att många lågpristillverkare ej gör dom analyser som dom dyrare märkena gör beträffande proteinhalt , tungmetaller osv

Det är ofta just dokumentationen som gör en produkt dyr och den dokumentationen gör som sagt oftast inte dom som tillverkar lågprisprodukter för att hålla ner kostnaderna

Fairing
2007-11-26, 16:29
Lite tänkvärt angående kvalitet/Lågpris som jag "saxade" från Body och namnet är censurerat:

EsaPro är vad jag vet sammansatt på det sättet som man i studier har visat höjer proteinsyntesen mest. Sen innehåller det Histidin istället för Tryptofan och enligt läkemedelsverket i Sverige ska egentligen EAA innehållandes Tryptofan vara läkemedelsklassade.

företaget xxxx har också en produkt vid namn xx Amino. Tyvärr verkar inte innehållet stämma vidare bra i den produkten. Av de deklarerade 95 gram protein per 100 gram och de 8 essentiella aminosyor (inklusive Tryptofan) så var det bara 80.2% protein i burken och 2 aminosyror saknades helt.

Detta enligt en analys som gjordes av Analycen AB med metod HPLC (ISO 13903:2005) på uppdrag av Eiselt.

Produkten smakar mycket godare än de andra men verkar ha ett falskt innehåll.

Mvh
Robert Lilja

melancoolio
2007-11-26, 17:13
Häxjakten mot xxxx fortsätter :D

Jag har köpt två burkar från dom(xx). Ska bli intressant och se hur mycket dom jag kommer tappa i muskelutveckling under tiden jag kör det istället för esapro :)

Det är bra att det finns konkurrens på marknaden iaf. Det är kul att testa olika märken osv. :thumbup: