handdator

Visa fullständig version : Poll: Solar du solarium?


Lellan
2007-11-25, 22:51
Ja, jag undrar om du gör det. *popcorn*

Yucko
2007-11-25, 22:52
Nej, jag är str8.

NiXPhoenix
2007-11-25, 22:55
Nej, tycker det är fjolligt men har faktiskt lite funderingar på att testa det i vinter. :em:
Fick inte så värst mycket färg under sommaren, planen är att sola bort lite av finnarna och märkena efter gamla finnar jag har på ryggen. Även ansiktet skulle nog må bättre av lite färg.

Har en fråga, kan man sola utan solskyddskräm om man kör på låg intensitet på solariet?

Tolkia
2007-11-25, 22:56
Det händer, om än inte så ofta. Resultatet kan ses till vänster.

Andy.da.wohoo
2007-11-25, 22:56
Jag satsar på att vara vit som ett lik. :p

Animalistic
2007-11-25, 22:56
Se ut som ett lik ftw! speciellt för att få fram tatueringarna ;)

nr16
2007-11-25, 22:56
Nej, varför skulle jag? Om man vill bli brun så funkar solen alldeles utmärkt!

Lellan
2007-11-25, 22:58
Nej, varför skulle jag? Om man vill bli brun så funkar solen alldeles utmärkt!

Någon som minns Hackstait som låg på Västerås Centrallasaretts gräsplan å solade året runt? :D

blekfet2
2007-11-25, 22:59
going likstajl.

L-Sami
2007-11-25, 22:59
Ja 1 gång i veckan och hudcancer är inte mitt mål.

Fatalist
2007-11-25, 23:00
Kul att skämta om cancer?

Jag solar någon gång i månaden.

Lellan
2007-11-25, 23:01
Ja 1 gång i veckan och hudcancer är inte mitt mål.

Äh, alternativen såg så tråkiga ut så jag piffade upp dem.. Å ni känner mig. Tråkig. Å piffig. ;) (Men va försiktig salami.. :( )

L-Sami
2007-11-25, 23:02
Har en fråga, kan man sola utan solskyddskräm om man kör på låg intensitet på solariet?

Solskyddskräm har jag aldrig använt på solariet, tvärtom kräm som ökar solbrännan.

Krille 87
2007-11-25, 23:03
Solar ungefär en gång varannan vecka. Målet är inte att vara brun utan att inte vara (för) blek..

Lellan
2007-11-25, 23:04
Kul att skämta om cancer?

Jag solar någon gång i månaden.

Nej. Det är inte kul. Jag är tråkig. Men eftersom det finns en stark koppling så skrev jag den på "ofta".

bulldozer
2007-11-25, 23:07
Att vara blek är ren skönhet för ögat, man får akta sig på sommaren för
att råka utsättas för solljus :D

Rambo
2007-11-25, 23:07
Har aldrig provat att sola i ett solarium:)

NiXPhoenix
2007-11-25, 23:09
Solskyddskräm har jag aldrig använt på solariet, tvärtom kräm som ökar solbrännan.



Okej, skönt att slippa det, tack.
Kom på en grej till, hur är det med ögonen, en del som solar i solarie har väl såna där simglasögon för att skydda ögonen. Är det ett måste, räcker det inte med att blunda?

machine gun
2007-11-25, 23:11
Skulle aldrig få för mig att lägga mig i ett sånt.

Rambo
2007-11-25, 23:13
Hur är känslan att ligga där ni som solar så??

Jag har aldrig vågat prova. Tycker det mest liknar en smörgåsgrill :D

Torwald
2007-11-25, 23:13
Nej. Det är inte kul. Jag är tråkig. Men eftersom det finns en stark koppling så skrev jag den på "ofta".

Hur är det med den starka kopplingen om man inte bränner sig?

Jag solar kanske varannan månad, men ganska mycket oftare i perioder, bränner mig aldrig. Känns ganska långsökt att jag skulle få hudcancer eller läderhud av kontrollerat solande, men vad vet jag.

Hittade inget svarsalternativ som löd "Solar för att min hud mår bra av det och för att jag blir snygg av det, men jag är inte dum i huvudet och solar därför inte så att jag bränner bringan av mig varenda gång".

Jarod
2007-11-25, 23:13
Jag solar kanske i snitt en gång i månaden och då ett 15-minuters pass. Mest för att det är gött att sova i solariet. :cool:

Torwald
2007-11-25, 23:14
Hur är känslan att ligga där ni som solar så??

Jag har aldrig vågat prova. Tycker det mest liknar en smörgåsgrill :D

Sjukt skönt! Hade solarie på jobbets gym förut, sprang ofta ner på fikat och drog en 20minutare. Sov minst 15 av de 20 och kände mig som en ny människa hela eftermiddagen.

C.E.J.
2007-11-25, 23:18
Sista alternativet, även om motiveringen är helt fel. Att sola solarium känns lika vettigt som att betala 20kr för 10kr.

joriice
2007-11-25, 23:32
Solar bara på sommaren. :O

Ganymedes
2007-11-25, 23:35
Kul att skämta om cancer?

Det tycker jag att det var. Men så är jag inte kissnödig heller.

OnT: Jag solar ytterst sällan, men det har hänt iaf.

egge
2007-11-25, 23:35
Har testat en gång. Låg bara och nojjade över att det inte skulle gå att fälla upp luckan när tiden hade gått ut så jag dö av uttorkning och med sönderbränd hud.

Trånga utrymmen är väl inte min grej. :em:

Klo
2007-11-25, 23:35
Har aldrig provat att sola i ett solarium:)

Säg som det är nu: DU KOMMER INTE IN I DET

Jax
2007-11-25, 23:36
Är inte tillräckligt fåfänged för det.

Rambo
2007-11-25, 23:36
Säg som det är nu: DU KOMMER INTE IN I DET

:laugh: :laugh: ...Är det så jag vet inte*whistle*

Klo
2007-11-25, 23:38
:laugh: :laugh: ...Är det så jag vet inte*whistle*

Yep max 120 kg :thefinger

Slartibartfast
2007-11-25, 23:39
Det funkar bra att vara blek, så länge man är sjukt rippad. Som jag.

Rambo
2007-11-25, 23:40
Yep max 120 kg :thefinger

Vilken tur då slipper jag ju utsätta mig får prövning i smörgåsgrillen:D

Lellan
2007-11-25, 23:49
Hur är det med den starka kopplingen om man inte bränner sig?

Jag solar kanske varannan månad, men ganska mycket oftare i perioder, bränner mig aldrig. Känns ganska långsökt att jag skulle få hudcancer eller läderhud av kontrollerat solande, men vad vet jag.

Hittade inget svarsalternativ som löd "Solar för att min hud mår bra av det och för att jag blir snygg av det, men jag är inte dum i huvudet och solar därför inte så att jag bränner bringan av mig varenda gång".


Från cancerfondens hemsida " Den som använder solarium mer än tio gånger per år löper risk för samma typ av hudskador som man kan få av för mycket sol. Vid första solariebesöket bör man inte ligga där mer än 5–10 minuter, råder Strålskyddsinstitutet. "

På vilket sätt mår din hud bra av solarium?

Saxat från msn´s egenvårdssida:
"Solarium kan förebygga soleksem, men inte nässelutslag, och har inte heller någon läkande effekt på psoriasis."

+"En halvtimme i solarium är som en hel dag i solen.

Solarium har UV-index 12. Solen i Sverige under sommaren har UV-index 4-7.

Om du solar i solarium mer än 10 gånger per år ökar risken för malignt melanom med 50%."

Man behöver inte bränna sig för att riskera cancer, det är just regelbundet solande hos unga som är en risk vad jag förstått efter ett par minuters googlande. Men visst är det klokare att sola försiktigt än att bränna sig, självklart. Regelbundet är väl ingen hit däremot. Tyvärr. För det är ju skönt.

Klo
2007-11-25, 23:49
Vilken tur då slipper jag ju utsätta mig får prövning i smörgåsgrillen:D

Lika bra det är astråkigt att sola :cryout:

Lellan
2007-11-25, 23:52
Sista alternativet, även om motiveringen är helt fel. Att sola solarium känns lika vettigt som att betala 20kr för 10kr.

Ok, motiveringarna skrev jag för utfyllnad.. skit i dem. Jag äro likblek. Förr solade jag gärna. Men så utbildade sig två av mina närmsta vänner till hudterapeuter och blev skitsnygga så jag sprayar mig hellre hos dem än solar. :cool:

Frida.B
2007-11-26, 00:06
solade massor förut men nu vill jag inte lägga pengar på det så solar kanske varannan vecka

Torwald
2007-11-26, 00:23
Från cancerfondens hemsida " Den som använder solarium mer än tio gånger per år löper risk för samma typ av hudskador som man kan få av för mycket sol. Vid första solariebesöket bör man inte ligga där mer än 5–10 minuter, råder Strålskyddsinstitutet. "

På vilket sätt mår din hud bra av solarium?

Saxat från msn´s egenvårdssida:
"Solarium kan förebygga soleksem, men inte nässelutslag, och har inte heller någon läkande effekt på psoriasis."

+"En halvtimme i solarium är som en hel dag i solen.

Solarium har UV-index 12. Solen i Sverige under sommaren har UV-index 4-7.

Om du solar i solarium mer än 10 gånger per år ökar risken för malignt melanom med 50%."

Man behöver inte bränna sig för att riskera cancer, det är just regelbundet solande hos unga som är en risk vad jag förstått efter ett par minuters googlande. Men visst är det klokare att sola försiktigt än att bränna sig, självklart. Regelbundet är väl ingen hit däremot. Tyvärr. För det är ju skönt.

Är inte så sugen på debatt nu, men nu när du satt igång det så... :)

Min hud känns renare, fräshare och slätare när jag solar lite regelbundet. Friskare, om du så vill. Förutom finare färg förvinner nästan alla antydningar till finnar etc.

"Den som använder solarium mer än tio gånger per år löper risk för samma typ av hudskador som man kan få av för mycket sol. (...)"

Så om man solar 20 sekunder tio gånger per år löper man lika stor risk som om man solar 20 minuter? Det låter lite väl hårddraget tycker jag.

"(...)Vid första solariebesöket bör man inte ligga där mer än 5–10 minuter, råder Strålskyddsinstitutet."

För vilken hudtyp då? Det säger ju sig självt att man får sola med måtta. Är man albino kanske det är dumt att dra en 20minutare innan ma har provat förut (annars också för den delen), men man får väl känna sig fram? Solarium är inte magi, det är som att sola men det går förstås fortare. Man får se till att inte bränna sig eller bli röd!

"Solarium kan förebygga soleksem, men inte nässelutslag, och har inte heller någon läkande effekt på psoriasis."

Jag har varken nässelutslag eller psoriasis, så det känns inte så relevant. Hade jag haft psoriasis hade jag tagit reda på vad som hjälper, inte solat solarium.

"En halvtimme i solarium är som en hel dag i solen.

Solarium har UV-index 12. Solen i Sverige under sommaren har UV-index 4-7.

Om du solar i solarium mer än 10 gånger per år ökar risken för malignt melanom med 50%."
1. Beror ju för tusan på vad det är för solarium och vad det är för dag i solen och vid vilken årstid. Fullkomligt idiotiskt påpekande, vem som än skrev det.

2. Förstår inte hur det spelar roll i sammanhanget. På sommaren kan man ju vara i solen i åtta timmar på samma dag, men det är ju inte som att man solar solarium i fyra timmar?

3. Jag står fast vid att man ska känna sin hudtyp. Om man vet att man är känslig ska man väl inte sola solarium. Jag tycker det är så otroligt intetsägande med sådan "statistik" när det är taget ur sitt sammanhang på det sättet.

För övrigt: Inte så jättekonstigt att cancerfonden är kritisk till solariesolande kanske. Kolla vad svenska solarieförbundet tycker, om det finns något sådant? :)

...var tvungen att kolla, och det fanns tyligen ett Svensk Solarieförening :) Här är deras solskola, och den innehåller helt andra siffror än de du nämnde (såklart). http://www.solarie.com/document.asp?docno=6 Säger absolut inte att det är mer rätt, men det är nog åtminstone lika fel som dina källor ;)

Står fast vid att det inte är det minsta "tyvärr" att det är skönt, och tänker fortsätta sola varsamt med jämna mellanrum.

Lellan
2007-11-26, 00:31
För övrigt: Inte så jättekonstigt att cancerfonden är kritisk till solariesolande kanske. Kolla vad svenska solarieförbundet tycker, om det finns något sådant? :)




Ja. Det har du rätt i. Cancerfonden vill förhindra nya cancerfall. Solarieförbundet vill sälja solarier.

När det gäller statens strålskyddinstitut så avråder de från solariesolande, men herregud.. staten avråder från en massa kul. Sina val gör man, som alltid, själv.

Tråden skapades inte i moralens anda utan jag var nyfiken på hur många blekfisar vi är.. :hbang:

Torwald
2007-11-26, 00:33
Vet inte om du är ironisk, men jag håller med om det du skrev. Jag tycker man ska sola på om man gillar det, men vara medveten om riskerna. Man ska inte dricka alkohol heller, men vin är gott.

Lellan
2007-11-26, 00:35
Vet inte om du är ironisk, men jag håller med om det du skrev. Jag tycker man ska sola på om man gillar det, men vara medveten om riskerna. Man ska inte dricka alkohol heller, men vin är gott.

Statens strålskyddsinstitut (+ din länk från solarierådet el va de va) avråder att sola solarium om man är under 18 år, dricka alkohol bör man inte heller göra innan dess.

Alkoholhaltigt vin är godast, druvjuice är ingen hit. Å man vet aldrig när jag är ironisk. Detta är internet. ;)

Frida.B
2007-11-26, 00:36
jag önskade att jag inte "behövde" sola solarium men med ytliga blodkärl i ansiktet ser det för jävla hemskt ut om jag är blek. Hade jag varit jämn vit i hyn hade jag aldrig solat vare sig i solarium eller på stranden.

Torwald
2007-11-26, 00:40
Statens strålskyddsinstitut (+ din länk från solarierådet el va de va) avråder att sola solarium om man är under 18 år, dricka alkohol bör man inte heller göra innan dess.

Alkoholhaltigt vin är godast, druvjuice är ingen hit. Å man vet aldrig när jag är ironisk. Detta är internet. ;)

Japp. Det jag ville säga med min tidigare post finns i stort sammanfattat här:
http://www.ssi.se/UVindex/PDFer/solrad_A4.pdf

Som sagt, sunt förnuft.

Cilia
2007-11-26, 08:08
Jag kryssade aldrig, sällan är för ofta för att passa in på mig.
Det har hänt men nu var det typ flera år sedan så det är svårt att kryssa sällan.

Däremot solar jag en del på sommaren.
Jag gillar värmen och så, försöker vara försiktig med att inte bränna mig

lectris
2007-11-26, 09:04
har aldrig legat i ett solarium. är avskräckt sen min mamma hade ett hemmasolarium... hela sovrummet lyste i ett cancerframkallande blått sken *spy*

är ändå alltid likblek, blir inte ens brun på sommaren :D

King Grub
2007-11-26, 09:09
Nej, aldrig. Jag bejakar min blekhet. Eller nåt. Och så vill jag inte skada huden.

MasterChief
2007-11-26, 09:19
Jag har väntat i många år på att blek hy ska ses som ett sundhetstecken (för det är det ju för oss nordbor) och därmed bli attraktivt. Men icke...

Pingu
2007-11-26, 10:08
Det händer

Marina N
2007-11-26, 10:25
På sommaren går jag aldrig i solariet. Men under vinterhalvåret går jag kanske
1 gång/ mån!

Förövrigt ser det sjukt ut att gå omkring som en pepparkaka när det är vinter,
Solbränna hör till sommaren!

Greg
2007-11-26, 11:44
1 gång per vecka...

Exhale_
2007-11-26, 12:24
Är inte så sugen på debatt nu, men nu när du satt igång det så... :)

Min hud känns renare, fräshare och slätare när jag solar lite regelbundet. Friskare, om du så vill. Förutom finare färg förvinner nästan alla antydningar till finnar etc.


Kul för dig. Men borde det inte finnas andra sätt för dig att må bra utan att lägga dig i en grill?
Men visst, jag kan hålla med dig om att det är skönt. Var det iaf när jag solade för några år sedan.


"Den som använder solarium mer än tio gånger per år löper risk för samma typ av hudskador som man kan få av för mycket sol. (...)"

Så om man solar 20 sekunder tio gånger per år löper man lika stor risk som om man solar 20 minuter? Det låter lite väl hårddraget tycker jag.


Man kan dra alla påståenden till det yttersta...



För övrigt: Inte så jättekonstigt att cancerfonden är kritisk till solariesolande kanske. Kolla vad svenska solarieförbundet tycker, om det finns något sådant? :)

...var tvungen att kolla, och det fanns tyligen ett Svensk Solarieförening :) Här är deras solskola, och den innehåller helt andra siffror än de du nämnde (såklart). http://www.solarie.com/document.asp?docno=6 Säger absolut inte att det är mer rätt, men det är nog åtminstone lika fel som dina källor ;)

Står fast vid att det inte är det minsta "tyvärr" att det är skönt, och tänker fortsätta sola varsamt med jämna mellanrum.

Ja det var ju konstigt att Svenska solarieföreningen motsätter sig forskningen som säger att det är cancerogent. Men vad tror du att Cancerfonden har att vinna på sitt budskap? Tror du att dem hatar alla solarieföreningar och vill sätta stopp för dessa i Sverige?

bertbert
2007-11-26, 12:27
Aldrig. Har aldrig gjort, kommer aldrig att göra.

Solar inte i solen heller.

Torwald
2007-11-26, 14:31
Kul för dig. Men borde det inte finnas andra sätt för dig att må bra utan att lägga dig i en grill?
Men visst, jag kan hålla med dig om att det är skönt. Var det iaf när jag solade för några år sedan.



Man kan dra alla påståenden till det yttersta...



Ja det var ju konstigt att Svenska solarieföreningen motsätter sig forskningen som säger att det är cancerogent. Men vad tror du att Cancerfonden har att vinna på sitt budskap? Tror du att dem hatar alla solarieföreningar och vill sätta stopp för dessa i Sverige?
Förlåt, men tror du att jag är dum i huvudet eller? Det var inte helt utan glimten i ögat som jag hänvisade till Svensk Solarieförening.

För övrigt står jag fast med min argumentation. Det går alltid att påpeka att man kan dra alla påståenden till det yttersta också, så ditt motargument tillförde väl föga ny argumentationsteknik.

Intressant att du ignorerade mina övriga punkter i inlägget samt bortsåg från mina senare inlägg, och ändå försöker falsifiera mitt resonemang.

Torwald
2007-11-26, 14:37
PS. Cancerfonden är beroende av bidrag från företag av privatpersoner. Därför är det inte en helt opartisk källa. Se www.ssi.se om du vill veta hur det faktiskt ligger till.

watertouch
2007-11-26, 14:37
Luktar ni typ stekta kantareller efteråt? eller är det bara jag?*whistle*

haiduc
2007-11-26, 14:56
Ja, i perioder.. några gånger i månaden kanske :)

Fredrik S
2007-11-26, 14:59
Solar aldrig, tappade lusten till det när min fästmö fick hudcancer sommaren 2006. Jag är så blek att när jag tränade simning förra vintern så var det en dam som tillkallade badvakten för att hon trodde att det flöt ett lik i bassängen.

Laijza
2007-11-26, 15:03
Igår testade jag på för första gången. Och idag solade jag i typ 18 minuter... lite bränd är jag allt :D

vill dock fortsätta sola, typ en gång i veckan hade jag tänkt.. Mamma hatar det.

Nimille
2007-11-26, 15:57
Ja, typ 1gång i veckan

Exhale_
2007-11-26, 16:24
Förlåt, men tror du att jag är dum i huvudet eller? Det var inte helt utan glimten i ögat som jag hänvisade till Svensk Solarieförening.

För övrigt står jag fast med min argumentation. Det går alltid att påpeka att man kan dra alla påståenden till det yttersta också, så ditt motargument tillförde väl föga ny argumentationsteknik.

Intressant att du ignorerade mina övriga punkter i inlägget samt bortsåg från mina senare inlägg, och ändå försöker falsifiera mitt resonemang.

Jag kan nu, när jag läser tråden igen, se vad du menar med att du skrev inlägget med glimten i ögat. Jag ursäktar mig för att jag inte insåg det tidigare och skyller min missuppfattning givetvis på deffen ;)

Hoppas jag inte sårat herrn till hjärteroten. Lev väl!

Torwald
2007-11-26, 16:27
Tidigare inlägg raderades verkar det som, men jag smyger in samma kommentar som jag hade till ditt förra liknande inlägg:
Helt ok! :) Jag mår fint, men tangentbordet ser lite skevt ut ;)

Exhale_
2007-11-26, 16:29
Tidigare inlägg raderades verkar det som, men jag smyger in samma kommentar som jag hade till ditt förra liknande inlägg:
Helt ok! :) Jag mår fint, men tangentbordet ser lite skevt ut ;)

Ja visst fan hade jag skrivit ett inlägg om detta tidigare... Jag som förbannade deffen ännu en gång och trodde jag hade fantiserat allt :Virro

Nu lär dem ju ta bort dessa inlägg också eftersom dem är så jävla OT, men det är smällar man får ta *kissass*

Baan
2007-11-26, 16:41
Nej och har aldrig provat.

olle lindblad
2007-11-26, 16:45
Har aldrig provat och kommer aldrig att prova. Är inte särskilt förtjust i vanligt solande heller.

Viktor_Balck
2007-11-26, 17:18
Skulle aldrig få för mig att lägga mig i ett sånt.

Det finns såna man kan stå i nu också.

Jag solar väl en gång i månaden ungefär, det beror på.

shadowfire
2007-11-26, 17:24
Kärringgrillen är skön o slumra i ett par gånger vintertid.

ManuelIT
2007-11-26, 17:50
Jag kör brun utan sol i ansiktet nu under vinter, funkar bra :D
så jävla dyrt med solarium.

Shajjn
2007-11-26, 18:21
Nej, aldrig gjort. De få gånger man ligger under solen på sommaren är bara för att det är skönt. Förstår inte grejjen med att sola sig. Min hudfärg är i o f s alltid lite brun, kanske därför.

Alexton
2007-11-26, 18:29
Har provat ett par gånger, men jag verkar ha svårt för att bli brun överhuvudtaget. Jag nog kunna slänga av mig kläderna och lägga mig på snön och ingen skulle se mig ;)

mela
2007-11-26, 19:50
Igår testade jag på för första gången. Och idag solade jag i typ 18 minuter... lite bränd är jag allt :D


Två dagar i rad? *screwy* Det första du gör?
Hoppas att du tål mycket sol, annars kommer det att klia :D Jag solade 2 dgr i rad i danmark för några år sen, var 15min per gång på halvbädd. Jag låg och grät och rullade runt på mattan för att det kliade så fruktansvärt. Not nice!

Nu solar jag typ...aldrig. Jag är för fattig för sådant.

fat_joe
2007-11-26, 21:23
Jag tål solen väldigt dåligt och har svårt att bli brun, men varför klia skulle det klia så mycket av att sola 2 dagar i rad ?

mela
2007-11-26, 21:37
Jag tål solen väldigt dåligt och har svårt att bli brun, men varför klia skulle det klia så mycket av att sola 2 dagar i rad ?

För att jag brände mig extremt? :D

Scratch89
2007-11-26, 22:15
Jag har också varit med om samma sak som mela. Det kliar så hemskt att man bara ligger och gråter. Jag smörjde in hela kroppen i matolja för att få bort klådan. Det var mysigt. :D

fat_joe
2007-11-26, 22:47
För att jag brände mig extremt? :D

Haha då kan jag förstå :D

Konstig fråga, men blir man lättare brun om man är fet ?

Johan_P
2007-11-26, 22:54
Jag har också varit med om samma sak som mela. Det kliar så hemskt att man bara ligger och gråter. Jag smörjde in hela kroppen i matolja för att få bort klådan. Det var mysigt. :D

Haha, jo, det låter ju sunt... :thumbup:

mela
2007-11-27, 00:57
Jag har också varit med om samma sak som mela. Det kliar så hemskt att man bara ligger och gråter. Jag smörjde in hela kroppen i matolja för att få bort klådan. Det var mysigt. :D

Jag körde på kylbalsam, det funkade, i typ 1 minut. Sedan fick jag köra på nytt. Va jätterosa och fin. Försökte även knö in mig i frysen, gick inge bra:(

PowPow
2007-11-27, 00:59
Jag använde upp ett 10-kort under förra vinterhalvåret. Inte så mycket för färgens skull (det blir inte så stor skillnad om man sprider ut 10 gr på 6 månader ju). Men tycker det kan vara skönt under vintern. Inbillar mig att jag mår bra av det.

Frida.B
2007-11-27, 01:24
Jag körde på kylbalsam, det funkade, i typ 1 minut. Sedan fick jag köra på nytt. Va jätterosa och fin. Försökte även knö in mig i frysen, gick inge bra:(

har du fått andra gradens brännskada någon gång?