handdator

Visa fullständig version : Iphone


Sadde
2007-11-24, 12:40
Hej!

Jag har sökt runt lite men inte riktigt hittat något. Jag undrar vilka amerikanska sidor som man kan beställa hem Iphone ifrån, jag har kollat på apple.com men de skickar inte till sverige.

Så har ni själva beställt en Ipod från USA eller har någon kompis som gjort det så vore det väldigt snällt om ni berätta vartifrån ni/de beställt :)

peace out!

Ganymedes
2007-11-24, 14:21
Hej!

Jag har sökt runt lite men inte riktigt hittat något. Jag undrar vilka amerikanska sidor som man kan beställa hem Iphone ifrån, jag har kollat på apple.com men de skickar inte till sverige.

Så har ni själva beställt en Ipod från USA eller har någon kompis som gjort det så vore det väldigt snällt om ni berätta vartifrån ni/de beställt :)

peace out!

Nog lättare att beställa från Europa, nu när den lanserats där. Englad, Frankrike och Tyskland har den. Har inga konkreta tips på butiker, men nu har du fler sökalternativ iaf. :)

agazza
2007-11-24, 14:30
finns på prisjakt.se dock tror jag inte företaget hade en hemsida

Sadde
2007-11-24, 15:56
Nog lättare att beställa från Europa, nu när den lanserats där. Englad, Frankrike och Tyskland har den. Har inga konkreta tips på butiker, men nu har du fler sökalternativ iaf. :)

är den lika "billig" som i USA då? för det är ju anledningen till att jag vill köpa den därifrån, annars kan jag ju lika gärna köpa den i svergie när den släpps.

appapa
2007-11-24, 16:47
är den lika "billig" som i USA då? för det är ju anledningen till att jag vill köpa den därifrån, annars kan jag ju lika gärna köpa den i svergie när den släpps.

Om du köper den från USA så får du ju ändå betala tullavgifter om du inte köper från typ eBay. Du vet att du måste "hacka" den för att få den att funka i Sverige va?

Ganymedes
2007-11-24, 16:55
Precis som appaapa säger. Du måste vara antingen apple-fanboy eller prylgalen för att ta hem en iPhone innan den släpps. Därmed inte sagt att det är fel på det. iPhone verkar grymt het, men Apple klantar sig duktigt med den Europeiska prissättningen. I Europa är vi mer prismedvetna och lite mer (tekniskt) kräsna vad gäller mobiler. De får det inte lika "lätt" som i USA.

Sadde
2007-11-24, 17:33
den ligger på 399$ i USA, sen har jag för mig att frakten och sådant gick upp på 60$ vilket blir ca. 460$ = ca. 3000kr

I Sverige kommer den väll ligga på ca. 7000kr.

Det är en en prisskillnad på 4000kr! När det gäller hackningen så är det inga problem, min farbror låste upp min kusins iphone utan problem och den funkar prima.

Ganymedes
2007-11-24, 17:49
I Sverige kommer den väll ligga på ca. 7000kr.


Högst osannolikt. Däremot kommer den troligtvis hamna runt 5000 kr.

appapa
2007-11-24, 18:01
den ligger på 399$ i USA, sen har jag för mig att frakten och sådant gick upp på 60$ vilket blir ca. 460$ = ca. 3000kr

I Sverige kommer den väll ligga på ca. 7000kr.

Det är en en prisskillnad på 4000kr! När det gäller hackningen så är det inga problem, min farbror låste upp min kusins iphone utan problem och den funkar prima.

Som sagt, du måste betala svensk moms(25%) samt ev. en tullavgift på några procent till. När du lägger på procentsatserna ska du inkludera fraktkostnaden. Kolla på www.tullverket.se

Flykt
2007-11-24, 21:14
Har du tur så behöver du inte betala någon extra avgift alls. Chansen för det ökas genom att du skickar iPhonen som "gift" och skriver värdet till lågt på den, tror jag det var.

DanielF
2007-11-24, 21:21
Kolla på ebay.

Hobbes
2007-11-25, 00:03
Har en vän som skaffat sig en sådan tingest...tror den kostade 2200-2400, hans jobbar kompis var i USA och tog hem den åt honom. Det är det enklaste och troligen billigaste. Det där med att skriva "gift" är en sämre åtgärd.

Så har jag tagit hem utelivsprylar från USA med mycket bättre pris, en vän tar med dem från USA, jag beställer dem härifrån och skickar dem till honom. Enklast och billigast!

Nitrometan
2007-11-25, 13:18
Fast om man köper den i USA så är den inte CE-märkt får rent formellt inte användas i Europa. ;)

I Tyskland har de släppt en icke-operatörsbunden variant för €990 (ca.).

Hobbes
2007-11-25, 18:54
Fast om man köper den i USA så är den inte CE-märkt får rent formellt inte användas i Europa. ;)


Å det tror jag han brydde sig jättemycket över...hackad och klar funkar fint ju*whistle* .

lectris
2007-11-25, 19:00
en liten offsidefråga: när släpps den i schweeden?

Ganymedes
2007-11-25, 19:52
en liten offsidefråga: när släpps den i schweeden?

Finns inget nämnt eller bestämt om detta. Men ryktet säger att 3g versionen ska komma i maj 2008. Så däromkring skulle jag tro att den dyker upp. Inte för att sverige skulle "förtjäna" 3g versionen mer än Tyskland på något sätt, utan för att vi istället är så ointressanta att de inte lägger krut på oss förrän allt annat är klart. Typ.