handdator

Visa fullständig version : Skrattar åt kassa skämt?


Lellan
2007-11-24, 01:36
Ja, alltså senaste typ.. ja sedan en tid skrattar jag lätt åt tråkiga skämt. Bör jag vara orolig? *popcorn* Min humor kanske har börjat bli "dålig".. jag kanske håller på att bli gammal... är jag utsliten? Hjärncellerna minskar? Vad händer med mig? :Virro

Löjtnant Blank
2007-11-24, 01:43
Du är tjej. Tjejer har ingen humor. (Det finns ett par undantag här på brädan, men överlag är det så illa.)

Gillar du ordvitsar?

Lellan
2007-11-24, 01:55
Du är tjej. Tjejer har ingen humor. (Det finns ett par undantag här på brädan, men överlag är det så illa.)

Gillar du ordvitsar?

Jag såg ett värde i att bara skratta åt enligt mig kvalitétsskämt, nu skrattar jag åt det mesta. Defineriera vad det innebär att "ha humor" + skriv en ordvits så testar vi hur illa det är? *popcorn*

fat_joe
2007-11-24, 01:58
Gillar du family guy?

Lellan
2007-11-24, 02:01
Gillar du family guy?

Löööv it! *cupid* Men det har jag alltid. Det är den goda sidan av mig, den accepterar jag.

Löjtnant Blank
2007-11-24, 02:01
Jag såg ett värde i att bara skratta åt enligt mig kvalitétsskämt, nu skrattar jag åt det mesta. Defineriera vad det innebär att "ha humor" + skriv en ordvits så testar vi hur illa det är? *popcorn*
Tjejer förstår sällan ironi, i alla fall de tjejer jag känner. De tar allt bokstavligt och väntar på punchlines. Det här har jag diskuterat ofta och mycket med mina manliga bekanta, och alla håller med.

Ordvitsar: "De blödarsjuka fruktar Skärtorsdagen." "Brittiska imperiet måste börja sälja kolonilotter för att klara ekonomin."

nboi
2007-11-24, 02:03
Du kanske tar några roliga "kost tillskott", finns många sånna som får en skratta åt allt möjligt. Till och med nått så simpelt som ginseng kan få en att garva mycket och le åt allt möjligt. ..bara positivt :)

Löjtnant Blank
2007-11-24, 02:05
Du kanske tar några roliga "kost tillskott", finns många sånna som får en skratta åt allt möjligt. Till och med nått så simpelt som ginseng kan få en att garva mycket och le åt allt möjligt. ..bara positivt :)
Jag kan fnittra som en skolflicka när jag röker gräs, men Ginseng? Kom igen...

Lellan
2007-11-24, 02:06
Tjejer förstår sällan ironi, i alla fall de tjejer jag känner. De tar allt bokstavligt och väntar på punchlines. Det här har jag diskuterat ofta och mycket med mina manliga bekanta, och alla håller med.

Ordvitsar: "De blödarsjuka fruktar Skärtorsdagen." "Brittiska imperiet måste börja sälja kolonilotter för att klara ekonomin."

Ibland är jag såpass ironisk att folk tycker jag är knasig så det kan jag försöka dämpa ibland, att uppfatta ironi kan fallera beroende på uppmärksamhetsgrad, trötthet etc kan jag tänka mig. Men svårt att svara på själv..? kanske en strid ström ironi som passerar obemärkt. :Virro

Inget ryck i gipan av ordvitsarna. Men jag skrattar rätt ofta å skäms samtidigt numera. Töntigt i sig.

Lellan
2007-11-24, 02:08
Jag kan fnittra som en skolflicka när jag röker gräs, men Ginseng? Kom igen...


Jag röker inte ginseng.. :D Ikväll har jag druckit vin.. men jag tänker ffa på vardagssituationer. Typ kassa jobbskämt. Så jävla kul är de inte.

fat_joe
2007-11-24, 02:14
Löööv it! *cupid* Men det har jag alltid. Det är den goda sidan av mig, den accepterar jag.

Well då är det konstaterat du har bra humor!

fat_joe
2007-11-24, 02:15
Tjejer förstår sällan ironi, i alla fall de tjejer jag känner. De tar allt bokstavligt och väntar på punchlines. Det här har jag diskuterat ofta och mycket med mina manliga bekanta, och alla håller med.


Det där är så sant så sant:(

nboi
2007-11-24, 02:16
Jag kan fnittra som en skolflicka när jag röker gräs, men Ginseng? Kom igen...

Testat röka Ginseng någon gång då ?. Röka på en indianhövding ..gräs som det åxå kallas vet väll alla att man blir rolig av. Trodde det var stjälvklart så därav nämde jag ginseng i brist på annat :).

Lellan
2007-11-24, 02:17
Well då är det konstaterat du har bra humor!

Aha.. men den sprider sig. Farsanskämt, torra, blöta, pensionärsskämt, jargongskämt, internskämt - jag garvar åt allt.. Det bara bubblar upp i tid och otid. Svårt att va cool när man går runt å fnittrar och ibland brister ut i skratt.. :cool:

Dessutom är jag rätt ovan att skratta högt så jag får obekväm hicka när jag gör det. Det är faktiskt sant. Vet inte vilket som är mest tragiskt. Sist jag var såhär gick jag i grundskolan tror jag. :Virro

Lellan
2007-11-24, 02:21
Testat röka Ginseng någon gång då ?. Röka på en indianhövding ..gräs som det åxå kallas vet väll alla att man blir rolig av. Trodde det var stjälvklart så därav nämde jag ginseng i brist på annat :).

Som 9-åring rökte jag gula blend, 1 pkt om dagen i en vecka. Resultat: *spy* Som fjortis rökte jag bananskal. Resultat: 0

Slutsats: Jag röker inte. Jag knaprar. Morötter. ;) (<- alert alert, typexempel där jag försöker va lustig på ett tråkigt sätt)

Men jag beter mig nog rökt.

Löjtnant Blank
2007-11-24, 02:27
Farsanskämt, torra, blöta, pensionärsskämt, jargongskämt, internskämt

Två ord: tjejhumor.

Lellan
2007-11-24, 02:31
Två ord: tjejhumor.

Killförklaring. Logiskt sett borde jag ha varit kille från början alltså? Tack.. *slap* (<-tjejrespons;) )

fat_joe
2007-11-24, 03:04
Aha.. men den sprider sig. Farsanskämt, torra, blöta, pensionärsskämt, jargongskämt, internskämt - jag garvar åt allt.. Det bara bubblar upp i tid och otid. Svårt att va cool när man går runt å fnittrar och ibland brister ut i skratt.. :cool:

Dessutom är jag rätt ovan att skratta högt så jag får obekväm hicka när jag gör det. Det är faktiskt sant. Vet inte vilket som är mest tragiskt. Sist jag var såhär gick jag i grundskolan tror jag. :Virro


Äh, sluta oroa dig, dock så lät det inte som ett bra tecken då den sprider dig på det sättet. Men jag själv brukar ha problem med att jag tänker på något roligt eller sjukt då jag är ute på tex stan ensam, eller står i någon kö och bara står och skrattar/ler för mig själv.. ser nog knappast smart ut men det är bara att bjuda på det :thumbup:

Tricklev
2007-11-24, 03:09
Skrattar också åt i stort sätt alla skämt jag har nuförtiden, börjar bli orolig för min intelligens, tror att den lilla jag har, har börjat förtvina helt, dålig humor känns som ett tecken på detta.

Muskelbyggaren
2007-11-24, 03:19
Två ord: tjejhumor.

Det där var bara ett ord, tihi, fniss.

ManuelIT
2007-11-24, 04:01
Tjejer förstår sällan ironi, i alla fall de tjejer jag känner. De tar allt bokstavligt och väntar på punchlines. Det här har jag diskuterat ofta och mycket med mina manliga bekanta

så jävla sant. har fatiskt funderat på det där rätt länge nu men aldrig vågat säga något

scum
2007-11-24, 07:22
varför tro att du blivit dummare? varför kan du inte bara ha blivit lyckligare? allt blir roligare då ;)

Ganymedes
2007-11-24, 09:38
Folk överlag är jävligt humortröga i detta land. Hörde reklam på radion för nån Zlatan-intervju. Då berättar fotbollsstjärnan om sin lille son som är så givmild med sina leksaker, "men bollen den delar han aldrig med sig av. Undrar vart han fått det ifrån?". Så skrattar Zlatan lite åt sig själv och åt den uppenbart självutlämnande kommentaren. Men reporten säger istället "Var du likadan som barn menar du?"

Gah! Snacka om humorbefriad.