handdator

Visa fullständig version : Vidareutbildning? (Kalmar)


Exhale_
2007-11-23, 20:45
Finns det någon här på forumet som gått/går någon av dessa utbildningar och/eller har synpunkter på de:

Healt Management
http://utbildning.hik.se/ViewProgramOcc.aspx?PtKod=HEPRO07h&PtStartTermin=20072&Lang=Sv

Nutrition och livsmedelsvetenskap
http://utbildning.hik.se/ViewProgramOcc.aspx?PtKod=P507h&PtStartTermin=20072&Lang=Sv

Mental
2007-11-23, 21:55
Ser ut att vara en bra och rolig utbildning, men vart tänkte du att den skulle leda? Arbetsmarknaden är inte helt lysande i området tyvärr, och det är inga yrken den matchar direkt klockrent.

Att läsa ur rent intresse är ju inte helt fel, om man kan unna sig den lyxen

Exhale_
2007-11-23, 21:56
Ser ut att vara en bra och rolig utbildning, men vart tänkte du att den skulle leda? Arbetsmarknaden är inte helt lysande i området tyvärr, och det är inga yrken den matchar direkt klockrent.

Att läsa ur rent intresse är ju inte helt fel, om man kan unna sig den lyxen

Vilken tänkte du på?

Förresten, du utbildar dig till Dietist va? Inom vilket område tänker du arbeta efter utbildningens slut?

Mental
2007-11-23, 22:00
Vilken tänkte du på?

Förresten, du utbildar dig till Dietist va? Inom vilket område tänker du arbeta efter utbildningens slut?

Oj, förlåt, glömde säga att det var Nutrition och livsmedelsvetenskap som lät spännande, den andra lät mer som en klysha :P

Jag tänker jobba som dietist ett par år vid något sjukhus, om jag får jobb vill säga, lite jobbig marknad. Sen funderar jag på att öppna egen mottagning och ev jobba med företagsutbildningar, men jag har ganska realistisk syn på det hela, det ÄR en tuff branch, bara att gilla läget :)

Exhale_
2007-11-23, 22:09
Oj, förlåt, glömde säga att det var Nutrition och livsmedelsvetenskap som lät spännande, den andra lät mer som en klysha :P

Jag tänker jobba som dietist ett par år vid något sjukhus, om jag får jobb vill säga, lite jobbig marknad. Sen funderar jag på att öppna egen mottagning och ev jobba med företagsutbildningar, men jag har ganska realistisk syn på det hela, det ÄR en tuff branch, bara att gilla läget :)

Haha, ja jag håller med dig!

Även om man man jobbar på ett sjukhus kan man väl välja inriktning? Eller är jag helt ute och cyklar?


Är det OK om jag jobbar hos dig då? När du startat eget. Då blir ju min framtidssyn genast mycket ljusare :D