handdator

Visa fullständig version : Santa Maria kryddmix, bra eller anus?


Deez
2007-11-23, 16:38
Är inne på första dagen av en diet, där jag tänkt få alla proteiner från kyckling, tonfisk och kalkon. Första gången jag gör något sådant, och det är mer ett kul projekt för att se om jag pallar de två veckor jag har som mål, och för att se vad det ger för effekt.
Hittade i alla fall en påse Santa Maria Fajita Spice Mix i skåpet, och kollade innehållsförteckningen:
"Lök, salt, paprika, druvsocker, vitlök, potatisstärkelse, svartpeppar, koriander, gurkmeja, arom, bockhornsklöver, smakförstärkare (e621), klumpförebyggande medel (e551), oregano, citronsyra, basilika, cayennepeppar och andra kryddor" löd den.
Går det att käka detta? Den späds ut med vatten och innehåller ju varken socker (fruktsocker är ju bra, right?) eller fett. Enda jag kan se som kan vara röd flagg för är väl i så fall Potatisstärkelsen, som ju är kolhydrater.
Om det är lugnt att käka detta kommer det ju inte vara några problem alls!

Handcuff
2007-11-23, 16:48
Varför skulle du inte kunna äta den :confused: Om du (helt obefogat givetvis) är rädd för kolhydrater så lär det iaf röra sig om ett par gram högst..om ens det!

Ser ingen vinning i att utesluta näringsämnen...oroar du dig för en kryddpåse så tror jag du fått något om bakfoten.*rolleyes*

lectris
2007-11-23, 16:51
ät den för guds skull! allt annat låter som rena anna skipper-påhittet. :D

Deez
2007-11-23, 17:28
Jag åt den, men tänkte att man aldrig kan vara nog så säker! Nu kommer det ju inte vara några problem alls, tack så mycket

Cohen
2007-11-24, 21:09
Är inne på första dagen av en diet, där jag tänkt få alla proteiner från kyckling, tonfisk och kalkon.


Mycket OT men kan inte låta bli;
kom ihåg att räkna in allt protein du äter, inte bara det som kommer från vanliga "proteinkällor". Pasta, bönor, ris osv. innehåller en hel del protein som du måste se som en del av dagens intag.
Kanske är du redan medveten om detta, men det är i alla fall ett misstag många gör i början.