handdator

Visa fullständig version : fettförbränningspiller...


Trix
2007-11-23, 12:25
Hjälper fettförbränningspiller mig på traven att bli av med fett?(givetvis äter jag som jag ska)
Vilket är det bästa av alla piller isåfall? menar det är ju en djungel av allt sånt.

mini
2007-11-23, 12:33
Hjälper fettförbränningspiller mig på traven att bli av med fett?(givetvis äter jag som jag ska)
Vilket är det bästa av alla piller isåfall? menar det är ju en djungel av allt sånt.

Mycket marginellt om alls. Promenera 10 minuter extra om dagen har du troligen uppnått mer.

Prankie
2007-11-23, 12:50
Fettförbrännande effekter är allafall minimal, men jag tycker de piller som är uppiggande funkar ganska bra. Exempelvis de som innehåller koffein innan man kör förbränningsträning.

Knabb
2007-11-23, 17:19
koffein piller vara aptit dämpande och ge lite extra central stimulans, så man orkar eventuell träning. Kryddor och annat kan tänkas öka förbräning något lite marginellt. Vill man ha riktig förbrännignsökning är det nog bara den mörka sidan som hjälper :)

Handcuff
2007-11-23, 17:20
Vill man ha riktig förbrännignsökning är det nog bara den mörka sidan som hjälper :)

Ja usch löpning...:(

Paltkoma
2007-11-23, 18:03
Man kan dela upp fettförbränningspiller i två kategorier:
1. Piller med ytterst marginell effekt (t ex koffein, pyruvat)
2. Piller med allvarliga biverkningar (t ex amfetamin, efedrin)

Satsa på att äta så att du blir mätt på färre kalorier istället.

King Grub
2007-11-23, 18:49
http://www.obesityresearch.org/cgi/content/full/15/2/349

En ökning av ämnesomsättningen med 4.6%. 100 kcal extra per dygn, 36500 kcal extra per år, dvs nära 5 kilo fett, är inte helt marginellt.

C.E.J.
2007-11-23, 18:55
http://www.obesityresearch.org/cgi/content/full/15/2/349

En ökning av ämnesomsättningen med 4.6%. 100 kcal extra per dygn, 36500 kcal extra per år, dvs nära 5 kilo fett, är inte helt marginellt.

Klart det låter mycket om man sprider ut det på ett år, eller vad sägs om 50kg på 10 år :O Säger man däremot 420g/månad är det inte så mycket.

Rahf
2007-11-23, 19:12
Klart det låter mycket om man sprider ut det på ett år, eller vad sägs om 50kg på 10 år :O Säger man däremot 420g/månad är det inte så mycket.

Många bäckar små. Det är inte precis psykiskt utmattande att knöla i sig ett piller.

TylerDurden84
2007-11-23, 19:24
"Piller" som är hungerdämpande (då man tex undviker att småäta) kan tänkas ha en större effekt i långa loppet, om det nu fungerar på DIG. Har hört att Hoodia har denna egenskap.

King Grub
2007-11-23, 20:00
Klart det låter mycket om man sprider ut det på ett år, eller vad sägs om 50kg på 10 år :O Säger man däremot 420g/månad är det inte så mycket.

Inte meningen att pillret/pulvret skall göra hela jobbet...

Fat tony
2007-11-23, 22:49
"Piller" som är hungerdämpande (då man tex undviker att småäta) kan tänkas ha en större effekt i långa loppet, om det nu fungerar på DIG. Har hört att Hoodia har denna egenskap.

jag undrar det med? jag äter som om jag åt för 2

Fjällbrynt
2007-11-23, 23:50
jag undrar det med? jag äter som om jag åt för 2


Jag kör lose it från Star nutrition nu och det innehåller Hoodia, det funkar rätt bra eftersom jag också åt för minst 2 st förut. Nu har jag dragit ner och jag känner mig inte så jävla hungrig hela tiden iallafall!

Cerberus
2007-11-24, 01:03
: The present study provides evidence that consumption of a beverage containing green tea catechins, caffeine, and calcium increases 24-hour EE by 4.6%, but the contribution of the individual ingredients cannot be distinguished. Although this increase is modest, the results are discussed in relation to proposed public health goals, indicating that such modifications are sufficient to prevent weight gain. When consumed regularly as part of a healthy diet and exercise regime, such a beverage may provide benefits for weight control.

4,6% blir en del på sikt som grub sa...


ofttopic men finns det tillräckligt mkt katekiner i drickbart grönt te för att uppnå liknande effekt?

Fat tony
2007-11-24, 11:47
Jag kör lose it från Star nutrition nu och det innehåller Hoodia, det funkar rätt bra eftersom jag också åt för minst 2 st förut. Nu har jag dragit ner och jag känner mig inte så jävla hungrig hela tiden iallafall!

lost it! innehåller ju annat skit:"Innehåller metaboliter av DHEA. Produkten skall ej tas av testade atleter" det funkar inte för mig om jag ska tävla eller rent av mentalt att jag "fuskat" mer eller mindre till min fysik;)

dannegavle
2007-11-24, 16:53
Så, finns det nåt billigt/bra sätt att få i sig "green tea catechins, caffeine, and calcium"? Tabletter? Pulver? Annat?

Och kommer en daglig dos koffein att ge invänjning så att den med tiden blir mindre effektiv?

/Daniel

Eddie Vedder
2007-11-24, 17:27
Så, finns det nåt billigt/bra sätt att få i sig "green tea catechins, caffeine, and calcium"? Tabletter? Pulver? Annat?


Vad jag läst så behövs oftast koffeinpiller och grönt té extrakt i tablettform för att få några nämnvärda effekter från det, dock kan en kalciumrik kost ge tillräckliga mängder för att det ska en någorlunda effekt.

Vi talar ju hela tiden små förändringar här men en liten extra "push" kan man allt få till.:)

Fat tony
2007-11-24, 18:56
bör man inte få i sig mer grön te av att faktist dricka grön te eller är det tableter som gäller för att få dessa extra pusher?

Eddie Vedder
2007-11-24, 18:58
bör man inte få i sig mer grön te av att faktist dricka grön te eller är det tableter som gäller för att få dessa extra pusher?

Nej verkligen inte, i pillerform är det mycket mer koncentrerat. Samma sak med koffeinpiller/kaffe.

Mirre
2007-11-24, 19:02
Nej verkligen inte, i pillerform är det mycket mer koncentrerat. Samma sak med koffeinpiller/kaffe.

Jag fick höra ett påstående om att antioxidanterna i kaffe slår ut koffeinets effekt ur fettförbränningssynpunkt. Stämmer det?

Eddie Vedder
2007-11-24, 19:05
Jag fick höra ett påstående om att antioxidanterna i kaffe slår ut koffeinets effekt ur fettförbränningssynpunkt. Stämmer det?

Aldrig hört, jag får inte ihop hur det skulle kunna påverka dock. Dom inverkar ju på så olika saker så jag ser ingen direkt koppling där, men jag kan alldeles för lite.

Kanske King Grub eller Sverker har koll.

Sverker
2007-11-24, 19:17
Jag har för mig att vi har haft uppe detta tidigare. Att effekten är större hos rent koffein än samma mängd koffein från kaffe.

Minns inte ifall de kom fram någon förklaring varför...men det var nog inte antioxidanterna:confused:

Mirre
2007-11-24, 20:57
Jag har för mig att vi har haft uppe detta tidigare. Att effekten är större hos rent koffein än samma mängd koffein från kaffe.

Minns inte ifall de kom fram någon förklaring varför...men det var nog inte antioxidanterna:confused:

Det här ska utforskas. ;)

King Grub
2007-11-24, 21:06
Det är inte kaffets/koffeinets påverkan på energiförbrukning eller fettsyreoxidation som avses, utan dess ergogena effekt. Koffein i ren form ger den ergogena effekten, medan samma mängd koffein från kaffe i princip saknar ergogen effekt.

Caffeine tablets proved to be far more ergogenic than regular coffee or decaffeinated coffee plus caffeine... even though the actual dosage of caffeine (4.5 mg per kg of body weight) was the same in all three cases.

Comparison of Coffee and Caffeine as an Ergogenic Aid, Canadian Journal of Applied Physiology, vol. 19, Supplement, p. 19P, 1994.

In summary, we investigated the effects of caffeine ingestion in association with coffee on endurance and metabolism during exercise. The results clearly demonstrated that caffeine ingested in this form does not alter the bioavailability of caffeine but fails to enhance endurance.

J Appl Physiol 85: 883-889, 1998; Metabolic and exercise endurance effects of coffee and caffeine ingestion.

Mirre
2007-11-24, 21:15
Det är inte kaffets/koffeinets påverkan på energiförbrukning eller fettsyreoxidation som avses, utan dess ergogena effekt. Koffein i ren form ger den ergogena effekten, medan samma mängd koffein från kaffe i princip saknar ergogen effekt.



Comparison of Coffee and Caffeine as an Ergogenic Aid, Canadian Journal of Applied Physiology, vol. 19, Supplement, p. 19P, 1994.



J Appl Physiol 85: 883-889, 1998; Metabolic and exercise endurance effects of coffee and caffeine ingestion.

Herr Grub,

Kan jag då sammanfatta ditt inlägg med att kaffe i förbränningssyfte är verkningslöst?

King Grub
2007-11-24, 21:28
Nä. :confused: Jag skrev ju att det var den ergogena effekten som avsågs när man talar om skillnad i effekt.

Mirre
2007-11-24, 21:35
Nä. :confused: Jag skrev ju att det var den ergogena effekten som avsågs när man talar om skillnad i effekt.
Var lite snabb med frågan...Läste om ditt svar nu:D

Johan.P
2007-11-25, 11:20
Har för mig jag läste att CLA ska vara effektivt för att oxidera fett kring magen för män. Men rör det sig också bara om de där 4.6%?

dannegavle
2007-11-25, 11:21
Jag drar redan i mig 2 koffeintabletter (2 x 100mg) varje morgon för att få igång huvudet ordentligt. Tycker det gör en stor skillnad i hur alert jag känner mig före lunch. Detta är oftast det enda koffeinet jag får i mig under en dag eftersom jag nästan aldrig dricker kaffe, te eller läsk.

Sen brukar det bli 5+ dl mjölk per dag och ganska ofta 250 g keso. Detta borde ge hyffsat mycket kalcium, eller?

Jag är inte speciellt förtjust i te, så frågan är hur jag ska få i mig de där "green tea catechins" som artikeln pratar om. Var och köpte en förpackning grönt te med citrus-smak igår, men även om det inte är äckligt så kan jag inte se mig själv dricka 4-5 koppar om dagen (såg denna mängd nämnas i nån annan studie jag hittade på nätet). Finns det bra/billiga piller att köpa som innehåller lämplig mängd "green tea catechins"? Helst nåt utan alltför mycket annat konstigt.

Artikeln som King Grub länkade till kunde jag bara läsa referatet till. Är det nån som läst hela artikeln och kan berätta hur mycket koffein, kalcium och grönt te som de gav försökspersonerna?

/Daniel

Eddie Vedder
2007-11-25, 12:32
Finns det bra/billiga piller att köpa som innehåller lämplig mängd "green tea catechins"? Helst nåt utan alltför mycket annat konstigt.

Det där står ju redan i tråden. Grönt té extrakt som jag redan nämnt, finns i vanliga livsmedelsbutiker bl.a.

dannegavle
2007-11-25, 12:50
Det där står ju redan i tråden. Grönt té extrakt som jag redan nämnt, finns i vanliga livsmedelsbutiker bl.a.

Ooops, tydligen inte riktigt vaken än. Tack för informationen!

/Daniel

dannegavle
2007-11-27, 20:44
Det där står ju redan i tråden. Grönt té extrakt som jag redan nämnt, finns i vanliga livsmedelsbutiker bl.a.

Det enda jag hittat i Gävle var en burk med 100 kapslar (tror jag) för 400 kr. Detta var på "Hälsokraft" i Flanör-huset. Varken Willys, Konsum eller ICA tycks ha det här i Gävle.

Är 400 kr för 100 kapslar normalpris? Något tips annars var man kan hitta det till bra pris?

/Daniel

eXit
2007-11-27, 23:49
Låter dyrt tycker jag iaf, skulle isf hellre köpa tex. lean-tabletter. Har själv aldrig sätt i nån livsmedelsbutik så vad som är ett normalt pris vet jag inte