handdator

Visa fullständig version : Aftonbladet does it again


Animalistic
2007-11-23, 12:02
Aftonbladet does it again

"Experten säger:


Stina Karlsson.
Stina Karlsson, idrottspsykolog och hälsopedagog

En 90-åring bygger muskler lika bra som en 19-åring. Det är aldrig för sent.

Det finns inga hopplösa fall. Men man måste börja försiktigt. Vanligaste felet är att ta i för mycket och träna för ofta.

Träna en stund max 1–2 dagar i veckan med låg intensitet i några veckor. Först efter det kan man gå upp till två, kanske tre dagar i veckan. Om målet är att träna tre dagar i veckan tar det några månader innan man är där."

ingen kommentar.

jwzrd
2007-11-23, 12:03
Varför postar du skiten här om du inte har någon kommentar? Låt bli skitblaskan som vi andra gör om du inte gillar innehållet i den.

Slartibartfast
2007-11-23, 12:10
Vadå? Detdär är ju skitbra råd!

Gamla människor som börjar styrketräna kan uppnå underverk när det kommer till att klara av vardagssituationer.

Olsson
2007-11-23, 12:13
Givetvis skulle de rekomenderat gammlingarna att köra dogcrap och HIIT pass sammtidigt som de trycker i sig 5000 kcal om dagen. DIREKT FRÅN FÖRSTA DAGEN!

Tjuckot
2007-11-23, 12:14
Jag förstår inte heller, gamla kan också träna och förbättra sin muskulatur såvitt jag vet?

hahavaffan
2007-11-23, 12:31
Jag förstår inte heller, gamla kan också träna och förbättra sin muskulatur såvitt jag vet?Jo, självklart. Men att de skulle bygga muskler som en 19-åring lär inte vara helt korrekt.

Slartibartfast
2007-11-23, 12:40
Jag förstår inte heller, gamla kan också träna och förbättra sin muskulatur såvitt jag vet?

Return on investment vid styrketräning är även betydligt högre ju äldre man är när man börjar.