handdator

Visa fullständig version : Vitsord till studentmössa


Sundsarn
2007-11-22, 22:07
Hej allesammans!

Jag fick precis veta att vi ska prova studentmössor imorgon och att man kan få någon slags "kommentar" eller "vitsord" skrivet i mössan. Nu har jag varit och mönstrat i veckan så jag har missat detta totalt. Är det någon som har någon idé om vad man kan skriva?

Tänkte eventuellt på något enkelt som: "Det tog 3 år, men vi klarade det tillslut" Eller något lite stiligare på latin eller något.

Känns som att jag borde tänkt på detta tidigare :(

Trance
2007-11-22, 22:11
Får översätta själv om du så önskar:

Nothing in education is so astonishing as the amount of ignorance it accumulates in the form of inert facts. – Henry Brooks Adams

Merely to stuff the child with a lot of information, making him pass examinations, is the most unintelligent form of education. – Jiddu Krishnamurti

Polinth
2007-11-22, 22:12
"I took the student and all I got was this lousy hat"

Greg
2007-11-22, 22:14
Illiud latine dici non potest - You can't say that in Latin


Latine loqui coactus sum - I have this compulsion to speak Latin


Quid quid latine dictum sit, altum videtur - Anything said in Latin sounds profound


Quinon proficit deficit - He who does not advance, go backwards


Radicitus, comes! - Really rad, dude!


Re vera, cara mea, mea nil refert - Frankly my dear, I don't give a damn

Re vera, potas bene - Say, you sure are drinking a lot

Mer på:
http://www.yuni.com/library/latin.html

Kabuto
2007-11-22, 22:14
"Din mamma"

Mago
2007-11-22, 22:17
Något häftigt. Typ "Another brick in the wall".

kspr
2007-11-22, 22:17
Om du kan läsa det här har jag inte min mössa på mig.

Sundsarn
2007-11-22, 22:20
Tack för de snabba svaren!

Många bra tips. Tänkte att det ska vara lite "muntert" och "framåt", något som flera uppfyller. (Måste tyvärr räkna bort ditt bidrag då Kabuto, sorry ;) )

Mago
2007-11-22, 22:25
Tänkte att det ska vara lite "muntert" och "framåt", något som flera uppfyller.

Eh, vilka? :D

willis
2007-11-22, 22:28
Är ganska säker på att texten inte får överstiga ett visst antal tecken. Nu är det ett år sedan jag beställde min mössa men jag har för mig att det rörde sig om 12 tecken då.

Sundsarn
2007-11-22, 22:29
Eh, vilka? :D

Typ; "Another brick in the wall", kan ju tolkas på olika sätt ifs men jag tyckte det lät som "ett till steg på vägen" :)

Sundsarn
2007-11-22, 22:31
Är ganska säker på att texten inte får överstiga ett visst antal tecken. Nu är det ett år sedan jag beställde min mössa men jag har för mig att det rörde sig om 12 tecken då.

Okej, tack bra att veta ;)

Nu när man räknar verkar det dock väldigt lite :/

mela
2007-11-22, 23:38
Kommentar i mössan? Är det inte sånt alla klasskompisar skriver? PÅ studenten?

Eller menar du texten frampå? Där vettiga människor skriver Namn/Klass/År/Skola? *screwy*

edit: Jag skrev
Michaela *blomman* Hulebäck
och 06 i nacken ;D

edit 2: tror jag Vart fashiken är min mössa

Rock'nRoll
2007-11-22, 23:55
Leve Vygotskij!

Löjtnant Blank
2007-11-23, 00:02
"I took the student and all I got was this lousy hat"
"My Engrish is teh rocks."

Tricklev
2007-11-23, 02:30
Är ganska säker på att texten inte får överstiga ett visst antal tecken. Nu är det ett år sedan jag beställde min mössa men jag har för mig att det rörde sig om 12 tecken då.

På våran skola handlade det om 20 tecken.

Jag skrev "Ettor ring mig" uppföljt av mitt mobilnummer, stavat som 1or ring mig, jävla teckengräns.

Polinth
2007-11-23, 10:57
"My Engrish is teh rocks."

The svengelska was avsiktlig, jao!

Scratch89
2007-11-23, 11:27
The svengelska was avsiktlig, jao!

Ofta. :D

Vår klass skrev "SAS-JUGEND" följt av vårt förnamn. Vi kallade oss för det, då vår lärare hette SAS (initialerna då, såklart) och hade en förkärlek till Tyskland. VI åkte dit på studieresa, vi fick konstruktionsövningar på tyska osv.
Det var mycket prat om etiken eftersom det påminner mycket om ett gammalt ungdomsförbund, men det gick igenom ändå. :)

EDIT: Vi hade även de så kallade teknikermössorna, som var/är mörkblå med gulddekorationer, vilket gjorde att det påminde ännu mer om det gamla ungdomsförbundet.

Slartibartfast
2007-11-23, 11:55
Nunc Est Bibendum - Nu ska det drickas

Mago
2007-11-23, 12:54
Typ; "Another brick in the wall", kan ju tolkas på olika sätt ifs men jag tyckte det lät som "ett till steg på vägen" :)

Denna positivism..
Jag syftade på Pink Floyds låt.

Kaboffastar
2007-11-23, 13:25
jag skrev "Inte ett år för tidigt..."

Bitter?