handdator

Visa fullständig version : Krossa sista centimetern på grippern till jul.


lejonet
2007-11-22, 21:36
Någon som har något upplägg eller några tips för att trycka ihop min RB160 innan jul?

Johan86
2007-11-23, 10:55
Jag har åxo några milimeter kvar på min RB160. Jag försöker med RB160 och så kör jag vanliga reps med RB130 samt håller kvar i slutläget så länge jag kan med RB130. Det går helt klart frammåt. Ni andra får gärna komma med förslag

Halldin
2007-11-23, 11:13
Du kan testa att göra negativa med den. Tryck ihop grippern mot låret, och håll emot.

Om du har någon eller några lättare grippers så kan du testa att göra overcrushes eller kanske sätta en hose clamp (helt otroligt, kommer inte ihåg vad det heter på svenska) på en lättare för att på så vis få lite högre motstånd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hose_clamp

Mer allmän info finns annars här: www.gripfaq.com

mrko
2007-11-23, 12:52
Hose clamp = slangklämma

daggermoon
2007-11-23, 14:59
Att sätta en slangklämma på grippern ger inte högre motstånd, det hindrar den bara från att fjädra ut helt så att du kan träna slutklämmen. Den lär du sätta på RB160n i sådana fall. Har inte provat detta men tror det är dags nu faktiskt så jag kan fixa sista retliga millimetern på CoC2.5 :) .

Negativa reps låter också som ett bra tips för övrigt. Och om du inte redan kör med det, magnesium, gör stor skillnad.

Iron claw
2007-11-23, 21:53
Någon som har något upplägg eller några tips för att trycka ihop min RB160 innan jul?

Strap-holds funkar bra för att krossa de sista millimetrarna.

lejonet
2007-11-23, 23:54
Tack för alla goa tips de skall genast prövas ;) Det där med en slangklämma lät ritigt grymt. Det blir att fara på järn affären imorrn :)

Visst blir det svårare med t.ex en metall linjal istället för en tyg bit? Och de ska köras på en lättare gripper typ RB100 eller RB130?

Erdbeere
2007-11-24, 00:21
Japp, skall köras med en lättare gripper än din mål-gripper. Någpt som fungerade rätt bra för mig var att fila ner insidan av handtagen på en lättare gripper, så att man verkligen får jobba med den sista biten av stängningen.

lejonet
2007-11-24, 00:39
Japp, skall köras med en lättare gripper än din mål-gripper. Någpt som fungerade rätt bra för mig var att fila ner insidan av handtagen på en lättare gripper, så att man verkligen får jobba med den sista biten av stängningen.

Fila ner den !? *spy* Den kostar ju kring 250 kr *kissass*

Doctor Snuggles
2007-11-24, 02:31
Fila ner den !? *spy* Den kostar ju kring 250 kr *kissass*

Du får ingen respekt i gripper-communityt om du inte har åtminstone en nedfilad. ;)

En "hoseclamp" och negativa med hjälp av andra handen (a la kungsfjäder style) tycker jag funkar bra.

lejonet
2007-11-24, 11:39
Du får ingen respekt i gripper-communityt om du inte har åtminstone en nedfilad. ;)

En "hoseclamp" och negativa med hjälp av andra handen (a la kungsfjäder style) tycker jag funkar bra.

Den är ju så fin när den är hel :D Men hur mycket ska man isf fila ner den?