handdator

Visa fullständig version : Stackars England.


ligne
2007-11-22, 04:12
Sven-Göran Eriksson fick utstå en hel del som förbundskapten för det engelska landslaget i fotboll och många "experter" längtade efter en engelsman att ta över jobbet.

vad hände då när engelsmannen kom?

jo han missade att ta England till EM 2008 :D

jag tror att många i det landet önskar att Svennis satt kvar som förbundskapten idag *flex*

för övrigt: Grattis Sverige!

pilt77
2007-11-22, 05:31
det är väl mer synd om dom som hade stora pengar satsade i en dubbel på att både sverige och england skulle vinna

Dav0d
2007-11-22, 06:22
Jag undrar om engelskmännen finner sig genetiskt underlägsna när de som världens största fotbollsälskade nation, inte tar sig vidare till EM :P Stackars jävlar...:Virro

Danny Devito
2007-11-22, 07:15
Såg andra halvlek, grymt underhållande match.

simpan
2007-11-22, 07:18
Fan va skoj!! Dom tror alltid dom är bäst men nu fick dom något annat att tänka på :D

Eddie Vedder
2007-11-22, 07:23
Jag måste nog hålla med om att en viss skadeglädje infinner sig här.:D

Engelsmännen är ALLTID världsmästare, dom har ALLTID världens bästa lag o.s.v. oavsett uteblivna topplaceringar mästerskap efter mästerskap, år efter år. Och likförbannat får tränarna skit fastän spelarna uppenbarligen inte är världens bästa.

Jag gillar inte Svenis av andra skäl men i det här fallet tycker jag det är en liten upprättelse för honom som jag verklgen unnar honom. Han fick extremt oförtjänta mängder skit under sin tid som (relativt framgångsrik) förbundskapten.

Löjtnant Blank
2007-11-22, 10:36
Jag känner inget annat än ren skadeglädje.

Snafu
2007-11-22, 10:45
Jag är kluven. Det var jäkla roligt när det var EM sist och när jag var i England. Mycket fotboll blev det. Nu kommer ingen bry sig typ och barerna kommer kanske inte visa alla matcher, definitivt inte Sveriges misstänker jag :(

Danny Devito
2007-11-22, 10:57
Jag är kluven. Det var jäkla roligt när det var EM sist och när jag var i England. Mycket fotboll blev det. Nu kommer ingen bry sig typ och barerna kommer kanske inte visa alla matcher, definitivt inte Sveriges misstänker jag :(

Bor du i England?

Snafu
2007-11-22, 11:00
Bor du i England?

Jepp, i Newcastle.

Danny Devito
2007-11-22, 11:03
Ok ballt.

psirus
2007-11-22, 11:32
Jag tycker synd om Finland. Det hade vart kul för dem om de gick till EM.

egge
2007-11-22, 11:33
Går ju rykten om att kroatiska spelare var erbjudna nya bilar av ryska miljardärer för att vinna matchen. Då hade jag också varit motiverad. :D

Noodles
2007-11-22, 11:55
Ljuva minnen från gamla diskussioner om fotboll. Det är nästan som när någon påstod att Kanada var helt oslagbara inför hockeyturneringen i OS 2006.

Haha, Brasilien oslagbara i VM? England har utan tvekan det bästa laget på PAPPRET, inget lag kommer upp i deras klass ifall de får ihop sitt spel.

Robinson - Mycket underskattad målvakt, en av världens absolut bästa
Gary Neville - Mycket stabil och rutinerad högerback. Ingen annan högerback i världen är lika bra som honom ifall både offensiv och framförallt defensiv vägs in.
Rio Ferdiand - John Terry. Världens två bästa mittbackar. Mer behöver inte sägas.
Ashley Cole - Tillsammans med Zambrotta värdens bästa vänsterback.

Beckham - Gerrard - Lampard - Joe Cole. Det här mittfältet behöver inte presenteras närmare. Ett alternativ är att köra King som def mitt, och sätta Gerrard på en kant.

Owen - Rooney. Rooney är en av världens bästa anfallare. Owen är väl det enda kortet som kan anses svagt i England. Det säger en hel del.

England kommer naturligtvis vara världens bästa lag och potentiella världsmästare när VM-kvalet sätter igång nästa år.

willis
2007-11-22, 12:04
Äh, jag gillar England, dom spelar fotboll som är underhållande att kolla på.

olwe
2007-11-22, 12:15
Me like =)

Yucko
2007-11-22, 12:16
McClaren har fått kicken, inte helt oväntat.

Snackade med en engelsman på jobbet och han tyckte det delvis var bra att england inte tog sig till slutspelet. Då hade de ångat på i samma Vi-Är-Bäst-andra och inget hade gjorts åt problemet (McClaren i det här fallet).

Greg
2007-11-22, 12:31
Jag måste nog hålla med om att en viss skadeglädje infinner sig här.:D

Engelsmännen är ALLTID världsmästare, dom har ALLTID världens bästa lag o.s.v. oavsett uteblivna topplaceringar mästerskap efter mästerskap, år efter år. Och likförbannat får tränarna skit fastän spelarna uppenbarligen inte är världens bästa.

Jag gillar inte Svenis av andra skäl men i det här fallet tycker jag det är en liten upprättelse för honom som jag verklgen unnar honom. Han fick extremt oförtjänta mängder skit under sin tid som (relativt framgångsrik) förbundskapten.

Ljuva minnen från gamla diskussioner om fotboll. Det är nästan som när någon påstod att Kanada var helt oslagbara inför hockeyturneringen i OS 2006.



England kommer naturligtvis vara världens bästa lag och potentiella världsmästare när VM-kvalet sätter igång nästa år.

Problemet är att Aftonbladet har spridit lögner om att engelsmän, och framförallt media, målar upp England som det bästa landslaget någonsin.

Läser man engelska medier, och framförallt tabliods som The Sun etc, så vet man att de har aldrig trott att de är världsbäst, var väl 30-40 år sedan de trodde det. De får så otroligt mycket skit, de är så dåliga etc etc är vad de får höra från medierna.

Sluta läsa Wennman.

Löjtnant Blank
2007-11-22, 12:35
Ljuva minnen från gamla diskussioner om fotboll. Det är nästan som när någon påstod att Kanada var helt oslagbara inför hockeyturneringen i OS 2006.



England kommer naturligtvis vara världens bästa lag och potentiella världsmästare när VM-kvalet sätter igång nästa år.
Eller som en fritidsledare från England sa när jag var mindre (med kraftig engelsk brytning): "Det är klart footballen kommer från England. Varför tror du annars det heter football?"

Engelsmän är alltid kaxiga utan grunder. Jag är äckligt skadeglad just nu.

Eddie Vedder
2007-11-22, 12:43
Sluta läsa Wennman.

Jag läser inte Wennman, läser inte kvällspress överhuvudtaget. Engelsmännen siar alltid om guld inför varenda mästerskap, inte att dom är världsbäst men jag tycker helt klart det finns en övertro på deras egen förmåga.

Ja jag har också läst engelsk press.

mats-
2007-11-22, 13:37
Är kluven, skönt att en engelsk tränare fick lite skit nu, tycker svennis fick för mkt av den varan. England spelar bra fotboll (bitvis) så där tycker jag det är lite synd.

Greg
2007-11-22, 13:42
Jag läser inte Wennman, läser inte kvällspress överhuvudtaget. Engelsmännen siar alltid om guld inför varenda mästerskap, inte att dom är världsbäst men jag tycker helt klart det finns en övertro på deras egen förmåga.

Ja jag har också läst engelsk press.

Precis. Ovanstående kommentar är så otroligt populär att sprida omkring sig är det dags att få förklaring på. Ända sedan England missade VM 94 har tabloiderna haft ett eget personligt VM i vem som kan ösa mest skit över sina manager/coacher och landslag. Vem kan förlöjliga den enga truppen bäst och vem är snabbast att kräva avgång? Som många kan förstå så leder The Sun denna tabell, eftersom de lyckades driva ut Svennis bara ett par månader inan ett VM, så mycket tror man på sitt landslag.

Jag är ingen direkt älskare av tabloidpressen, men eftersom du läser engelsk press och att de uppenbarligen, enligt dig, har en övertro på sin egen förmåga, ber jag dig att berätta vilken tabloid som säger detta? Vilken tabloid har sagt att England är världsbäst? Kan du vara snäll och ge mig ett exempel, som inte är svensk kvällspress, på avv vad som verkar vara en slentrialmässigt utkastad faktoid egentligen är konstaterande?

Påståendet ovan är ett av de mest seglivade faktoiderna, som med hjälp av kvällspressen drivs vidare till alla Svenssons/icke Svenssons i detta land. Sanning är, med hänvisningar till all brittisk media, är att det inte har gått en dag utan att det skrivs om krisen i engelsk fotboll och varför de är så dåliga.

Vilket förstås inte går i linje med var många skriver här inne, och därför är ni av en helt annan åsikt och kan visa varför brittisk tabloidpress egentligen menar att man är just, världsbäst och mästare på förhand.

Snafu
2007-11-22, 14:07
Jag håller med Greg i hans rant. Den bild Wennman et al målar fram stämmer inte med vad jag upplevt heller.

Psychological
2007-11-22, 14:28
Fan va skoj!! Dom tror alltid dom är bäst men nu fick dom något annat att tänka på :D


:thumbup:

LadyG
2007-11-22, 14:37
This is as bad as it gets. On Sunday the World Cup draw is being staged in Durban and every team England are drawn against will be a potential threat.
The Sun (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article491412.ece)

Låter inte som att de är särskilt inbilska eller övermodiga.

Låter snarare som att för många läser Aftonblaskan i smyg.

Psychological
2007-11-22, 14:41
The Sun (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article491412.ece)

Låter inte som att de är särskilt inbilska eller övermodiga.

Låter snarare som att för många läser Aftonblaskan i smyg.


Men dom blir ju alltid "avrättade" av media när det går dåligt. Hade dom kvalat in till EM så hade det förmodligen stått att dom redan hade vunnit EM. Sen undrar jag varför alla på kolo ogillar Aftonbladet?

Löjtnant Blank
2007-11-22, 14:42
Let's have Sven back. We can only dream of three successive quarter-finals now.

lewl, in yo faces, pommies!!

Viktor_Balck
2007-11-22, 14:45
Tycker det är synd på ett sätt för england brukar man ändå hålla på under mästerskapen, samtidigt så är det rätt åt dom, iaf journalisterna som gnällde som fan på svennis trots att han inte gjorde ett dåligt jobb.

redbrigade
2007-11-22, 14:49
Tråkigt för mästerskapet, England är ju mycket roligare att kolla på än ryssland och det blir alltid skön stämning på deras matcher.

LadyG
2007-11-22, 14:49
Men dom blir ju alltid "avrättade" av media när det går dåligt. Hade dom kvalat in till EM så hade det förmodligen stått att dom redan hade vunnit EM. Sen undrar jag varför alla på kolo ogillar Aftonbladet?

Förvisso blir brittisk press irriterade på laget när de underpresterar, blir inte svensk press det om svenska landslaget tabbar sig också? Brittisk press har ett lite mer färsgstarkt sätt att uttrycka det på bara, till skillnad från svenska mellanmjölksmedia.

Aftonbladet har en långt tradition av att inte kolla fakta, inte göra research och få saker om bakfoten. Det är inte konstigt om folk tröttnar på att bli matade med dygna dagarna i ända.

Psychological
2007-11-22, 15:11
Förvisso blir brittisk press irriterade på laget när de underpresterar, blir inte svensk press det om svenska landslaget tabbar sig också? Brittisk press har ett lite mer färsgstarkt sätt att uttrycka det på bara, till skillnad från svenska mellanmjölksmedia.

Aftonbladet har en långt tradition av att inte kolla fakta, inte göra research och få saker om bakfoten. Det är inte konstigt om folk tröttnar på att bli matade med dygna dagarna i ända.



Hur vet du all den där informationen om AB... Det e väl Expressen som alltid e i blåsväder!

Greg
2007-11-22, 15:13
Men dom blir ju alltid "avrättade" av media när det går dåligt. Hade dom kvalat in till EM så hade det förmodligen stått att dom redan hade vunnit EM. Sen undrar jag varför alla på kolo ogillar Aftonbladet?

Sluta häva ur dig faktoider och kom med konkreta fakta. De hade inte antagit att de hade vunnit EM, de har de aldrig gjort och det är ett hittepå från svensk media.

Aftonbladet förvränger sanningar och använder sig av rena rama faktafel, alternativt inte kollar upp sina källor. Det är journalistik på låg nivå. Det finns en del guldkorn också, allt är inte skit. Men mycket är det.

Psychological
2007-11-22, 15:24
Sluta häva ur dig faktoider och kom med konkreta fakta. De hade inte antagit att de hade vunnit EM, de har de aldrig gjort och det är ett hittepå från svensk media.

Aftonbladet förvränger sanningar och använder sig av rena rama faktafel, alternativt inte kollar upp sina källor. Det är journalistik på låg nivå. Det finns en del guldkorn också, allt är inte skit. Men mycket är det.

Svenskt påhitt! Har du läst någon engelsk tidning någon gång? Kom in i matchen. Vid varje mästerskap som england medverkar i så snackas det om guld hit o dit. Dom är ju världens bästa landslag ( enligt dom själva).. och nu snackar jag inte bara om deras media utan även om deras befolkning! England och dess invånare gällande fotboll är väl ungefär som USA tycker sig vara som nation. BÄST !

Greg
2007-11-22, 15:32
Svenskt påhitt! Har du läst någon engelsk tidning någon gång? Kom in i matchen. Vid varje mästerskap som england medverkar i så snackas det om guld hit o dit. Dom är ju världens bästa landslag ( enligt dom själva).. och nu snackar jag inte bara om deras media utan även om deras befolkning! England och dess invånare gällande fotboll är väl ungefär som USA tycker sig vara som nation. BÄST !

Kom in i matchen? Snälla någon...

Nej, det gör det inte. Sluta använd dig av faktoider som absolut sanning. Tabloiderna skriver inte om det... Läs mitt första inlägg, sen så ge mig bevis på vart de säger det... Jag hänvisar till att engelska tabloiderna har en häxjakt mot landslaget och landslagsledningen... Det är bara till att ta en titt på allt som har skrivits sen, mer eller mindre, VM 94.

Att de drev ut Svennis månader innan VM är ännu ett bevis på hur mycket de tror på sitt lag.

daja
2007-11-22, 16:15
Världens mest överskattade fotbollsnation, av engelsmännen själva så det känns rätt skönt att de missar även om Sverige gärna hade fått hamna i samma grupp som England, inte ofta vi förlorar mot dem hur dåliga vi än är.

Mirre
2007-11-22, 21:39
Det här är bara underbart. :hbang: Heja Kroatien och heja Sverige. *cupid* Nu blir det extra kul med fotboll!

evil
2007-11-22, 22:01
Ljuva minnen från gamla diskussioner om fotboll. Det är nästan som när någon påstod att Kanada var helt oslagbara inför hockeyturneringen i OS 2006.



England kommer naturligtvis vara världens bästa lag och potentiella världsmästare när VM-kvalet sätter igång nästa år.

Terry, Ferdinand, Neville, Rooney, Owen, Joe Cole var borta från den avgörande matchen samtidigt som Beckham inte är vad han var då det där inlägget skrevs så jag förstår inte varför du quotar mitt inlägg. Det jag ville säga med det var att de spelare för spelare individuellt sett har världens bästa landslag (se klubblagen) men tydligen kan de inte få ihop skiten.

LadyG
2007-11-22, 22:53
Hur vet du all den där informationen om AB... Det e väl Expressen som alltid e i blåsväder!

Aftonbladet också, de är lika goda kålsupare. Eftersom Expressen har färre läsare att skriva för när AB fuckar upp det så märks AB's misstag inte lika mycket.

Aftonbladet har f ö klandrats mest av Pressombudsmannen (8 gånger), med Expressen som god 2:a (6 gånger). Siffrorna är från 2006. (I år vinner nog Expressen den ligan kanske, vi får se när den nya rapporten kommer.)

Fast då ska man komma ihåg att av 405 inkomna ärenden avskrevs 300 och 48 sköts vidare till Pressens Opiononsnämd.

http://www.po.se/uploaded/document/2007/2/20/_rsberattelse_2006_2.pdf

Bjorn
2007-11-22, 23:53
Greg:

Grejjen är väll snarare att det finns en förväntan, från både press och befolkning, att England ska tillhöra de bästa. Sen inser de säkert också, som du påpekar, att de inte alls ligger i topskiktet. Detta leder till totalsågningar av deras cocher, spelare etc på ett sätt som inte skulle förekomma i ett land som inte hade de förväntningarna. Hade de inte haft så höga krav/förväntningar så skulle de inte gått ut så hårt i media mot deras egna. Så lite inoffciella världsmästare är de nog trots allt.. .

Greg
2007-11-23, 01:05
Greg:

Grejjen är väll snarare att det finns en förväntan, från både press och befolkning, att England ska tillhöra de bästa. Sen inser de säkert också, som du påpekar, att de inte alls ligger i topskiktet. Detta leder till totalsågningar av deras cocher, spelare etc på ett sätt som inte skulle förekomma i ett land som inte hade de förväntningarna. Hade de inte haft så höga krav/förväntningar så skulle de inte gått ut så hårt i media mot deras egna. Så lite inoffciella världsmästare är de nog trots allt.. .

Det vet jag faktiskt inte, har inte tänkt i de banorna.

Självklart så förväntar de väl sig att England, med de spelare de har, ska ta sig till både EM/VM... Men de har väl kommit underfund med att de inte har någonting med Finalen att göra.

Snafu
2007-11-23, 17:27
Nu snackas det bland annat om Shearer som ny manager. Det vore ju nästan lite ballt.

Granatgiraffen
2007-11-23, 17:53
Nu snackas det bland annat om Shearer som ny manager. Det vore ju nästan lite ballt.

Japp. Shearer är målskyttarnas målskytt. Älskade honom under Blackburn-perioden.

Psychological
2007-11-23, 19:51
:) hoppas peter antoiane tar över england:)

daja
2007-11-23, 20:17
Nu snackas det bland annat om Shearer som ny manager. Det vore ju nästan lite ballt.

Det vore helt klart lite intressant, men frågan är vad har han för meriter som tränare, han har varit med i ledarstaben i Newcastle va?

Jag tror att de kommer vänta ett tag med att utse tränare, deras första tävlingsmatch ligger först i september vilket ger dem lite tid att se vilka som kan tänkas finnas aktuella då.

daja
2007-11-23, 20:21
Det vet jag faktiskt inte, har inte tänkt i de banorna.

Självklart så förväntar de väl sig att England, med de spelare de har, ska ta sig till både EM/VM... Men de har väl kommit underfund med att de inte har någonting med Finalen att göra.

Grejen är väl att England länge varit riktigt bra, men senast de vann ett VM var väl runt -66 om jag inte missminner mig?
Jag tror att engelsmännen gärna vill tro att de bland världens bästa landslag, när de i sjävla verket har de bästa klubblagen som nästan uteslutande består av utländska stjärnor kryddade med några bra inhemska spelare som Rooney, Lampard och Gerrard. För att ta sig långt i ett stort mästerskap behöver man dynamik än de ganska åldrande spelare som England har idag, och att få dem att dra åt samma håll, samtidigt som de behöver en spelidé som faktiskt alla köper och kan spelare effektivt efter.

daja
2007-11-23, 20:23
Det här är bara underbart. :hbang: Heja Kroatien och heja Sverige. *cupid* Nu blir det extra kul med fotboll!

Kroatien måste man hålla som lite outsiders att vinna EM, de har ett riktigt bra lag med fyskiskt starka spelare som även är riktigt skickliga individuellt. Jag är evigt tacksam att vi slipper dem i gruppspelet.

Greg
2007-11-23, 22:28
Nu snackas det bland annat om Shearer som ny manager. Det vore ju nästan lite ballt.

Ballt, visst. Men kommer inte hända.

Jag sätter mina pengar på Redknapp.

nr16
2007-11-23, 23:58
Terry, Ferdinand, Neville, Rooney, Owen, Joe Cole var borta från den avgörande matchen samtidigt som Beckham inte är vad han var då det där inlägget skrevs så jag förstår inte varför du quotar mitt inlägg. Det jag ville säga med det var att de spelare för spelare individuellt sett har världens bästa landslag (se klubblagen) men tydligen kan de inte få ihop skiten.

Det är inte så konstigt att man inte kan få ihop "skiten" i England. Kolla toppklubbarna i PL, Arsenal har 1 Engelsman i start11an, man u har 5. Chelsea har 4 och Liverpool har 6 (inte helt sant men orkar inte kolla upp vilka 11 spelare som spelat mest i varje toppklubb). Är det konstigt att man misslyckas när bästa klubben i landet som mest har EN Engelsman i star11an? I tex spanien har Barca,Real,Sevilla o Valencia 6-7 spanska spelare i star11an...

Cuttan
2007-11-24, 00:05
Det är inte så konstigt att man inte kan få ihop "skiten" i England. Kolla toppklubbarna i PL, Arsenal har 1 Engelsman i start11an, man u har 5. Chelsea har 4 och Liverpool har 6 (inte helt sant men orkar inte kolla upp vilka 11 spelare som spelat mest i varje toppklubb). Är det konstigt att man misslyckas när bästa klubben i landet som mest har EN Engelsman i star11an? I tex spanien har Barca,Real,Sevilla o Valencia 6-7 spanska spelare i star11an...


Tycker bara det är löjligt att dra in storklubbarna. Visst är det få engelska spelare, speciellt i Arsenal. Men england hade 1 sak att göra under matchen, det var att spela lika hemma mot ett redan klart kroatien. En sådan enkel uppgift klarade inte förbundskaptenen av, han är inte tillräckligt bra taktiskt sätt. Sedan är ju frågan va som har ändrat sen Svennis lämnade? Arsenal hade inte så otroligt många engelskmänn i laget under de åren svennis var tränare men då gick de till 3 slutspel och 3 kvartsfinaler.

Jag tycker detta är otroligt roligt och tråkigt samtidigt *screwy*
Engelsk media får ett fint hårt slag mellan benen och själva laget är ingen höjdare, kanske inte var så dåligt med Svennis kanske? Men ett vm/em utan engelska supportrar är inte sig likt, de är något utöver de vanliga

Jacksatan
2007-11-24, 00:50
Problemet är att Aftonbladet har spridit lögner om att engelsmän, och framförallt media, målar upp England som det bästa landslaget någonsin.

Läser man engelska medier, och framförallt tabliods som The Sun etc, så vet man att de har aldrig trott att de är världsbäst, var väl 30-40 år sedan de trodde det. De får så otroligt mycket skit, de är så dåliga etc etc är vad de får höra från medierna.

Sluta läsa Wennman.

Hur kommer det sig då att förbundskapten efter förbundskapten blir sågad vid fotknölarna samt sparkade?

Jacksatan
2007-11-24, 00:53
Jag håller med Greg i hans rant. Den bild Wennman et al målar fram stämmer inte med vad jag upplevt heller.

Svennis blev utskälld och sågad för att ha misslyckats med "den gyllene generationen". Han tog väl England till tre kvartsfinaler eller nåt likande om jag inte minns fel. I mina ögon visar det inte direkt på att man har lågt ställda krav på sitt landslag.

Snafu
2007-11-24, 11:24
Svennis blev utskälld och sågad för att ha misslyckats med "den gyllene generationen". Han tog väl England till tre kvartsfinaler eller nåt likande om jag inte minns fel. I mina ögon visar det inte direkt på att man har lågt ställda krav på sitt landslag.

Jag läser inte de här tidningarna som omnämns men den bild som målas upp av svensk media om engelskt storhetsvansinne stämmer inte riktigt, åtminstone inte hos gemene man. Visst rycks nog folk med där kring värdlsmästerskapen, lika alla länders folkslag som är med i ett stort fotbollsevenemang men de engelsmän jag träffat tror sig inte vara bäst i världen.

Anyway, jag är ingen expert utan luftar bara mina erfarenheter.

Idag har jag spenderat 300 pund på nya glasögon FAN.

melancoolio
2007-11-24, 11:26
Det här är bara underbart. :hbang: Heja Kroatien och heja Sverige. *cupid* Nu blir det extra kul med fotboll!

+1 på den :hbang:

bigtraps
2007-11-24, 12:04
det är inte bara England som lider av storhetsvansinne. När Zlatan sa att vi kunde vinna VM hakade både journalister och vanligt folk på.
När vi tog brons 94 så stämde det mesta. Laget spelade på toppen av sin förmåga. Det lag vi hade då var mycket starkare än det vi har nu.
Hur många fler än Zlatan skulle platsat i det laget?

Löjtnant Blank
2007-11-24, 12:52
Jag saknar Henke. *cry*

Herr Larsson är vår störste landslagsspelare genom tiderna.

evil
2007-11-24, 15:07
det är inte bara England som lider av storhetsvansinne. När Zlatan sa att vi kunde vinna VM hakade både journalister och vanligt folk på.
När vi tog brons 94 så stämde det mesta. Laget spelade på toppen av sin förmåga. Det lag vi hade då var mycket starkare än det vi har nu.
Hur många fler än Zlatan skulle platsat i det laget?

När vi vann vm 94 hade vi extremt flyt med vilka lag vi fick möta. Att spöa Saudi-Arabien och Rumänien för att ta sig till VM-semifinal är anska överkomligt, likaså att vinna över Bulgarien i bronsmatchen för att komma 3:a. Vi gjorde ett riktigt bra resultat i den turneringen och det var 1-1 mot brasilien i gruppspelet.

bigtraps
2007-11-24, 16:51
När vi vann vm 94 hade vi extremt flyt med vilka lag vi fick möta. Att spöa Saudi-Arabien och Rumänien för att ta sig till VM-semifinal är anska överkomligt, likaså att vinna över Bulgarien i bronsmatchen för att komma 3:a. Vi gjorde ett riktigt bra resultat i den turneringen och det var 1-1 mot brasilien i gruppspelet.

Håller med dej. Men faktum kvarstår: Laget 94 var mycket starkare än dagens

Baan
2007-11-24, 16:54
Håller med dej. Men faktum kvarstår: Laget 94 var mycket starkare än dagens

Jag tror inte heller det är så stor skillnad, VM 94 var en bra turnering när det gäller lottning - dagens lag kanske hade fixat samma resultat dom med.

Greg
2007-11-25, 03:29
Hur kommer det sig då att förbundskapten efter förbundskapten blir sågad vid fotknölarna samt sparkade?

Läs mitt andra inlägg i tråden.. Det sker ett VM mellan tabloiderna att ösa mest skit över laget och förbundskaptenerna... Fråga mig inte varför...