handdator

Visa fullständig version : Ned's Atomic Dustbin


Scratch89
2007-11-22, 00:19
Jag är helt lyrisk. Jag var av en slump inne i en musikaffär och stod där och tittade på lite reklam, och där var det olika bassister som fick säga vad de körde med för rigg och sådär. En fråga var "Vilken bassist är du inspirerad av?" och en av dem (Mark i blink-182) avslöjade att han älskade Ned's Atomic Dustbin, då han har blivit inspirerad av deras sätt att ha två basar, där en spelar det vanliga pumpandet och där en spelar ackord/slingor på högre oktaver.

Jag hade aldrig hört talas om dem så jag letade runt lite och hittade lite klipp av dem. Det är helt otroligt bra.
Njut av musiken (särskilt basgången i t.ex Happy), det glada 90-talets indie och jag är säker på att flera här lyssnade på dem för kanske 10-15 år sedan. Jag är iallafall helt nerkärad.

Kill Your Television
yan77UKYcg4

Happy
gmD08Na5VKI

Grey Cell Green
Ts_-4iGdSD0

Krampus
2007-11-22, 00:21
Ja, det är bra mycket bättre än den bäbis-pop du kallar musik. Nu ska du se att allt kommer att bli bättre i ditt liv. :)

Scratch89
2007-11-22, 00:27
Ja, det är bra mycket bättre än den bäbis-pop du kallar musik. Nu ska du se att allt kommer att bli bättre i ditt liv. :)

Vadå bäbispop? Vad pratar du om? Kan vi inte alla bara vara glada i den här tråden? :D

Krampus
2007-11-22, 00:28
Vadå bäbispop? Vad pratar du om? Kan vi inte alla bara vara glada i den här tråden? :D

:devil:

Pudzianovski
2007-11-22, 00:33
Ja, det är bra mycket bättre än den bäbis-pop du kallar musik. Nu ska du se att allt kommer att bli bättre i ditt liv. :)

Haha *cupid* Kärleken flödar.

Scratch89
2007-11-22, 11:18
Jag bumpar med en till underbar låt!

Intact
98Wn0YH4icE