handdator

Visa fullständig version : resultat?


chrissie
2007-11-21, 23:26
hej allihopa!! :)

jag började träna styrka i april i år. var lite till och från, hittade inte någon motivation. men nu på senare tar har jag börjat mer seriöst *jippi*!
skulle vara så tacksam om råd och tips,om vad man ska tänka på vid styrketräningnen,. vill ha en fin kropp med synliga muskler om ni fattar :P variera eftersom jag gillar både konditionspass å styrka *drool* tränar ungefär såhär(beror på hur jag jobbar):

mån:styrka,underkropp,såsom lår,rumpa,ben å box-pass
tis:step å yoga
ons: styrka,överkropp,såsåom rygg,axlar,armar,mage
tors:vila
fre: ev styrka av någon form
lör:ev kondition/styrka
sön:oftast vila

är hoppet ute för mig?? :laugh:

kram/chrissie

Arf Pingvin
2007-11-22, 00:10
Vad är det du undrar över? Funkar det inte?

joriice
2007-11-22, 00:14
Ät mer, träna tyngre.

Fat tony
2007-11-22, 07:55
vad är frågan eller vad vill du åsta komma med denna tråden?

loztdignity
2007-11-22, 19:12
Äta bra, sova bra, träna bra.

Följer du detta kommer du att få en stark och sund kropp. Jag tycker ditt schema ser ok ut, have fun!

chrissie
2007-11-23, 20:08
tack för svaren. meningen var ju förståss att få synpunkter tänka på när jag tränar för att förbättra mina resultat.typ antal reps,bra övningar å så.... på om jag kan få snygg kropp om jag tränar som jag gör idag. :)

ChrisDEFC
2007-11-23, 21:49
ja, kanske är dum fråga men är du en man el kvinna? chrissie brukar väl va man kanske? Iaf så skulle jag säga att det är givet att du kan få en bra kropp med det upplägget såvida du inte skippar alla pass du skrivit "ev" på och då äter konstant skräp men antar att du äter som du ska och ger allt eller iaf tar i rejält varje träningspass och försöker att hela tiden lyfta lite tyngre eller orka några reps till på samma vikt du körde veckan innan osv.
bra övningar är ju det klassiska=basövningar speciellt med tanke på att du inte bara kör styrka och därför inte blir så många styrkepass/vecka då är det att koncentrera sig på knäböj, marklyft, militärpress, bänkpress, skivstångsrodd, chins, nån saftig magövning osv. Sen kan det ju va intressant att veta om du vill ner i vikt eller upp i vikt med tanke på hur många reps och set du ska köra.
Kör hårt!

chrissie
2007-11-25, 20:45
#chrisdefc
hihi, nej jag e en kvinna... tänkte jag inte ens på å skriva..*ops* där jag har skrivit ev är ju bara beroende på hur jag jobbar, ibland så jobbar man typ 10 timmar, å då e man inte så sugen på å dra till gymmet, fastän jag försöker!!

kommer jag med en knäpp fråga, men vad är militärpress?

jag känner inget behov att gå ner i vikt, även fast det aldrig är fel, men samtidigt vill man ju behålla det "kvinnliga" :)
när jag kör brukar jag öka lite då å då,se hur mkt ja orkar,tränar alltid tills jag svettas! kör aftast 3x10-15 reps beroende på övning, någongång mer, om de känns bra. ...
försöker äta sund, å inte slarva. men de förbannade sötsuget. blir inte av med det, är sugen på sött även fast jag ätit eller äter något, jättejobbigt...