handdator

Visa fullständig version : Liten tjej, undrar om hantlar!


Rosenlind
2007-11-21, 21:22
Jag har ett problem.

Det är nämligen så att jag ska inhandla ett par hantlar. Jag vill att man ska kunna lägga på ca 20 kg. Men, jag har (tyvärr) inte mycket erfarenhet av styrketräning.

Är det något speciellt man ska tänka på när man köper ett par hantlar?
Är det några som är bättre än andra?
Är det något material som är bättre än något annat?

Allan
2007-11-21, 21:48
Du ska leta efter något som heter byggbara hantlar. Se till att de har en bra låsning, gärna en krans man gängar på. Klämmor är inte bra på hantlar. Kolla också att diametern passar till fler märken

Betar
2007-11-21, 22:12
Som allan säger så är de viktigt att du kan ta av/sätta på viktskivor, dvs det ska inte vara en sk. "fast hantelgrepp". Vissa hantlar som man kan köpa på rusta m.m kan vara byggbara men trots de har de ingen plats för mer viktskivor än vad som sitter på även om det bara är 10 kgs hantlar

www.cykelringen.se har billiga hantlar

X-ecuter
2007-11-21, 23:24
om man vill få tag i hantlar som är långa nog åt båda håll så att man får på 3-4 st 10kilor skivor på varje sida... vart vänder man sig då? för på gymmet har vi bara hantlar upp till 50 kilo, och jag skulle gärna se att jag kunde köra tyngre på hantelshrughs...


MVH // X

goj739
2007-11-21, 23:44
om man vill få tag i hantlar som är långa nog åt båda håll så att man får på 3-4 st 10kilor skivor på varje sida... vart vänder man sig då? för på gymmet har vi bara hantlar upp till 50 kilo, och jag skulle gärna se att jag kunde köra tyngre på hantelshrughs...


MVH // X

skivstång? :)

xeym
2007-11-22, 00:27
svårt å köra hantelshrugs med skivstång

z_bumbi
2007-11-22, 06:50
om man vill få tag i hantlar som är långa nog åt båda håll så att man får på 3-4 st 10kilor skivor på varje sida... vart vänder man sig då? för på gymmet har vi bara hantlar upp till 50 kilo, och jag skulle gärna se att jag kunde köra tyngre på hantelshrughs...


MVH // X

T ex här
www.kiprod.com
http://www.almcareplan.se/