handdator

Visa fullständig version : Styrketräning (behöver feedback)


loztdignity
2007-11-21, 18:12
Hej allesammans på Kollozzeum!

Jag har tränat från och till sen jag var en ung grabb, 17 ungefär. Jag är 28 idag och ja, det var väl en period på 4 år när jag inte tränade men på senaste två åren har jag hittat tillbaka till det.

Jag är 187 cm lång och väger i nuläget c:a 83 kg, vill gå upp till kanske sisådär 90 före deffen börjar i vår och tanken är att lägga på så mycket muskler som möjligt.

Har även funderat på att äta Kreatin...

Anyways, jag har styrketränat sen i September med målet att lägga på mig vikt (muskler helst såklart ;)) och tänkte träna på tills april och sen deffa inför sommaren.
Jag vill dock även slänga in motion i min träningsvecka för jag älskar att röra på mig, t ex spinning, löpning + att det effektivt motverkar stress och "rensar skallen".

Jag har precis börjat köra ett nytt schema:

Mån: Bröst + Triceps + Mage
Tis: Rygg + Biceps
Ons: Vila
Tor:Axlar + Ben
Fre: Spinning (60 min)/Löpning c:a 1 mil
Lör: Vet inte
Sön: Vet inte

Hur set detta upplägget ut?
Helgerna är ju lite kluriga sådär för ibland blir det ju en del alkohol lör eller sön och då är kanske den dagen och dagen efter inte så optimala att träna på?

Iaf så vet jag att man jag ska äta mer än jag gör av med och siktar på lite över 3000 kcal/dag och dricker också proteindrinkar motsvarande 50 g protein om dagen, samt gainer de dagar jag tränar på 34 g protein.

Solve
2007-11-21, 20:57
3000kcal lite för lite? jag ligger runt 4500-5000 kcal o tycker inte ja ökar i vikt ändå så bra

loztdignity
2007-11-22, 19:17
Okej, ska prova att öka intaget ännu mer!

Nimille
2007-11-22, 19:22
3000kcal lite för lite? jag ligger runt 4500-5000 kcal o tycker inte ja ökar i vikt ändå så bra
Är individuellt?
Att du behöver äta 5k kcal och fortfarande inte ligger på överskott beror kanske på något krävande jobb/konditions idrott?

Tycker schemat ser bra ut f.ö.