handdator

Visa fullständig version : Team Hoyt - sevärt, inspirerande, starkt.


Pez
2007-11-21, 09:38
Har varit uppe förr, men väl värt att ta upp igen efter att z_bumbi påminde mig om det.
En fruktansvärt inspirerande historia.

f4B-r8KJhlE

"[From Sports Illustrated, By Rick Reilly]

I try to be a good father, give my kids mulligans, work nights to pay for their text messaging, take them to swimsuit shoots, but compared with Dick Hoyt, I suck.

Eighty-five times he's pushed his disabled son, Rick, 26.2 miles in marathons. Eight times he's not only pushed him 26.2 miles in a wheelchair but also towed him 2.4 miles in a dinghy while swimming and pedalled him 112 miles in a seat on the handlebars - all in the same day....."

pony
2007-11-22, 01:38
Jag har inte vagat skriva nagonting utav radsla av att bara lata blodig och tontig. Men jag kan inte lata bli att titta pa den dar videon om igen, lasa mer om Team Hoyt, osv.
Det kanns mer och mer relevant och viktigt. Sevart och starkt? Absolut. Inspirerande? Nja... av att se deras resa blir jag bara smartsamt konfronterad med min egen svaghet, lattja och oformaga.
Det ar svart att greppa hur en manniska kan vara sa givmild, talmodig och stark nar de flesta av oss bara ar sma och sjalviska.

Jag kommer att bara med mig det har. Bade i traningen men framforallt i relation till mina medmanniskor.

Tack sa mycket.

mats-
2007-11-22, 13:44
Har rysningar över hela kroppen. Starkt.

Greg
2007-11-22, 13:52
Wow.... Wow.... Finns inga ord...

Jag har själv en moster vars handikapp påminner om Ricks. Det krävs enorm uppoffring, han påminner mycket om min morfar.

spann
2009-02-27, 19:34
Visst, detta blir en bumb. Men jag blir tårögd när jag ser denna film

http://www.youtube.com/watch?v=OBjR1-0GVkI

aelgen
2009-02-28, 00:12
Men satans jävla Copyright elände. Nu har Youtube tagit bort ytterligare en film pga av copyright violation. När ska dem fatta att det inte gynnar NÅGON att hindra folk från att se filmer??

shadowfire
2009-02-28, 00:30
Denna story är en av de mest imponerande jag någonsin tagit del av. ffs skärpning tuben, ge tillbaka rullen :)