handdator

Visa fullständig version : Överskattade tv-serier


Löjtnant Blank
2007-11-20, 23:01
Motivera! Jag börjar med de tre jag hatar mest.

1. Family Guy. Ohotad etta. Why I hate Family Guy (http://zvbxrpl.blogspot.com/2004/09/why-i-hate-family-guy.html).

2. Scrubs. I varje avsnitt är Dr. Cox arg och ger monologer om hur mycket han hatar allt och alla, sedan avslutar han med att ge J.D. tjejnamn. Fräscht grepp.

3. American Dad. Se nummer ett.

Frida.B
2007-11-20, 23:02
Jag älskar alla dom serierna du just skrev löjtnant blank.

Jag tycker att Lost är jävligt överskattad även Prisonbreak

Prankie
2007-11-20, 23:04
Nu kommer alla tjejer hata mig. Men sanning måste fram!

Grey's Anatomy

Psychological
2007-11-20, 23:04
Motivera! Jag börjar med de tre jag hatar mest.

1. Family Guy. Ohotad etta. Why I hate Family Guy (http://zvbxrpl.blogspot.com/2004/09/why-i-hate-family-guy.html).

2. Scrubs. I varje avsnitt är Dr. Cox arg och ger monologer om hur mycket han hatar allt och alla, sedan avslutar han med att ge J.D. tjejnamn. Fräscht grepp.

3. American Dad. Se nummer ett.

Du är ju galen.. Seth McFarlane som gör FG och AD är ju et geni!!!

Frida.B
2007-11-20, 23:04
Nu kommer alla tjejer hata mig. Men sanning måste fram!

Grey's Anatomy

+1

Den är så överskattad att jag inte ens tänkte på att serien finns.

Psychological
2007-11-20, 23:10
Svensson Svensson !

Trance
2007-11-20, 23:10
Motivera! Jag börjar med de tre jag hatar mest.

1. Family Guy. Ohotad etta. Why I hate Family Guy (http://zvbxrpl.blogspot.com/2004/09/why-i-hate-family-guy.html).

2. Scrubs. I varje avsnitt är Dr. Cox arg och ger monologer om hur mycket han hatar allt och alla, sedan avslutar han med att ge J.D. tjejnamn. Fräscht grepp.

3. American Dad. Se nummer ett.

3 bra serier, scrubs har tappat en del tyvärr.

Löjtnant Blank
2007-11-20, 23:11
Du är ju galen.. Seth McFarlane som gör FG och AD är ju et geni!!!
De har rippat Simpsons rakt av. Det är inte genialiskt.

9DjLTM2UoL0

Mago
2007-11-20, 23:13
1. Våra värsta år
2. Family Guy
3. Alla älskar Raymond

Exhale_
2007-11-20, 23:14
Äh Family Guy och tidigare säsonger av Scrubs äger det mesta i serieväg.

Överskattade serier är
Lost
Desperate Housewifes
Sex and the city

Trance
2007-11-20, 23:14
Du borde kolla på South Park-avsnittet The Simpsons already did it.

rolf
2007-11-20, 23:15
Säger någon heroes blir jag sur. Heroes är fan så mycket bättre än t.ex. Lost. Tredje klotet från solen suger något oerhört också. Will & Grace, Dharma & Greg o Bill & Bull o allt vadfan de heter är också inte bara kopierade rakt av varandra, de är dåliga också.

Trance
2007-11-20, 23:17
Heroes är överskattat. På riktigt. Jag borde älska det, jag är nördig och de har en cheerleader med. Men fan, blir bara uttråkad.

joriice
2007-11-20, 23:21
Scrubs, och ytterligareän massa komediserier - (våra värsta år och simpsons inte inräknat)

Raggis
2007-11-20, 23:22
Heroes är överskattat. På riktigt. Jag borde älska det, jag är nördig och de har en cheerleader med. Men fan, blir bara uttråkad.

Die in a fire :thefinger :D

Dissector
2007-11-20, 23:24
Våra värsta år tar priset utan konkurrens.

tntballe
2007-11-20, 23:26
glamour o alla liknande serier, kan det bli sämre

PowPow
2007-11-20, 23:27
Tycker också att heroes är lite överskattat. Visst, jag följer det. Men för tillfället känns det mest som om jag följer det för sakens skull. Men det kan även bero på att en del andr serier är så fruktansvärt bra just nu.

Two and a half men måste ju också anses överskattad. Jag har aldrig följt den, men utifrån vad man sett på TV så.. ja.

Edit: Herrejäklar ja. Våra värsta år.

joriice
2007-11-20, 23:33
Våra värsta år tar priset utan konkurrens.

*slap*

De med bra humor gillar Våra värsta år! :hbang:

Trance
2007-11-20, 23:34
Våra värsta år är så enormt dåligt.

Sheogorath
2007-11-20, 23:35
Lost, That 70's (*spy*) och Heroes är överskattade. Heroes är bra, men inte sååå bra.

Psychological
2007-11-20, 23:36
De har rippat Simpsons rakt av. Det är inte genialiskt.

9DjLTM2UoL0

Jag har sett en massa som dom rippat på youtube men dom gör det faktiskt bättre än Simpsons.. Vad gör det om man snor lite då ? Finns ju en massa covers inom musiken som e bättre än orginalen !

The_RobRoy
2007-11-20, 23:36
Motivera! Jag börjar med de tre jag hatar mest.

1. Family Guy. Ohotad etta. Why I hate Family Guy (http://zvbxrpl.blogspot.com/2004/09/why-i-hate-family-guy.html).

2. Scrubs. I varje avsnitt är Dr. Cox arg och ger monologer om hur mycket han hatar allt och alla, sedan avslutar han med att ge J.D. tjejnamn. Fräscht grepp.

3. American Dad. Se nummer ett.

Perfekt lista LB, tre serier som är väldigt populära, men är nästintill värdelösa!

Psychological
2007-11-20, 23:39
Våra värsta år är så enormt dåligt.


Det är dåligt NU men det var BRA förr.. Samma med gamla filmer man gillade när man var liten men dissar totalt nu.. jag gillade speciellt två filmer när jag var liten som hette THE GOONIES och THE GOLDEN CHILD. När jag ser dom nu så spyr jag men de var bra för sin tid..

Viktor_Balck
2007-11-21, 00:04
Våra värsta år är så enormt dåligt.

+1

Det suger otroligt hårt.

- HAHAHA kolla han har handen innanför byxorna

Corpobal
2007-11-21, 00:14
Den som inte förstår den underliggande satiren i Våra värsta år förtjänar nog inte att äga en tv. Det är ju ett medvetet drivande med billig humor, white trash-fenomenet och stereotypa könsroller. Ni är såna där som inte gillar den briljanta Allo Allo eller Keeping up appearances.

Löjtnant Blank
2007-11-21, 00:15
Finns ju en massa covers inom musiken som e bättre än orginalen !

En artist som gör en cover anger klart och tydligt vem som har gjort originalet. Family Guy snor skämt och hoppas att ingen ska märka något. Stor skillnad.

Prankie
2007-11-21, 00:17
Jag älskade Våran värsta år när jag var mindre. Jag hade just kommit till sverige och kunde säga hej och tack. Då var det jätte bra med tanke på min Engelska nivå låg också på samma nivå som deras skämt.

Dreas
2007-11-21, 00:22
Lost, Hey baberiba, Siutation magnusson är serier som aldrig borde ha sänts i tv!

Snabel
2007-11-21, 00:24
Heroes - fyfan vad tråkig den blev ganska fort..

Viktor_Balck
2007-11-21, 00:28
Den som inte förstår den underliggande satiren i Våra värsta år förtjänar nog inte att äga en tv. Det är ju ett medvetet drivande med billig humor, white trash-fenomenet och stereotypa könsroller. Ni är såna där som inte gillar den briljanta Allo Allo eller Keeping up appearances.

Ja, fan när man ser våra värsta år så önskar man ibland att man lagt pengarna på något annat än en tv.

Men som vanligt är smaken som baken så.

Deceiver85
2007-11-21, 00:29
Jag har aldrig förstått mig på Heroes...känns som en blek kopia av Lost...

PowPow
2007-11-21, 00:29
Jag har aldrig förstått mig på Heroes...känns som en blek kopia av Lost...

På vilket sätt?

Deceiver85
2007-11-21, 00:34
På vilket sätt?

Alla sätt? :smash: Upplägget känns likadant, konstanta cliffhangers och istället för att minnas tillbaka i tiden som i Lost så har man superhjältar som faktiskt gör det. Nej, det är för nörd-dåligt...

Trance
2007-11-21, 00:35
Den som inte förstår den underliggande satiren i Våra värsta år förtjänar nog inte att äga en tv. Det är ju ett medvetet drivande med billig humor, white trash-fenomenet och stereotypa könsroller. Ni är såna där som inte gillar den briljanta Allo Allo eller Keeping up appearances.

I elva säsonger, känns inte så. Folk som gillar det är samma personer som alltid säger att Simpsons är väldigt smart (för det har de läst i en tidning) men det enda de skrattar åt är när Homer säger säger Doh eller slår sig och all eventuell underliggande satir/humor går dem rakt förbi.

Scratch89
2007-11-21, 00:40
I elva säsonger, känns inte så. Folk som gillar det är samma personer som alltid säger att Simpsons är väldigt smart (för det har de läst i en tidning) men det enda de skrattar åt är när Homer säger säger Doh eller slår sig och all eventuell underliggande satir/humor går dem rakt förbi.

Jag kan inte uttrycka mig bättre än så själv.
(Även fast jag faktiskt tycker om Simpsons och Family Guy, trots att Simpsons är lite sådär smygrött :em: )

PowPow
2007-11-21, 00:41
Alla sätt? :smash: Upplägget känns likadant, konstanta cliffhangers och istället för att minnas tillbaka i tiden som i Lost så har man superhjältar som faktiskt gör det. Nej, det är för nörd-dåligt...

Jag ser inte de slående likheterna faktiskt. Båda är bra på cliffhangers (enda anledningen till att jag fortsätter kolla på heores, tror jag). Men annars? Jag har inte följt lost, men där handlar det väl bara om att man får se vad som hänt med den skara som är fast på ön innan de fastnade just där? I heroes handlar det ju om superkrafter och massa sånt. Det handlar ju inte om några tillbakablickar, det handlar om att ändra historien för att främja sitt mål. Men jag kan ju ha missat vad lost egentligen handlar om nu för tiden. Jag gav upp den serien ganska snabbt.

JustinCredible
2007-11-21, 01:13
Desperate Housewifes. Tjejhumor... Jag hatar musiken som spelas när nån av tanterna gör något knasigt, typ öppnar någon annans brev. Tom&Jerry musik typ. Dumidumdumdum.. dupidupidum.

Gilmore Girls har lite samma fenomen med musiken. Fast det är bra manus fast lite "för bra" manus för i verkligheten pratar ingen som dom gör, med svar på tal i varje mening och rappa dialoger. Men jag gillar den ändå lite.

Ugly Betty. Tjejhumor igen. Samma musik. Bupidubidum

Sex & the City. Får typ ångest av den. Alla killar framstår som as, och alla i serien som bara är med i nåt avsnitt är alltid dryga. Alla är ytliga och ingen är snäll. Och jag hatar hur hon försöker få New York-bor att framstå som sjukt speciella. "If there's something about us new yorkers, it's that we allways land on our feet and blabla"

Sen alla serier med just den där tanthumorn med tom&jerry musik. What About Brian och allt vad dom heter. Precis likadana allihopa.

agazza
2007-11-21, 01:47
folk som säger att simpsons, family guy och scrubs är överskattade, vad kollar ni på? days of our lives?

dom serier som är överskattade är darma&greg, days of our lives, ugly betty (hur fan kan det visas på tv?) Lost blev lost efter säsong 2, samma med prisonbreak säsong 3.

al bundy blir aldrig överskattad, detta gäller även simpsons och seinfeld

dared
2007-11-21, 02:52
Håller med om Family Guy och Scrubs faktiskt, dock gillar jag American dad endel.

C.E.J.
2007-11-21, 03:31
Everybody Loves Raymond (1996-2005), mitt absoluta hatobjekt nr. 1 när det gäller serier. Varför? Humorn är ungefär av denna rang:

(Ray kommer hem)
-Hey everybody. (skratt)
-Hiyah (fniss). How was work today? (skratt)
-Meh. (publiken skrattar ur sig inälvorna)
-Not great huh? (publiken exploderar av skratt)

Married... with Children (1987-1997), urusel av ungefär samma anledning som ovan.

Prison Break (2005-), spårat ur. Hade den handlat om att rymma från fängelset och lagt ner efter 1-2 säsonger hade den varit bra. Vad händer härnäst, rymmarna råkar falla genom en tidsportal där de transporteras till ett annat universum där de träffar Fox Mulder?

Lost (2004-), ungefär samma som ovan. Om några avsnitt kommer även denna crew att råka på Fox Mulder i ett annat universum.

DHW (2004-), samma som ovan. Fox Mulder mördade Mary Alice!... i ett annat universum!

Sex and the City (1998-2004), snackar vi tv-serier som handlar om ett gäng vänner i NYC så föredrar jag helt klart Friends.

Will & Grace (1998-2006), aldrig sett men titeln liksom? Tydlig ripoff av Dharma & Greg.

Heroes (2006-), till 100% en ripoff av... nej, inte Lost som alla andra tycker, men av The 4400, bara mycket sämre.

Sen nämnde någon Hey Baberiba. Det där gänget, varför FÖRSÖKER de ens att vara lika bra som Filip och Fredrik? Not gonna happen! Varför? Hey Baberiba, typisk svennehumor.

King Grub
2007-11-21, 05:27
1. Family Guy. Ohotad etta. Why I hate Family Guy (http://zvbxrpl.blogspot.com/2004/09/why-i-hate-family-guy.html).

2. Scrubs. I varje avsnitt är Dr. Cox arg och ger monologer om hur mycket han hatar allt och alla, sedan avslutar han med att ge J.D. tjejnamn. Fräscht grepp.

3. American Dad. Se nummer ett.

Great minds think alike...

Kabuto
2007-11-21, 06:35
Two and a half men. Blääe

Psychological
2007-11-21, 07:04
En artist som gör en cover anger klart och tydligt vem som har gjort originalet. Family Guy snor skämt och hoppas att ingen ska märka något. Stor skillnad.


De snor några skämt ja, men de gör väldigt mycket själva oxå.. Hata på du bara men jag tycker FG knäcker.

Pingu
2007-11-21, 08:58
Desperate Housewifes
Sex and the city
Grey`s Anatomy

Noodles
2007-11-21, 09:20
Nu känns det åter som att ordet överskattad har missförståtts. Det blir ungefär som när överskattad musik diskuterades och någon nämnde Per Gessle. Många serier som nämns är inte bra och knappt någon påstår att de är särskilt bra. Att såga Days of our lives, Grey's anatomy och Våra värsta år känns som ett slöseri på energi. I kategorin serier som har hyllats och de flesta verkar gilla har vi däremot Prison break. Första säsongen var nästan uthärdlig, men efter ett tag drog de bara ut på lidandet.

Ignatius72
2007-11-21, 09:32
Ni som inte gillar Family Guy, Våra värsta år, Simpson, Scrubs-vad kollar ni på? Svensson Svensson?

Lost-bra i två avsnitt, detsamma gäller för Prison Break. Ungefär samma fenomen som med filmen V på -80talet.
Gilmore Girls är vansinnigt dåligt. Grey´s anatomy kan jag kolla ibland av ren förströelse. Men därifrån till att tycka det är bra-nope . Då ligger ju City akuten några ljusår framför.

King Grub
2007-11-21, 09:43
Family Guy har ju en så himlastormande busdålig "humor" att det känns som om man sitter och skäms om man tittar på ett avsnitt, även om man är ensam framför TV:n.

Simpsons är (fortfarande) bra, även om dagens avsnitt kanske egentligen har passerat bäst-föredatum med en sisådär tio år.

Lallle
2007-11-21, 09:46
Vänner!

Grisen
2007-11-21, 10:14
Motivera! Jag börjar med de tre jag hatar mest.

1. Family Guy. Ohotad etta. Why I hate Family Guy (http://zvbxrpl.blogspot.com/2004/09/why-i-hate-family-guy.html).

2. Scrubs. I varje avsnitt är Dr. Cox arg och ger monologer om hur mycket han hatar allt och alla, sedan avslutar han med att ge J.D. tjejnamn. Fräscht grepp.

3. American Dad. Se nummer ett.

Ha ha, precis dessa serier tycker också jag är överskattade.

olwe
2007-11-21, 10:55
Vänner!

Ja, faktiskt.

Yankeee
2007-11-21, 12:44
Motivera! Jag börjar med de tre jag hatar mest.

1. Family Guy. Ohotad etta. Why I hate Family Guy (http://zvbxrpl.blogspot.com/2004/09/why-i-hate-family-guy.html).

2. Scrubs. I varje avsnitt är Dr. Cox arg och ger monologer om hur mycket han hatar allt och alla, sedan avslutar han med att ge J.D. tjejnamn. Fräscht grepp.

3. American Dad. Se nummer ett.

amen lol, tre av de bästa ffs!

Heroes och Lost säger jag, ids inte motivera nu.

Löjtnant Blank
2007-11-21, 13:30
Vänner!
Den blir faktiskt ganska tjatig och förutsägbar i längden, men jag har botat otaliga bakfyllor med pizza och Vänner-maraton, så jag kan inte hata. Den serien får mig att må bra på något sätt.

skaparn
2007-11-21, 14:06
Den blir faktiskt ganska tjatig och förutsägbar i längden, men jag har botat otaliga bakfyllor med pizza och Vänner-maraton, så jag kan inte hata. Den serien får mig att må bra på något sätt.

Vad skönt att du diskvalificerade dig från allt vad god smak heter genom det där inlägget så att jag slipper skämmas över att tycka Family Guy och American Dad är hyfsat bra.

Överskattade serier är Scrubs, Lost, Prison Break (utan att jag sett ett enda avsnitt, men jag vet att det är kass, så det så), Melrose Place, Lost (igen, för den är så väldigt kass att den förtjänar ytterligare ett omnämnande) och inte att förglömma: Svensson Svensson.

Greg
2007-11-21, 14:27
Jag är en über-tönt. Jag spelar väldigt mycket TV-spel, ser väldigt mycket på TV och mycket film. Jag läser 5-8 olika serietidningar varje månad etc etc etc.

Men Heroes är så otroligt tråkig. Jag har sett 3 avsnitt, sen lade jag ner.

Det är bra att det inte endast är jag som har svårt för den här serien.

Family Guy är överskattat. Dålig humor, dåliga skämt och de utmanar aldrig sina tittare. Det är egentligen enbart Brian som är en bra karaktär, resten av karaktärerna är skit.

KlopFer
2007-11-21, 14:29
Two and a half men. Blääe

Är du sjuk *gah!*

Det är så jävla bra !!

bertbert
2007-11-21, 14:31
TV är överskattat.

Röda_Lacket
2007-11-21, 14:32
Dexter - seriemöööööördare som leker allan och har en het halvsyster som han borde stöta på.
Lost - Hur svårt är det att simma ifrån ön FFS
Heroes - Massa personer som inte ens vet hur man ska utnyttja sina powers FTW!

Prison break - Orka vara i massa olika fängelser i verkligheten hade han varit en liten bitch ! Han hade tappat tvålen varje dag istället är han ledare!

Suxxors!

Exhale_
2007-11-21, 14:39
TV är överskattat.

+1!!

Mest överskattade på tv någonsin är ju ändå

Andy Milonakis Show som gick på MTV

King Grub
2007-11-21, 14:41
Two and a half men glömde jag. Helt otittbart usel.

Ignatius72
2007-11-21, 14:44
Two and a half men glömde jag. Helt otittbart usel.

Gillar man Beck så tror jag att det finns en lag som säger att man inte får uttala sig offentligt om sådant som rör tycke och smak.

KlopFer
2007-11-21, 14:48
Two and a half men glömde jag. Helt otittbart usel.

Grabben är helt sjukt skön!

Psajko
2007-11-21, 14:53
Dexter - seriemöööööördare som leker allan och har en het halvsyster som han borde stöta på.
Lost - Hur svårt är det att simma ifrån ön FFS
Heroes - Massa personer som inte ens vet hur man ska utnyttja sina powers FTW!

Prison break - Orka vara i massa olika fängelser i verkligheten hade han varit en liten bitch ! Han hade tappat tvålen varje dag istället är han ledare!

Suxxors!

Bästa serierna utan tvekan=) tillsammans med The 4400 och Jericho *cupid*
Avskyr alla andra serier men smaken är som baken och tur är väl det :hbang:

erik_strid
2007-11-21, 14:58
Smallville är den sämsta serien som går på tv. Den är ju bara så fjantig.

tano
2007-11-21, 15:10
Jag måste dra till med en Vänner som nr1 på överskattade listan.
Alla ni med hjärnceller förstår nu att vi snackar om "överskattade" serier, inte sämsta serier. Friends är inte dålig, men det är i min smak medioker humor, story och skådespelare. Det är så himla drygt med allt folk som ska höjja den till skyarna. Jag kan se ett avsnitt någon gång om jag är på humör, men inte mer... Det är nog den mest överskattade serien jag någonsin sett.

Lost och prison break är som någon sagt tidigare väldigt överskattade. De som producerar dessa serier måste ha $ istället för ögon. En lärdoms historia hur man kan skapa något ur ingenting, hur man kan dra ut på en historia som egentligen kunde avslutats i en två timmars film.
De är inte sug dåliga (deras stora budgett hindrar det) men de är så överskattade att jag vägrar se dem mer...

Sedan finns det oerhört många sämre serier men dem är är inte överskattade. Bara dåliga.

tano
2007-11-21, 15:18
Heroes (2006-), till 100% en ripoff av... nej, inte Lost som alla andra tycker, men av The 4400, bara mycket sämre.


resten håller jag med om men va?

The 4400 hade jag förhoppningar på, såg första säsongen. Men den var ju bara för dålig.

Heroes har väl inte nära samma story? Heroes är faktiskt en av mina favoritserier, något av det bästa jag sett producerat från amerika (om man gillar superhjälte temat). Till skillnad från 24 som hade en så enahanda dålig story, + amerikaniserad till 1000. så tycker jag Heroes har en rätt genomtänkt story (säsong 1, väntar med att se säsong 2).

Förövrigt kul att folk har så olika uppfattningar.

dared
2007-11-21, 15:21
+1 på vänner och smallville.

C.E.J.
2007-11-21, 15:36
resten håller jag med om men va?

The 4400 hade jag förhoppningar på, såg första säsongen. Men den var ju bara för dålig.

Heroes har väl inte nära samma story? Heroes är faktiskt en av mina favoritserier, något av det bästa jag sett producerat från amerika (om man gillar superhjälte temat). Till skillnad från 24 som hade en så enahanda dålig story, + amerikaniserad till 1000. så tycker jag Heroes har en rätt genomtänkt story (säsong 1, väntar med att se säsong 2).

Förövrigt kul att folk har så olika uppfattningar.

Har som sagt inte ens sett Heroes, men handlar inte den om människor som får superkrafter och sen ska frälsa världen med dessa? Typ samma som 4400 alltså, fast där är det typ nåt som händer, folk från förr i tiden kommer till vår tid, men har superkrafter, och använder dessa antingen till gott eller ont. Tycker jag låter rätt lika ;)

AlexanderYeah
2007-11-21, 15:38
Lost och 24

Rataxes
2007-11-21, 15:45
CSI - Orkar inte med hur Grissom är så gränslöst vis och har en historisk anekdot med tillhörande sensmoral redo för varenda situation. Jag ville spy under avsnittet där det kom fram att han är flytande på teckenspråk, jag menar, whaa? För en serie som i grunden handlar om att flasha svindyr kriminalteknologi och häftiga dataanimerade obduktionssekvenser utan att bry sig nämnvärt om realism så tar den sig själv på lite för stort allvar.

Family Guy är given,
- Simpsons var ok, men Family Guy har så mycket vuxnare och smartare humor.
- !!!!11¤#%¤#%#¤# = sprängt blodkärl

House - Ok, Hugh Laurie är riktigt skön, men varför måste alla avsnitt vara likadana?

Trance
2007-11-21, 15:50
CSI - Orkar inte med hur Grissom är så gränslöst vis och har en historisk anekdot med tillhörande sensmoral redo för varenda situation. Jag ville spy under avsnittet där det kom fram att han är flytande på teckenspråk, jag menar, whaa? För en serie som i grunden handlar om att flasha svindyr kriminalteknologi och häftiga dataanimerade obduktionssekvenser utan att bry sig nämnvärt om realism så tar den sig själv på lite för stort allvar.

Family Guy är given,
- Simpsons var ok, men Family Guy har så mycket vuxnare och smartare humor.
- !!!!11¤#%¤#%#¤# = sprängt blodkärl

House - Ok, Hugh Laurie är riktigt skön, men varför måste alla avsnitt vara likadana?

Nu har jag väl inte sett det på ett antal år men vad jag minns så blev väl hans mamma döv av en sjukdom så det är väl inte en av de sakerna man kan gnälla på, finns ju andra värre. Det var väl på tapeten att han själv skulle bli döv ett tag där, inte en aning hur det slutade däremot. Antar att han inte blev det då det fortsatt rätt länge.

Mescreant
2007-11-21, 15:55
Grabben är helt sjukt skön!

Nu har jag bara sett 2-3 avsnitt men jag hoppas innerligt att den grabben blir agad. Serien är skräp. Men är den verkligen överskattad? Vem fan kollar på den? Seriöst.
Har den bra sändningstid här i Sverige?

Mescreant
2007-11-21, 16:04
Ok. Hur står det sig jämfört med t.ex. Vänner (den mest överskattade), Seinfeld (gold) och It's always sunny in Philadelphia?

Löjtnant Blank
2007-11-21, 16:04
Nu har jag bara sett 2-3 avsnitt men jag hoppas innerligt att den grabben blir agad. Serien är skräp. Men är den verkligen överskattad? Vem fan kollar på den? Seriöst.
Har den bra sändningstid här i Sverige?

Den var den mest sedda komediserien förra året har jag för mig. Många, många miljoner tittare handlar det om hur som helst.

Mescreant
2007-11-21, 16:05
Den var den mest sedda komediserien förra året har jag för mig. Många, många miljoner tittare handlar det om hur som helst.

Sinnessjukt. Då får den bli Vänners arvinge.

Löjtnant Blank
2007-11-21, 16:06
Ok. Hur står det sig jämfört med t.ex. Vänner (den mest överskattade), Seinfeld (gold) och It's always sunny in Philadelphia?
Många mindre tittare än Vänner och Seinfeld. Seinfeld är väl i stort sett untouchable när det gäller moderna komediserier.

Rataxes
2007-11-21, 16:10
Nu har jag väl inte sett det på ett antal år men vad jag minns så blev väl hans mamma döv av en sjukdom så det är väl inte en av de sakerna man kan gnälla på, finns ju andra värre. Det var väl på tapeten att han själv skulle bli döv ett tag där, inte en aning hur det slutade däremot. Antar att han inte blev det då det fortsatt rätt länge.Ok, det är väl en sak om de etablerade att mamman var döv långt tidigare, men annars är det klart att man kan hitta på någorlunda rimliga efterförklaringar till i princip vad som helst som de tycker det vore ballt om han kunde, det är mest karaktären i sig jag stör mig på.

thatkrillesshow
2007-11-21, 17:12
That 70's (*spy*)

Helt fel:nono: That '70s Show is DA mayor shit!

Så här e det:
Scrubs äger.
Våra värsta år e klockrent (utom dem sista säsongerna då det blir lite drygt),
Family guy e klockrent.

Simpsons suger, har aldrig skrattat åt det.
American dad suger, dålig humor.
Lost o Heros har jag aldrig sett av den anledning att jag tror att dem suger.

Tack för mig:D

Shajjn
2007-11-21, 17:56
Lost, Heroes, Scrubs, Prison Break.

Shajjn
2007-11-21, 18:05
Lost, Heroes, Scrubs, Prison Break.

Är inte mycket för Simpsons eller Family Guy heller. Family Guy är i all fall bättre än Simpsons pga Brian. Haha. Våra värsta år är en serie man egentligen inte orkar nämna, men den serien är den sämsta.

thatkrillesshow
2007-11-21, 18:12
Family Guy är i all fall bättre än Simpsons pga Brian.

Tycker Peter o lilla ungen e bäst!

mela
2007-11-21, 18:14
Scrubs är sjukt överskattad. Den är inte ens halvbra. Totalt värdelös serie.

Att killar säger Sex&The City förstår jag eftersom det är en brudserie :D Det är inte meningen att ni ska uppskatta den.

Osten80
2007-11-21, 18:17
Seinfeld är mitt bidrag till den här tråden. Maken till överskattad serie får man nog leta efter. Jag fattar inte vad det är som är så bra?
Varenda avsnitt är ju likadana. Dessutom extremt dåligt skådespeleri från Jerry Seinfeld's sida.

Fy fan.

pabb
2007-11-21, 18:40
Jag är förvånad att nästan ingen har sagt 24 än, mer repetativ handling, stelare och tråkigare karaktärer får man leta efter.

Yankeee
2007-11-21, 18:41
Jag är förvånad att nästan ingen har sagt 24 än, mer repetativ handling, stelare och tråkigare karaktärer får man leta efter.

http://imagecache2.allposters.com/images/pic/AQUA/24-345~24-Jack-Bauer-Posters.jpg

Shajjn
2007-11-23, 19:10
Jag är förvånad att nästan ingen har sagt 24 än, mer repetativ handling, stelare och tråkigare karaktärer får man leta efter.

Håller med. Säsong ett var okej, även om jag inte följde/såg alla avsnitten i serien.

Mago
2007-11-23, 19:23
"Family Guy calender - 12 laughs a year" :D

Hades
2007-11-23, 19:35
Tycker man att Scrubs är tråkigt måste man ju sakna någon humorgen.

Mest överskattade:
Simpsons
Seinfeld
Desperate Housewives
Smallville

Bryr mig inte om att motivera, för de är så uppenbart tråkiga allihop.

Psychological
2007-11-23, 19:41
Prison Break och Lost kan dra något gammalt över sig.. Den mest underskattade serien genom all tider måste vara Kvinnofinkan.. Grym serie att följa när man är arbetslös och bara har 1an 2an och 4an.. Glömmer aldrig vintern 97, då kvinnofinkan regerade..

tejpis
2007-11-23, 19:45
Family Guy är enormt överskattat i min vänskapskrets, även om det kan vara kul ibland.

Scrubs, Lost, Prison Break och Heroes är också överskattade. Jag följer dock Heroes med stort intresse men det är inte tv-producenternas största gåva till tv-konsumenterna som en del tycker.

Serien Rome är mest underskattad.

South Park är bara dåligt tycker jag, så det gör väl att jag klassar det som överskattat?

ENTOURAGE ÄR SKIT! Fy vad dålig den skiten är, hyllad av hela internetvärlden.. Usch! Hade nästan glömt den.

Chuck och Dexter är underskattade, bra skit :D

House är så enormt bra, att trots det är så många som älskar det så är det ändå underskattat.

C.E.J.
2007-11-23, 19:49
Tycker man att Scrubs är tråkigt måste man ju sakna någon humorgen.

Mest överskattade:
Simpsons
Seinfeld
Desperate Housewives
Smallville

Bryr mig inte om att motivera, för de är så uppenbart tråkiga allihop.

Sätter i halsen här alltså. Du hyllar Scrubs men tycker Simpsons och Seinfeld är tråkiga? Knäppis *screwy*

Yankeee
2007-11-23, 19:52
Sätter i halsen här alltså. Du hyllar Scrubs men tycker Simpsons och Seinfeld är tråkiga? Knäppis *screwy*

Sjukt sub-fresh att folk har olika smak.

Ignatius72
2007-11-23, 20:18
Dessutom extremt dåligt skådespeleri från Jerry Seinfeld's sida.

Fy fan.

Seinfeld kan vara en av världshistoriens sämsta skådespelare.

Hades
2007-11-23, 20:31
Sätter i halsen här alltså. Du hyllar Scrubs men tycker Simpsons och Seinfeld är tråkiga? Knäppis *screwy*

Jag har väl minst en gen mer än du då, antar jag (enligt mitt tidigare resonemang) ;)

thatkrillesshow
2007-11-23, 20:33
Seinfeld kan vara en av världshistoriens sämsta skådespelare.

Jason Alexander väger upp det flera gånger om. Seinfeld e bra!

Ignatius72
2007-11-23, 20:36
Jason Alexander väger upp det flera gånger om. Seinfeld e bra!

Trots Jerry så är Seinfeld helt ok. Börjar dock kännas lite 80 nu.

C.E.J.
2007-11-23, 20:43
Jag har väl minst en gen mer än du då, antar jag (enligt mitt tidigare resonemang) ;)

Och du har "blown a funny fuse" :D

High1ander
2007-11-24, 00:02
Motivera! Jag börjar med de tre jag hatar mest.

1. Family Guy. Ohotad etta. Why I hate Family Guy (http://zvbxrpl.blogspot.com/2004/09/why-i-hate-family-guy.html).

2. Scrubs. I varje avsnitt är Dr. Cox arg och ger monologer om hur mycket han hatar allt och alla, sedan avslutar han med att ge J.D. tjejnamn. Fräscht grepp.

3. American Dad. Se nummer ett.

Haller med, dock sa kan jag tycka Scrubs vara lite roligt.

Löjtnant Blank
2007-11-24, 00:54
Seinfeld var totalt nyskapande, inte många serier är det. Det är omöjligt att inte älska alla avsnitt. George Costanza är ohotad världens bästa sitcom-karaktär.

Grisen
2007-11-24, 01:00
Seinfeld var totalt nyskapande, inte många serier är det. Det är omöjligt att inte älska alla avsnitt. George Costanza är ohotad världens bästa sitcom-karaktär.

+1 igen, en av mina favoritserier.

Chaan
2007-11-24, 01:08
Överskattade tv-serier

Alla amerikanska efter den här.

http://www.temp.sfbok.se/kat/img/37176.jpg

Doctor Snuggles
2007-11-24, 02:36
Trots Jerry så är Seinfeld helt ok. Börjar dock kännas lite 80 nu.

Kändes väl rätt 80 redan när det begav sig.

tano
2007-11-27, 19:12
Jag är förvånad att nästan ingen har sagt 24 än, mer repetativ handling, stelare och tråkigare karaktärer får man leta efter.

Japp den också, men jag hade redan sagt så många så orkade inte dra den en till....

Vänner, Lost, Prison break, 24 - eftersom så många säger att det är det bästa dem sett kan jag med säkerhet säga att dem platsar i 10 i toppp listan över mest överskattade serierna.

Commando1980
2007-11-27, 19:15
de flesta skulle jag säga.

Yankeee
2007-11-27, 19:17
Stela karaktärer i 24? Vad kräver du, att folk ska roida omkring ala big brother-deltagare på en krog i en mellanstor stad?