handdator

Visa fullständig version : Träna med mitt finger


sundvall
2007-11-20, 20:37
Hej. Jag har fått en fraktur i mitt långfinger, någon led i "PIPEN" som blivit lite avbruten, samt någon sena som ligger snett. Jag ska ha en så kallad nattvagga på fingret när jag sover samt så har jag fått det ihopsatt tillsammans med mitt pekfinger med kardborreband. Fingret är lite snett och lite svullet och jag har fått fingerövningar som jag ska göra. Sjukgymnasten sa att det kunde ta upp mot ett helt år innan fingret var helt återställt.

Jag kan verkligen inte vänta ett helt år innan jag börjar träna, så jag hade tänkt köra ändå, utan att belasta mitt långfinger speciellt mycket. Jag ska köra någorlunda lätt ~ 12reps och jag skulle behöva hjälp med hur jag ska lägga upp mitt schema. Jag vill ha övningar som inte belastar långfingret speciellt mycket men som samtidigt helt enkelt är bra övningar.

Hur skulle ni kört?

Durre
2007-11-20, 21:00
Hmm jag tänker direkt på maskiner, på de brukar man kunna köra bara med handflatan eller ingen hand alls. En övning där man lyfter är inget att föredra iaf.

Gnusram
2007-11-20, 21:08
Pressövningar borde väl gå ändå? Kanske lite bökigt i början när du inte kan hålla i stången som vanligt men jag tror att du vänjer dig och "hittar på" bra sätt att kunna ta i. Knäböj likadant.

Dragövningar borde väl gå att få till med remmar? Jag tänker att du borde kunna hålla om remmen med långfingret spretande rakt ut. Jag gissar då att du inte borde behöva ha pek och långfingret sitta ihop jämt?

En del bökande i början alltså men jag tror att du kan köra relativt normalt efter ett tag. Du får helt enkelt vara lite uppfinningrik!

Handcuff
2007-11-20, 21:09
Hmm jag tänker direkt på maskiner, på de brukar man kunna köra bara med handflatan eller ingen hand alls. En övning där man lyfter är inget att föredra iaf.

Tänkte direkt på något annat...:D