handdator

Visa fullständig version : Ätstörningar?


SajCo
2007-11-19, 18:33
Tjenare !... Kan kroppen på nåt sätt säga emot ifall man äter för mycket en längre tid?. Har nu dom 2 senaste veckorna ätit på ganska så rejält för att hamna på överskott. kanske lite för mycket... och nu ungefär 3 dagar i rad så har jag haft svårt för att få ner nånting i magen. Jag är hungrig men ändå inte, det känns ungefär som man ska spy när man försöker få ner något. nån som har en förklaring :confused:

piraten99
2007-11-19, 21:17
jag gick upp 10 kg på två månader så jag talar av egen erfarenhet när jag säger "trappa ner!.

det är väl magens sätt att säga "TA DET LUGNT JAG HAR FAN I MIG SÅ DET RÄCKER!

Solve
2007-11-19, 21:19
Keep going forward, man måste ändå äta... du kan inte hoppa maten flera dagar om du inte har fått förstoppning eller liknande?

Tolkia
2007-11-19, 22:30
Lösningen är förmodligen att chilla lite. Du måste inte äta tills nu nästan kräks för att gå upp i vikt, bli bättre på det du tränar eller vad det nu är du strävar efter genom att göra just det. Magen gillar, som du har märkt, oftast inte att man jävlas med den alltför mycket, då börjar den jävlas tillbaka.

Ät tills du är lagom mätt istället för att försöka spränga magsäcken.

Alexton
2007-11-19, 22:57
du kan prova att äta mindre men energitätare mat annars. Brukar vara lättare än att trycka i sig 2 paket scans köttbular och 5 portioner pasta ;)

Rahf
2007-11-19, 23:44
Ät mer energitätt och ligg lågt en eller två veckor, magen behöver vila lite den också.

Maharadja
2007-11-20, 06:37
ja håller med ovanstående.. ät mindre portioner lite oftare.. dåligt att mixa extremt sådär..kroppen känner av det o trilskas bara tillbaka.

SajCo
2007-11-20, 15:44
okej , tack för alla svar :) ! ska ta de lite lugnare nu.

Alfred Nobel
2007-11-20, 20:53
Käka dig mätt till frukost, lunch, middag och ät mellanmål istället, när du börjar bli hungrig igen eller orkar i dig mer mat. En proteindrink, bar, lite nötter, en smörgås, keso, en burk tonfisk/makrill, en smörgås... you name it! Om du är hungrig dvs

Eller varför inte frukt!