handdator

Visa fullständig version : Att sluta vara disco


dumstrut
2007-11-19, 16:11
Hej vänner.


Jag har nu ett tag kört ett splitt där jag under veckan tränar igenom kroppen. Eftersom jag är att räkna som nybörjare kör jag alltså discoövningar i onödan.

men det känns ju så bra. Jag har ett tag nu tänkt att övergå till ett enklare program med bara basövningar,

Min fråga är nu, och detta handlar inte om undersökningar osv utan era egna erfarenheter, kan jag verkligen nå framgångar med bara ett par få övningar?

Jag ska ta axlar som ett exempel, hitills har jag kört:

Militärpress 3x8
Press bakom nacken i smith 3x8
Framåtlyft 3x8
Sidolyft 3x8
Tryndrag 3x8
Cable cross 3x8


Om jag tar bort allt utom militärpressen, det känns liksom slarvigt...

Ge mig råd & bra synpunkter tack.

Commando1980
2007-11-19, 16:21
Hej vänner.


Jag har nu ett tag kört ett splitt där jag under veckan tränar igenom kroppen. Eftersom jag är att räkna som nybörjare kör jag alltså discoövningar i onödan.

men det känns ju så bra. Jag har ett tag nu tänkt att övergå till ett enklare program med bara basövningar,

Min fråga är nu, och detta handlar inte om undersökningar osv utan era egna erfarenheter, kan jag verkligen nå framgångar med bara ett par få övningar?

Jag ska ta axlar som ett exempel, hitills har jag kört:

Militärpress 3x8
Press bakom nacken i smith 3x8
Framåtlyft 3x8
Sidolyft 3x8
Tryndrag 3x8
Cable cross 3x8


Om jag tar bort allt utom militärpressen, det känns liksom slarvigt...

Ge mig råd & bra synpunkter tack.

det beror på hur du vill lägga upp hela din träning, man måste se till helheten.

för axlar kan du tex köra 3 övningar:

en pressövning, någon typ av lyft åt sidan, och en övning för baksida axlar.

finns oändligt med varianter....jag kan skriva ut en massa olika program, men enklast blir nog för dig att titta på de träningsprogram som redan finns upplagda i "best of tråden".

dumstrut
2007-11-19, 16:32