handdator

Visa fullständig version : kreatin jippi!!


kaysim
2007-11-19, 14:25
Har äntligen fått hem min dalblads kreatin monohydrate samt hmb pulver som jag beställde från internet. Första gången jag ska testa kreatin. har lite frågor jag hoppas nån kunde svara på:)

1.Jag tänkte nog skippa "uppladdningen" eftersom jag har jääävligt känslig mage och har hört att man kan bli lite kass i magen av stort intag. Läste i stickyn att det inte krävs någon uppladdning heller. Men kommer kreatinet ge någon effekt om jag skiter i uppladdningen och bara tar "rekommenderad dos efter uppladdning", före samt efter träning, eller måste jag ta oftare/mer än rekommenderad dos om jag har struntat i uppladdningen?

2. är det lugnt att blanda hmb-pulvret, kreatin, samt gainer i samma drink efter träning?

3. Man ska ju dricka väldigt mycket vatten när man intar kreatin. Men kan det inte bli så att typ njurarna tar stryk om man dricker för mkt vatten? Hur mycket vatten ska man dricka på ett ungefär? ska man typ jämnt smutta på lite vatten, eller räcker det om man dricker typ en halvliter vatten till varje måltid/mellanmål? om man äter typ 5-6 mål. jag är 172 lång, 67 kilo.

Raggis
2007-11-19, 14:40
1. Ja

2. Ja

3. Man kan drabbas av vattenförgiftning. Men det är föga sannolikt. Krävs brutala mängder vatten för att uppnå det tillståndet.

piraten99
2007-11-19, 21:11
3 liter vatten om dagen fick jag som råd av en som stod i kassan på budo fitness.

jag dricker bara när jag är törstig. är törstig nu förresten!

men vad händer om man bara dricker normalt mkt vatten?

C.E.J.
2007-11-19, 21:17
3 liter vatten om dagen fick jag som råd av en som stod i kassan på budo fitness.

jag dricker bara när jag är törstig. är törstig nu förresten!

men vad händer om man bara dricker normalt mkt vatten?

Lita aldrig på vad såna säger, har hört när de pratar med andra kunder och man har svårt att hålla sig för skratt. Do your own research, funkar bäst. 3 liter är ingen magisk siffra, jag dricker 1.5-2 liter vatten om dan och kreatinet funkar för mig. Så, just 3 liter är inget att haka upp sig på.

Rahf
2007-11-19, 23:40
Ett par liter vatten om dagen räcker gott. Urinfärgen samt antal toabesök är nog bästa indikatorn på om du dricker för mycket. Är pisset genomskinligt och vattenfärgat så ligger du lite över. Måste du även springa och kissa ett flertal gånger under en tre-timmarsperiod så är det överkant.