handdator

Visa fullständig version : Han "gjorde slut" efter att vi överskred vänskapsgränsen! Behöver tips, hur göra?


Emma00
2007-11-18, 22:07
Sen juli/aug har jag haft daglig kontakt med en kille som jag då träffade på nätet. Han är 25 år och jag snäppet äldre. Vi blev goda vänner och har sms:at varje dag sen dess, mailat m.m. Sen har vi träffats 4-5ggr för första gången senaste månaden. Det har känts otroligt bra och han har varit enormt gullig mot mig.

Nu sista gången var förra lördagen. Då bröt vi vänskapen genom hångel och massa kyssar...det var otroligt mysigt. Jag blev dock lite stressad inför vad detta nu skulle betyda och krävas av mig och sa det...att jag vill gå lugnt fram. Han verkade nöjd med det och vi fortsatte kyssas och han var enormt gullig hela kvällen...efteråt skickade han massa söta sms. Han ville redan ses helst nu på fredag och vi planerade vad vi skulle göra!!

SEN i förrigår ringer han och säger att han inte vet vad han känner. Att han inte vet om han vill binda sig. Och hur seriös jag är, att han kanske behöver vara fri ett tag till. Att det inte känns rätt, att han inte vet om hans känslor räcker till....
Jag blev helt ställd.... Vi har ju sms:at minst 40 sms om dagen de senaste månaderna och han har sagt att han är förälskad i mig.....det sa han nu med, att han är förälskad, men att han inte tror att känslorna kommer att räcka till för en framtid för oss!!!

Jag förklarade att jag inte kräver nåt av han alls och att om han är osäker så kan han få fundera om han vill. Då skrev han att han var säker på att han bara vill va vänner....även om han tyckte det var mysigt med hånglet så kände han att han "gick in i nåt och åtog sig ett ansvar iom hånglet"....

Jag har varit HELT förkrossad sen detta... gråtit bara jag snuddat vid tanken...

Har någon nåt bra råd att ge mig??? Han är en så bra kille och vi blev ju goda vänner under dessa månader.....han säger att han tycker jag är snygg, rolig och lättsam att umgås med men att han inte känner nåt mer nu. Hur ska jag bete mig? Jag saknar ihjäl han!!*cupid*

Han är en rätt lugn hemmakille, som mest gillar att läsa, spela tv-spel och allmänt vara....ingen partynisse...

Nåt råd?????

karl_alfredo
2007-11-18, 22:10
Jag tror (av erfarenhet) att har blivit övertalad att göra så här. Eller tja, kanske inte övertalad, men folk runt honom kanske har sagt "tänk att du träffat folk på internet. etc. etc.".

Sånt kan göra att man gör saker annorlunda.

mini
2007-11-18, 22:10
Du kan inte göra så mycket om han inte vill ha ett förhållande. Det du bör fundera på är om du klarar att bara vara kompis med honom eller om du bara kommer må dåligt och vara olyckligt kär.

Emma00
2007-11-18, 22:15
Jag tror (av erfarenhet) att har blivit övertalad att göra så här. Eller tja, kanske inte övertalad, men folk runt honom kanske har sagt "tänk att du träffat folk på internet. etc. etc.".

Sånt kan göra att man gör saker annorlunda.

Karl alfredo, jag fattade inte hur du menade...min hjärna är lite som sås nu....hur menar du?

mangemani
2007-11-18, 22:37
Karl alfredo, jag fattade inte hur du menade...min hjärna är lite som sås nu....hur menar du?


tror han menar att folket runt om honom påverkar hanses beslut.
han pratar med sina kompisar,kompisar säger ditt och datt,han följer kompisars råd och han informerar dej sen.

Emma00
2007-11-18, 23:29
Att kompisarna fått han att strunta i det? Huh, ja vem vet......

Känns jobbigt att veta om vi någonsin kommer höras igen.....

Frida.B
2007-11-18, 23:34
Sluta analysera allt han gjort och sagt. Han har sagt hur han vill ha det. Det är bara att släppa det och gå vidare. Det spelar ingen roll vad någon ger dig för råd, han kommer inte ändra på sitt beslut ändå.

Viktor_Balck
2007-11-18, 23:39
Sen juli/aug har jag haft daglig kontakt med en kille som jag då träffade på nätet. Han är 25 år och jag snäppet äldre. Vi blev goda vänner och har sms:at varje dag sen dess, mailat m.m. Sen har vi träffats 4-5ggr för första gången senaste månaden. Det har känts otroligt bra och han har varit enormt gullig mot mig.

Nu sista gången var förra lördagen. Då bröt vi vänskapen genom hångel och massa kyssar...det var otroligt mysigt. Jag blev dock lite stressad inför vad detta nu skulle betyda och krävas av mig och sa det...att jag vill gå lugnt fram. Han verkade nöjd med det och vi fortsatte kyssas och han var enormt gullig hela kvällen...efteråt skickade han massa söta sms. Han ville redan ses helst nu på fredag och vi planerade vad vi skulle göra!!

SEN i förrigår ringer han och säger att han inte vet vad han känner. Att han inte vet om han vill binda sig. Och hur seriös jag är, att han kanske behöver vara fri ett tag till. Att det inte känns rätt, att han inte vet om hans känslor räcker till....
Jag blev helt ställd.... Vi har ju sms:at minst 40 sms om dagen de senaste månaderna och han har sagt att han är förälskad i mig.....det sa han nu med, att han är förälskad, men att han inte tror att känslorna kommer att räcka till för en framtid för oss!!!

Jag förklarade att jag inte kräver nåt av han alls och att om han är osäker så kan han få fundera om han vill. Då skrev han att han var säker på att han bara vill va vänner....även om han tyckte det var mysigt med hånglet så kände han att han "gick in i nåt och åtog sig ett ansvar iom hånglet"....

Jag har varit HELT förkrossad sen detta... gråtit bara jag snuddat vid tanken...

Har någon nåt bra råd att ge mig??? Han är en så bra kille och vi blev ju goda vänner under dessa månader.....han säger att han tycker jag är snygg, rolig och lättsam att umgås med men att han inte känner nåt mer nu. Hur ska jag bete mig? Jag saknar ihjäl han!!*cupid*

Han är en rätt lugn hemmakille, som mest gillar att läsa, spela tv-spel och allmänt vara....ingen partynisse...

Nåt råd?????

Sänk honom.

L-Sami
2007-11-18, 23:47
Se till att hitta på en massa roliga saker så att du kan tänka på något annat. Lätt är det inte, men det är väl det enda du kan göra för att må någorlunda bättre.

X-Change
2007-11-18, 23:49
Han lindar in sina förklaringar väldigt mycket. Vilket märks på hans ordval; "han är osäker", "vill inte såra dig", "han räcker inte till", "har åtagit sig ett ansvar genom hånglet".
Han betonar att han är osäker vilket får honom att verka känslosam och öppen, i huvudsak mån om att inte såra dig och framstår som "försvarlös" som du inte kan bli arg på, utan istället känner sympati för.

Jag tror han vill ha en kravlös relation, lite uppmärksamhet, sms och småmys, en "känsla" av spänning eller laddning mellan er. Så länge ni bara har den där flörtkänslan mellan er kan han endera, fortsätta och ta det vidare in i ett förhållande eller vända på klacken och gå därifrån när han känner det, eftersom han inte förbundit sig till något.

Och när du säger att han får fundera så spelar du honom bara direkt i händerna. Han vet att han påverkat dig nu, att han betyder mycket för dig och att han närsomhelst kan ställa krav på att ni ska ses, umgås, whatever. Helt på hans villkor, han ger dig då hopp och så fort du tror att "nu kommer det blir nåt" så kommer han snabbt skylla på "men vi är ju bara vänner". Han lägger liksom en slags skuld på dig och spelar ovetandes att du har känslor för honom.

Men precis som någon skrev innan kan han även blivit påverkad av andra.

Jag tycker det låter som killen bara snackar skit, och lindar in sina förklaringar i fina ord för att på nåt sätt framstå som bättre än vad han är, som en riddare i vit rustning som inte vill såra dig.
Glöm honom!

KlopFer
2007-11-19, 00:55
Det där låter som en exakt kopia av mig, om du tar bort "gillar att läsa" tyvärr är jag för ung för dig.

ont: Så håller jag med El grande salami

Racso
2007-11-19, 01:24
Eh...

Allvarligt, det där med att någon övertalat killen till att inte träffa dig låter helt efterblivet. Jag skulle fullständigt pissa på vad mina polare säger om tjejen jag är "förälskad i", eller jag skulle snarare bli förbannad om de sa nåt negativt.

Enda möjliga trovärdiga "övertalning" han kan ha råkat ut för, är från en annan tjej som han hellre vill ha.


Jag tror inte nåt av fallen gäller i ditt fall.

Precis som Frida och Sami skrivit så har han sagt vad han vill och du kan tyvärr inte göra något åt det. Vad hans orsak än var, så spelar det ingen roll. Skaffa en ny.

Lycka till :thumbup:

Emma00
2007-11-19, 01:51
Det där låter som en exakt kopia av mig, om du tar bort "gillar att läsa" tyvärr är jag för ung för dig.

ont: Så håller jag med El grande salami


Hehe...ja, svårt att veta.....och svårt att inte grubbla just för stunden, det var inte så längesen det hände..... Men jag gillar "bokmalar" ofta av nån anledning...

ZHTOHELLAS
2007-11-19, 02:09
Jakten är det roliga, när man fångat byten kan ibland det inte kännas lika intressant eller spännande som man trodde.

Dav0d
2007-11-19, 03:45
Tror han tänkte efter om du verkligen var "flickväns material" efter denna jakt då han lyckats få bytet. Det kanske du inte var och därför känner han sig nu osäker på om han borde fortsätta djupare in i relationen. Hans sexuella sida vill nog det men ändå inte för han är rädd att det går för långt. Alltså att du blir mer sårad och han gräver sig själv en djupare grop.

Detta är vad jag tror, men det stämmer på de flesta människor tycker jag.

maaherra
2007-11-19, 04:32
Bah, om jag ska vara helt ärlig så är det där standard bortförklaringar man använder när man på ett fint sätt vill säga till någon att man inte vill ha ett förhållande med den personen.

Tro mig, jag har använt precis samma bortförklaringar hur många gånger som helst tidigare. Så, bara glömma honom och gå vidare. Bryt kontakten helt, det underlättar att komma över honom ifall du inte har kontakt med honom.

daja
2007-11-19, 08:09
Han ville helt enkelt ha sex med dig och inte att det skulle bli nåt seriöst, när du sa att du ville ta det lugnt tolkade han nog det som att det istället blev en inledning till ett förhållande och då backade han ur.

Cilia
2007-11-19, 08:22
Jag håller med mini (konstigt nog)
Du kan inte få honom att ändra sig.

Antingen så känner han inget för dig precis som han säger.
Det är ju inte samma sak som att han tycker du är knäpp.
Han kan mycket väl också ha varit förälskad i tanken på att vara förälskad men när det väl kom till så blev det uppenbart att han inte vill mer.

Eller så är han rädd för ett förhållande.
Men det måste han komma till sans med själv och du kan inte trycka på där ändå.

Släpp och gå vidare och se vad som händer.

Emma00
2007-11-19, 13:29
Jag håller med mini (konstigt nog)
Du kan inte få honom att ändra sig.

Antingen så känner han inget för dig precis som han säger.
Det är ju inte samma sak som att han tycker du är knäpp.
Han kan mycket väl också ha varit förälskad i tanken på att vara förälskad men när det väl kom till så blev det uppenbart att han inte vill mer.

Eller så är han rädd för ett förhållande.
Men det måste han komma till sans med själv och du kan inte trycka på där ändå.

Släpp och gå vidare och se vad som händer.


Jag vet, jag kan inte göra nåt..... Det är bara så ofattbart allt, kändes som att vi ändå var åtminstone vänner...hördes ju varje dag.......
Hm.

Emma00
2007-11-19, 13:33
Tror han tänkte efter om du verkligen var "flickväns material" efter denna jakt då han lyckats få bytet. Det kanske du inte var och därför känner han sig nu osäker på om han borde fortsätta djupare in i relationen. Hans sexuella sida vill nog det men ändå inte för han är rädd att det går för långt. Alltså att du blir mer sårad och han gräver sig själv en djupare grop.

Detta är vad jag tror, men det stämmer på de flesta människor tycker jag.

Hihi, intressant..
Du menar att han är rädd att såra mig för att han inte vet vad han vill och därför bangar han ur? För att han var mer sugen på sex, men vad gäller relationen så vet han inte? Eller......

MrBoris
2007-11-19, 13:37
Han ville helt enkelt ha sex med dig och inte att det skulle bli nåt seriöst, när du sa att du ville ta det lugnt tolkade han nog det som att det istället blev en inledning till ett förhållande och då backade han ur.

låter troligt, visar sig vara en bra kille dessutom som agerar så. Jag menar om han varit ett riktigt svin hade han haft sex först och sen dumpat..

mini
2007-11-19, 13:55
Men alltså du låter ju inte alls som att du kunnat hålla dig vänskaplig med honom. Du kallar det att göra slut innan ni hade en relation. Det är "ofattbart", du "saknar ihjäl han" och är "HELT förkrossad". Han lär väl ha känt av att du tog det på större allvar än honom.

Emma00
2007-11-19, 13:58
Men alltså du låter ju inte alls som att du kunnat hålla dig vänskaplig med honom. Du kallar det att göra slut innan ni hade en relation. Det är "ofattbart", du "saknar ihjäl han" och är "HELT förkrossad". Han lär väl ha känt av att du tog det på större allvar än honom.

Jo, kanske lyste känslorna igenom........även om jag aldrig sa nåt "stort"......:em:

daja
2007-11-19, 14:11
låter troligt, visar sig vara en bra kille dessutom som agerar så. Jag menar om han varit ett riktigt svin hade han haft sex först och sen dumpat..

och nu struntade han kanske i det helt då han inte fick komma till när det väl hade börjat hetta till, om man hör "jag vill ta det lite lugnt" så tyder det på att man inte bara vill strula runt utan ha nåt seriösare, och det var kanske just det som skrämde iväg honom.

stargate
2007-11-19, 14:14
Jo, kanske lyste känslorna igenom........även om jag aldrig sa nåt "stort"......:em:

Inte lätt det här emma. Försök att träffa nya killar att umgås med, så kanske det lindrar lite.
Men jag vet att just nu går du runt och tänker på detta hela tiden. Ditt hjärta känns tungt, du har en konstig känsla i magen som bara går över när du sover. I samma sekund som du vaknar kommer den tillbaka.

Antingen får du bryta kontakten med han helt, eller så får ni bli tillsammans. Nåt mittemellan går inte iom att du har så starka känslor för killen.

Emma00
2007-11-19, 14:19
Inte lätt det här emma. Försök att träffa nya killar att umgås med, så kanske det lindrar lite.
Men jag vet att just nu går du runt och tänker på detta hela tiden. Ditt hjärta känns tungt, du har en konstig känsla i magen som bara går över när du sover. I samma sekund som du vaknar kommer den tillbaka.

Antingen får du bryta kontakten med han helt, eller så får ni bli tillsammans. Nåt mittemellan går inte iom att du har så starka känslor för killen.

Mitt i prick...hur kunde du veta?:em:
Kontakten är ju bruten sen han sa det där.....i vanliga fall är han enormt lyhörd och omtänksam, det gick ju inte en kväll utan "godnatt"-sms...... Nu känns det bara som han glömt mig helt........

MrBoris
2007-11-19, 14:29
Mitt i prick...hur kunde du veta?:em:
Kontakten är ju bruten sen han sa det där.....i vanliga fall är han enormt lyhörd och omtänksam, det gick ju inte en kväll utan "godnatt"-sms...... Nu känns det bara som han glömt mig helt........

säkerligen har han INTE glömt dig, bara att han vet att man inte får höra av sig helt enkelt om det verkligen ska vara "slut".

kaer
2007-11-19, 15:50
Vilket forum får du bäst svar på?

Hursomhelst, gå vidare är det nog som gäller.

Emma00
2007-11-19, 16:00
kaer: Vilket forum??

Emma00
2007-11-19, 16:09
Haha, så du hänger på mina två favoritforum? :-D

kaer
2007-11-19, 16:14
Märkligt nog så är det mina favoritforum oxå =)

Emma00
2007-11-19, 16:16
Ja, man ska ställa frågor på rätt forum...hahahaha.... ;P Bra svar och bra folk! :)

stargate
2007-11-19, 16:23
Det är inte så lätt att gå vidare när man är kär. Man måste ha ett definitivt svar för att kunna släppa det. Jag tror du måste fråga en gång till om det är helt "slut" mellan er. SEN kanske du kan gå vidare.

Fasst å andra sidan kanske du inte vill ha svar på den frågan än, kanske leva lite på hoppet om man säger så. Han kan ju Kanske slänga iväg nåt sms om några dagar och vilja träffas etc...

maaherra
2007-11-19, 16:30
Bla bla bla, sluta uppmuntra henne. Det är kört för henne.

TS: Ta för fan dig i kragen och spola snubben. Ju fortare du gör det, desto fortare går det att komma över killen i fråga. Du kommer aldrig bli något!

Emma00
2007-11-19, 16:33
Stargate: Det mesta brukar lösa sig när man lyckats SKITA i saker, det är min erfarenhet.... Det kan dock ta lite tid att komma till den punkten. Men vid dom tillfällena har oftast saker lyckats hamna på sin plats och det är lättare att mötas i en positiv anda om man hörs igen..... Nu är det mest sårade känslor och virrvarr....

Men min ex var det också så där jobbigt första tiden, men nu är vi enormt goda vänner....tror att sårade känslor sätter mkt krokben.....

Emma00
2007-11-19, 16:35
Bla bla bla, sluta uppmuntra henne. Det är kört för henne.

TS: Ta för fan dig i kragen och spola snubben. Ju fortare du gör det, desto fortare går det att komma över killen i fråga. Du kommer aldrig bli något!

Haha...men hallå surpuppa......

maaherra
2007-11-19, 16:36
Haha...men hallå surpuppa......

Jag är inte sur. Jag är bara ärlig med dig ;)

FINISH HIM!

Emma00
2007-11-19, 16:47
Jag är inte sur. Jag är bara ärlig med dig ;)

FINISH HIM!

:bow: :-)

Dav0d
2007-11-19, 16:52
Tror han tänkte efter om du verkligen var "flickväns material" efter denna jakt då han lyckats få bytet. Det kanske du inte var och därför känner han sig nu osäker på om han borde fortsätta djupare in i relationen. Hans sexuella sida vill nog det men ändå inte för han är rädd att det går för långt. Alltså att du blir mer sårad och han gräver sig själv en djupare grop.

Detta är vad jag tror, men det stämmer på de flesta människor tycker jag.

Hihi, intressant..
Du menar att han är rädd att såra mig för att han inte vet vad han vill och därför bangar han ur? För att han var mer sugen på sex, men vad gäller relationen så vet han inte? Eller......

Jag menar att han nu efter jakten då han fått dig och bli förälskad upptäckt att han egentligen inte gillar dig tillräckligt samt inte kommer göra det i framtiden. Den enda anledningen varför han inte helt har brytit med dig är för att han vill ha kvar möjligheten att ha sex med dig. Dock finns det en del av honom som inte vill det eftersom om han 100% velat skulle han "utnyttjat" dig, verkar som han har lite moral i alla fall.

maaherra
2007-11-19, 16:59
:bow: :-)

Så, iväg med dig nu och gör slut på det hela *screwy*

Alm
2007-11-19, 21:46
Skulle ju kunna vara så att killen blivit rädd också, rädd för att blotta sig själv. Och nu menar jag inte bokstavligt talat...

Emma00
2007-11-19, 23:59
Skulle ju kunna vara så att killen blivit rädd också, rädd för att blotta sig själv. Och nu menar jag inte bokstavligt talat...

Killar blir ju "aldrig" rädda höll jag på att säga....sällan hänt mig iaf, att jag fått veta det. Och vad kan man göra år det....

Ja, en riktig blottare som drar ner brallorna i tid och otid vore ju en hit verkligen.....:laugh: :naughty:

maaherra
2007-11-20, 00:06
Killar blir ju "aldrig" rädda höll jag på att säga....sällan hänt mig iaf, att jag fått veta det. Och vad kan man göra år det....

Ja, en riktig blottare som drar ner brallorna i tid och otid vore ju en hit verkligen.....:laugh: :naughty:

Gjort dig av med honom än? Kommer inte sluta skriva förrän du gör det.

Emma00
2007-11-20, 00:08
maaherra: Hahahahaaaaa....jo, försöker göra det mentalt! Rent praktiskt finns ju inget jag kan göra......:-D

Frida.B
2007-11-20, 00:25
men ffs. Vad gör det att sitta här och skriva om det? Inget du gör eller säger kan få han på andra tankar. Det enda du kan göra är att få dig att sluta tänka på det och gå vidare!

maaherra
2007-11-20, 01:20
maaherra: Hahahahaaaaa....jo, försöker göra det mentalt! Rent praktiskt finns ju inget jag kan göra......:-D

Skaffa dig en rebound-kille ;)

Tricklev
2007-11-20, 01:42
Skaffa dig en rebound-kille ;)

Håll dina du vet vad, för dig själv nu. :MrT:

maaherra
2007-11-20, 01:44
Håll dina du vet vad, för dig själv nu. :MrT:

U got me there *screwy*

Durre
2007-11-20, 01:45
U got me there *screwy*

Gå å lägg dig :D

maaherra
2007-11-20, 01:51
Gå å lägg dig :D

Jag försöker :em: