handdator

Visa fullständig version : kolisar innan HIIT


Diana
2003-04-29, 19:07
hallojj! alla ni som deffar, när ni kör hiit på kvällen ca hur mkt kolisar käkar ni innan? själv tycker ja ung. 60-70g e i minsta laget att ja ska göra bra i från mej och bäst i fettbränningsresultat,,ligger förövr ganska lågt i kolisar resten av dagen..:eating: :eating:

ivandrago
2003-04-29, 19:15
ligger på runt 100g kolisar om dagen, så det blir inte speciellt mycket. Dock kör jag på kvällen och då har jag ändå hunnit få i mig det mesta av dagens kolisar. Kör jag på morgonen får jag nästan hjärtattack direkt så det är uteslutet.

Märker faktiskt ingen större skillnad på prestationen när det gäller hiit om jag kör på kvällen. Styrketräningen däremot går inte så jättebra med så lite kolisar :(

Diana
2003-04-29, 19:28
hehe känner igen de där me morron-hjärtattacken,, har svårt att jämföra mej me andra o deras kolisbehov eftersom ja går onormalt mkt i mitt jobb har räknat ut attde totalt blir ca 8 timmars rask prommenad + 1,5 timmars rask morronprommenad..

ivandrago
2003-04-29, 19:35
ja då lär du behöva mycket kolisar. Ingen idé att äta för lite kolisar så länge man blir av med fett i rimlig takt.

alme
2003-05-02, 16:58
vad bör man ta efter ett HIIT pass då? är vassle-protein nödvändigt så inte musklerna bryts ner? eller ska man vänta en timme med att stoppa i sig något så att efterförbränningen får värka?

King Grub
2003-05-02, 17:32
Originally posted by alme
vad bör man ta efter ett HIIT pass då? är vassle-protein nödvändigt så inte musklerna bryts ner? eller ska man vänta en timme med att stoppa i sig något så att efterförbränningen får värka?

Om jag kör HIIT direkt efter styrkepasset äter jag snabba kolhydrater och vassleprotein direkt efteråt. Kör jag HIIT separat tror jag (vet - för mig i alla fall), att risken för muskelnedbrytning är mycket mindre, och då väntar jag en timme och äter vanlig mat därefter. Människans muskler skall klara 20-30 minuters hårt arbete utan att tyna bort, annars är det något fel.