handdator

Visa fullständig version : Kasein vs ZMA innan läggdags


shadowfire
2007-11-18, 19:55
Tjo!
Jag har sökt för o se om det fanns ngn liknande tråd, men inte hittat något.
Ska försöka bättra på mitt proteinintag vid läggdags och ska precis beställa kaseinprotein. Samtidigt funderar jag på ZMA, vettifan om det gör ngn effekt sett till muskelökning, men jag sov förbannat gott på det sist jag tuggade ZMA.

Dock så säger samtliga ZMA-tillverkare som jag sett att det ska inte intas ihop med mjölk. Jag misstänker att det är någon konflikt mellan protein och zink/magnesium/vitamin b6?

Finns det ngn sådan studie eller ngn som vet ngt om detta?

Yankeee
2007-11-18, 20:15
ZMA och EAA då?

Sverker
2007-11-18, 20:15
Du får en konkurrans mellan magnesiumet och kalciumet i mjölk.

Men ska inte ZMA användas på tom mage?

shadowfire
2007-11-18, 20:22
Du får en konkurrans mellan magnesiumet och kalciumet i mjölk.

Men ska inte ZMA användas på tom mage?

Kikar precis på Star Nutritions "night pro" som ska vara en kombination av kasein med tillsatt ZMA. Låter märkligt att göra en produkt där två komponenter konkurrerar med varandra?

...och yepp, vad jag har läst mig till så ska ZMA tas på tom mage. Weird.

EiseltUK
2007-11-18, 21:33
Tjo!
Jag har sökt för o se om det fanns ngn liknande tråd, men inte hittat något.
Ska försöka bättra på mitt proteinintag vid läggdags och ska precis beställa kaseinprotein. Samtidigt funderar jag på ZMA, vettifan om det gör ngn effekt sett till muskelökning, men jag sov förbannat gott på det sist jag tuggade ZMA.

Dock så säger samtliga ZMA-tillverkare som jag sett att det ska inte intas ihop med mjölk. Jag misstänker att det är någon konflikt mellan protein och zink/magnesium/vitamin b6?

Finns det ngn sådan studie eller ngn som vet ngt om detta?

Kasein minskar upptaget av zink så det är ingen bra kombination. Ta i så fall ZMA någon timme innan kaseinet.

Finns lite mer info här:
http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/130/5/1378S