handdator

Visa fullständig version : Ny tjänst i Örebro.. Råd och tips?


christian
2007-11-18, 19:39
Min tjänst skall på sikt avvecklas på Stockholmskontoret och flyttas till Örebro där den utvecklas till en central tjänst för hela landets kontor.

Nu vill min arbetsgivare att jag startar igång allt detta i Örebro samt att jag blir gruppledare för den gruppen. Dvs att jag kommer att vara sverigeansvarig för denna tjänst.

Jag får jobba hemifrån fredagar, men mån-tors ska jag vara i Örebro.

Resan är ca 19 mil billedes, alt 2.5h med tåg.

Vad är rimligt att be om/kräva? Löneökning? Reseersättning? Ersättning för boende?

Kom gärna med tips och idéer. Gärna tips om boende osv om det finns några Örebroare som läser här. =)

Fettecke
2007-11-18, 19:43
du har ju massa av dom där sakerna inräknad i skatten som du får dra av, å andra sidan så kommer du nog få en fin uppsving i lönen om du ska bli ansvarig för hela sverige. Tjänstebil kanske?

men klart du ska föra dialog med din chef.

Granatgiraffen
2007-11-18, 19:45
Om jag hade funderat på den tjänsten så hade jag flyttat till Örebro. Det suger att pendla så långt.

christian
2007-11-18, 20:27
du har ju massa av dom där sakerna inräknad i skatten som du får dra av, å andra sidan så kommer du nog få en fin uppsving i lönen om du ska bli ansvarig för hela sverige. Tjänstebil kanske?

men klart du ska föra dialog med din chef.

Förvisso, men då handlar det om avdrag och inte ersättning. Jag vill ju helst inte gå back även om det är en trevlig karriärmöjlighet.

Om jag hade funderat på den tjänsten så hade jag flyttat till Örebro. Det suger att pendla så långt.

Jo, det finns ju i bakhuvudet. Inte så dyrt att hyra andrahand i centrala Örebro, ca 3tkr verkar man få en etta för.

christian
2007-11-19, 17:05
Till er som höll andan över hur det gick så kan jag berätta att jag får allt betalt: lägenhet, resor och andra merkostnader.

Christian is going to Örebro. *flex*

teal
2007-11-19, 17:10
se till att jobbet du har söker marknadsanalytiker eller marknadsförings-människor sedan kan du anställa mig.

Edit: kan lära dig lite om pure besep-träning också.

bluelight
2007-11-19, 18:01
Till er som höll andan över hur det gick så kan jag berätta att jag får allt betalt: lägenhet, resor och andra merkostnader.

Christian is going to Örebro. *flex*

vilken lyx, få allt betalt :) Men det ska du ju bara ha enligt mig.

Välkommen! Hoppar in på ÖKK och tränar kanske?

Nitrometan
2007-11-19, 18:17
Till er som höll andan över hur det gick så kan jag berätta att jag får allt betalt: lägenhet, resor och andra merkostnader.

Christian is going to Örebro. *flex*
Krattis!

Bra jobbat. Hoppas det blir spännande.

kharon
2007-11-19, 18:33
Grattis! :thumbup:

christian
2007-11-19, 18:36
Tack, tack.

Jo, egentligen ska man ju ha allt betalt, men de kan ju alltid fula sig och säga att min tjänst flyttar..

Det är alltså för samma arbetsgivare, en variation av det jag redan gör men på en större skala.

Nu gäller det bara att finna sig till ro i Örebro också, med gym osv, men det går säkert bra.