handdator

Visa fullständig version : Proteindryck


ww3
2007-11-18, 16:53
Hejsan!

Jag har en fråga angående proteindrycker och även gainers. Jag är inte precis så insatt i området till att börja med. Men är det sant ifall man dricker något av dessa, efter ett tag ifall man slutar och gymma ett litet tag så blir musklerna "slappa" ?

King Grub
2007-11-18, 16:55
Slutar du träna minskar dina muskler sakta men säkert i storlek och styrka igen, men dom blir inte slappa. Proteindrycker och gainers är inte med i sammanhanget alls. Det är protein från mjölk och kolhydrat från potatis eller majs, men i pulverform, inget som påverkar dina muskler på något onaturligt sätt.

Raggis
2007-11-18, 16:56
Slappa? Det enda som händer, är väl att du tappar lite (både sett till massa och styrka). Allt beror på kosten.

ww3
2007-11-18, 16:57
Alright :D

Okej. När ska man använda gainers eller proteindrycker? Vad är skillnaden mellan dessa två?

Raggis
2007-11-18, 17:00
Alright :D

Okej. När ska man använda gainers eller proteindrycker? Vad är skillnaden mellan dessa två?

Gainer = snabba kolhydrater + protein

Protein = bara protein (antingen vassle eller kasein)

ww3
2007-11-18, 17:01
Ok, när ska man använda dessa exakt?

Raggis
2007-11-18, 17:02
http://kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=134903

:thumbup:

Eddie Vedder
2007-11-18, 17:53
Ok, när ska man använda dessa exakt?

Direkt efter träning är det vanligaste och den viktigaste tidpunkten för snabb proteintillförsel. Så då kan det ju vara på sin plats om det kommer ta lång tid innan du äter mat.

Annars kan du ta en drink precis när du vill på dagen, eller inte ta något proteintillskott alls. Någon praktisk skillnad är tveksamt om du kommer märka oavsett.

Dessutom rekommenderar jag att du läser i trådarna som Raggis länkar till.