handdator

Visa fullständig version : Snabb-pass - nytta eller placebo?


joriice
2007-11-17, 00:54
Jag sitter en del framför datorn och känner mig "hängig" ibland, och tja, musklerna får ju inte direkt sitt om man säger så,

jag undrar om det finns någon effekt av att gå in i mitt träningsrum och köra kanske två set med varierande lätta/medel- reps på varje muskelgrupp.

Jag mår ofta bättre efter att ha gjort detta, lite pumpad trots den lilla träningsdosen, och jag kan nästan ana att det inte bygger något, men det är inte det jag är ute efter heller men finns det några slags positiva effekter av att göra detta?

är det bara blodgenomströmning, placebo eller vad? :confused:

Troll
2007-11-17, 03:11
Jag sitter en del framför datorn och känner mig "hängig" ibland, och tja, musklerna får ju inte direkt sitt om man säger så,

jag undrar om det finns någon effekt av att gå in i mitt träningsrum och köra kanske två set med varierande lätta/medel- reps på varje muskelgrupp.

Jag mår ofta bättre efter att ha gjort detta, lite pumpad trots den lilla träningsdosen, och jag kan nästan ana att det inte bygger något, men det är inte det jag är ute efter heller men finns det några slags positiva effekter av att göra detta?

är det bara blodgenomströmning, placebo eller vad? :confused:

Du mår bättre...;)

Arf Pingvin
2007-11-17, 03:17
Aktiv vila. Inget riktigt pass men ändå nånting. Bra skit. Önskar jag hade en dörrtrapets eller nåt iaf.

krellik
2007-11-17, 09:01
Testa att kör dom två setten på någon ny svår övning som du försöker lära dej, kommer hjälpa med teknik och styrkeökninar i den...

En del tycker även det är en bra ide för alla övninar att köra på detta sätt för att bli starkare, små set ofta i ett fräscht tillstånd utan att träna nära failure. CNS tränning...