handdator

Visa fullständig version : Stärka upp armbågarna? - ont vid slagskott


Johan86
2007-11-16, 23:44
Hur stärker man upp armbågarna egentligen? Är det fördel att träna triceps? Jag har på sistone fått ont när jag skjuter slagskott i innebandy.

xeym
2007-11-17, 00:23
Hade lite ont i ena armbågen förut andvända såna där "strumpa" för armbågen en vecka så var det borta.

Dav0d
2007-11-17, 06:42
Kan vara en inflammation för att jag tvivlar på att du plötsligt efter ett tag får ont i armbågen av slagskott pågrund utav svaga muskler eller leder. Det borde ju har stärkts upp med tiden. Inflammation botas med vila och salvor om det gör för ont att motstå.

Fat tony
2007-11-17, 11:08
Hade lite ont i ena armbågen förut andvända såna där "strumpa" för armbågen en vecka så var det borta.

värmeskydd. det är så att lederna inte ska vara stela

Johan86
2007-11-17, 14:50
Testade att spela lite innebandy idag. Men det gjorde sjukt ont i armbågen idag. Jag förstår inte hur det kan göra så ont när jag skjuter. För några år sedan spelade jag innebandy regelbundet i flera gånerr i veckan och jag har aldrig haft problem med armbågarna innan. Det enda jag kommer på är att jag har gjort armhävnignar dom dagarna jag inte spelar innebandy denna vecka. Fast armbågarna borde väl inte vara övertränade för det? Ska jag besöka skjutgymnast direkt eller ska jag vila några veckor? Vågar man köra underarmsövningar?

Ett sånt där strumpa för armbågen. Är det OK att köra med sådans så länge man inte känner smärta?

Johan86
2007-11-17, 15:02
Just det, kan det vara tennis armbåge eller golvarmbåge jag fått?

Dav0d
2007-11-17, 15:30
Som sagt, en vän till mig är nu borta från brottningen i 1½ månad. Varför? Jo hon har fått en inflammation i armbågen för att hon tränat stenhårt senaste året. Dessutom sluta få en diagnos av kolozzeum om det stör din träning så mycket. Dra till läkaren!

Johan86
2007-11-25, 13:03
Jag skjuter riktigt hårda slagskott. Men jag vill undvika besvär framöver. Hur gör man för att armbågarna ska klara den belastningen?

Spiffy
2007-11-25, 15:14
Belastningen vid ett slagskott i innebandy är ju inte direkt stor. Det borde din armbåge klara utan större problem. Om du nu inte tränat skott väldigt mycket mer än normalt, och överansträngt dig. Har du testat att vila?

Spader
2007-11-25, 22:09
snacka med din tränare.