View Full Version : Gymschema ok?
pengarmannen
16-11-2007, 15:18
Hej! Jag har precit börjat med att träna 5 dagar i veckan. Tänkte höra om detta schema ser bra ut eller om det är något som bör ändras?
Måndag: Biceps,rygg
Tisdag: Triceps,bröst
Onsdag: Vila
Torsdag: Axlar,ben,vader,mage
Fredag: Vila
Lördag: Biceps,rygg
Söndag: Triceps,bröst,mage
hur länge har du tränat innan? Var är konditionen?
pengarmannen
16-11-2007, 16:17
hur länge har du tränat innan? Var är konditionen?
Tränat i 2år till och från. Kondition försöker jag köra ifall jag hinner, cyklar 1mil varje dag måndag-fredag. Annars försöker jag hinna med ett konditionspass, men ibland blir det ont om kondition när jag inte hinner.
pengarmannen
16-11-2007, 16:18
Kör du tungt alla dagar?
Ja jag kör tungt alla dagar. Ska jag variera? Men jag är ute efter att få större muskler därför kör jag 6-8 reps.
JohnRick
16-11-2007, 16:21
Med det här schemat har du alltså benträning en gång i veckan, medan bröst/rygg får två. Om det är löpande så betyder det också att du tar t ex rygg måndag, lördag, sedan måndag igen, vilket innebär först fyra(fem) dagars vila för den muskelgruppen, därefter bara en (lördag -måndag)? Samma sak med bröst. Varför?
Tänk på att du kör biceps när du tränar ryggen också. Så du träffar biceps minst fyra gånger i veckan nu, vilket är på tok för mycket. Speciellt när du kör tungt alla dagar. Mer är inte alltid bättre
pengarmannen
16-11-2007, 16:31
Med det här schemat har du alltså benträning en gång i veckan, medan bröst/rygg får två. Om det är löpande så betyder det också att du tar t ex rygg måndag, lördag, sedan måndag igen, vilket innebär först fyra(fem) dagars vila för den muskelgruppen, därefter bara en (lördag -måndag)? Samma sak med bröst. Varför?
När jag tränat lördag och söndag väljer jag att vila måndag för att sedan köra Biceps & rygg igen på tisdag. Sedan på onsdag axlar,ben,vad &mage igen. Vila torsdag och träna triceps & bröst fredag. Vilar alltid minst 2 dagar/muskelgrupp. Sen fortsätter jag så.
pengarmannen
16-11-2007, 16:33
Tänk på att du kör biceps när du tränar ryggen också. Så du träffar biceps minst fyra gånger i veckan nu, vilket är på tok för mycket. Speciellt när du kör tungt alla dagar. Mer är inte alltid bättre
Hm okej kan jag ändra detta på något sätt? Om du tycker jag kan ändra något så skriv gärna vad osv :)
Deceiver85
16-11-2007, 16:44
Måndag: Bröst & Biceps
Tisdag: Ben & mage
Torsdag: Axlar & Triceps
Fredag: Rygg & mage
Lördag: Vila
Söndag: Vila
varsågod, fixat och klart!
pengarmannen
16-11-2007, 17:16
Okej man tackar! Ska testas en tid framöver och se hur det känns. Möjligtvis att jag lägger in kondition på lördag eller söndag.
Mega_man1000
16-11-2007, 19:14
shiit det hära schemat va ju bra ju:D ska snart börja bulka så föröker hitta ett bra schema! Men det här verkar ju jätte bra! Men hur många övningar är bra att köra på samma muskelgrupp? 2-3 mer lr mindre? eller det beror ju självklart hur hårt man kör men asså normalt fall i medium besastning med 12x4 sets?:thumbup:
Fat tony
16-11-2007, 20:59
fan den var bra:thumbup:
Den har jag kört. Den blir ganska lik en 2 split, om man väljer vettiga övningar, vilket gör att kroppen får pisk 2 gånger i veckan = teh shit.
Fat tony
16-11-2007, 21:07
undra om inte varanandag skulle ge mer
Deceiver85
17-11-2007, 00:00
Den har jag kört. Den blir ganska lik en 2 split, om man väljer vettiga övningar, vilket gör att kroppen får pisk 2 gånger i veckan = teh shit.
Dels det, men den är främst utformad för att muskelgrupperna skall krocka minimalt med andra, man har sett alldeles för många scheman där massa jeppar försöker sig på att köra axlar och/eller triceps antingen före eller efter bröstträningen, vilket är helt vansinnigt.
Det schema som jag la upp är det stomschema jag nästan ständigt återkommer till.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.