handdator

Visa fullständig version : Snabbhjälp sökes!


bestof
2007-11-16, 14:56
Hejsan.
Förmodligen finns det redan trådar som beskriver samma problem jag undrar över, dock har jag inte tid att läsa igenom alla, så förhoppningsvis har ni överseende!.

Grejen är den att jag alltid haft muskler, synliga och enligt mig snygga muskler. Jag har tränat brottning från att jag var 6 till jag fyllde 14, kommande 5år fram till för ett halvår sen har jag istället kört på gym och motionerat då och då. I och med att jag hållt igång, har jag aldrig riktigt tänkt på min kost, utan stoppat i mig efter smak och lust. Det funkade bara bra tills jag slutade träna för ungefär ett halvår sen. Jag har alltid trott mig vara en sån människa som kan äta hur mycket jag vill, utan att gå upp märkvärt i vikt, men nu när jag slutat träna har jag märkt drastiska förändringar gällande fettmassa på mage och lår/rumpa. Varje gång jag går förbi en spegel ser jag den där äckliga formen jag avskytt hos andra, som nu är på mig. Inget illa menat.

Frågan är alltså, hur får jag på ett effektivt sätt bort detta?
Tanken är att jag ska börja bygga muskler igen.
För att få lite perspektiv på det hela, kan jag avslöja att där det en gång var ett sex-pack, syns inte en enda muskel.
Jag har börjat motionera, men det känns inte som det fungerar överhuvudtaget, jag tränar ganska ofta styrketräning, men det känns inte heller som det ger något. Som att jag bör starta med att bränna bort fettet, innan det är dags att börja bygga muskler igen. Börjar bli desperat, har polare som kör med efedrin för att slippa tänka på allt vad fettförbränning heter, men det känns rätt ovärt att gå den vägen när jag vet att det finns ärliga sätt att uppnå det.

Hoppas jag inte stod för ännu en upprepning.
Har läst endel trådar här i forumet och ni verkar vara riktigt duktiga och kunniga gällande det här, vore hemskt tacksam :)

tack på förhand!

Eddie Vedder
2007-11-16, 15:01
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Läs den och få svar på allt du undrar över.

Minsta diskussion kring efedrin är totalt förbjudet.

Knabb
2007-11-16, 16:44
Tålamod är vad du behöver, det tar tid att deffa eller bygga muskler :)

Paltkoma
2007-11-21, 20:16
bestof, du kan nog glädja dig åt att ha ett enormt övertag över alla som inte har brukat träna.

När företag ska marknadsföra produkter med före- och efter-bilder brukar de be just tillfälligt neddekade atletiska människor att ställa upp, eftersom de vet att dessa brukar få så pass dramatisk effekt på sin träning.