handdator

Visa fullständig version : inre brost??


mange_
2003-04-29, 12:50
ar det nan som kor lite mera smalbank for att komma at inre brostet lite mera ?? eller ar skillnaden forsumbar??

z_bumbi
2003-04-29, 13:13
Nej ! Men jag brukar köra smal bänk för att komma åt triceps mer..

Nils
2003-04-29, 14:38
Smalbänk tar mer på axlar och triceps och mindre på bröst så det är i så fall knappast vad du vill ha.
Du kan inte heller ta på inre bröst egentligen, övre, undre eller delta är mest vad du får jobba med. Om du tränar mycket på pecsen jämfört med främre delta kan du möjligen får en illusion av mer i mitten. Men det verkar klart bättre att bara bygga så mycket bröst du kan. Då ser även mitten större ut.
Nils

Mallan
2003-04-29, 18:30
Har nyligen ställt samma fraga och fatt följande övningar som förslag;

*Flyes, i början av passet
*Bänkpress i smithmaskin med smalt grepp, i slutet av passet
I mellan körs det vanliga bröstövningar, allt efter smak.

*Andra varianter kan vara; Flyes i kabel, Pec Dec.

Prova och känn efter. Personligen fick jag en rejäl träningsvärk ;)

Arne Persson
2003-04-29, 18:34
Nu vill en okunnig gärna ha en motivation till hur man anatomiskt isolerar "inre bröstet".:confused: :confused: :confused:

Grahn
2003-04-29, 18:47
Med hjälp av en häftpistol och lite elström?

Arne Persson
2003-04-29, 18:56
:D

z_bumbi
2003-04-29, 19:06
Originally posted by Grahn
Med hjälp av en häftpistol och lite elström?

:D :laugh: :thumbup:

Allan
2003-04-29, 19:54
Man lär sig nya saker varje dag Arne. Det finns yttre och inre bröst. Man kan öka ofantligt i volym med en kroppsfetthalt på 8%. Man kan bygga maffiga ben med benspark. Kroppen mår bäst av 100 set bröst, 80 set biceps och fem sex set för resten...


allan

Everest
2003-04-29, 20:09
va äre sant, då är allt slit med marklyft o knäböj bara i onödan alltså :cryout: :D

King Grub
2003-04-29, 20:15
Originally posted by Allan
Man lär sig nya saker varje dag Arne. Det finns yttre och inre bröst. Man kan öka ofantligt i volym med en kroppsfetthalt på 8%. Man kan bygga maffiga ben med benspark. Kroppen mår bäst av 100 set bröst, 80 set biceps och fem sex set för resten...


allan

Glöm inte att du måste prickträna nedre delen av magen och biceps också!

shirunai
2003-04-29, 20:35
shrugs tränar även vaderna bör köras 5set va ?

teehoon
2003-04-29, 20:35
Tycker det är jävligt onödigt att hålla på som vissa gör, även fast frågan kanske var "dum". Faktum är att alla har inte tränat i 20 år och läst allt som finns att läsa (suprise:smash:). Om man nu sitter inne med en massa erfarenhet och kunskap bör man väl om inte annat avstå från spydiga kommentarer, kanske till och med skriva ngt vettigt som kan hjälpa personen i fråga. Visst, det är skitkul med alla konstiga/felaktiga frågor men alla har vi väl varit nybörjare? Eller? Kom igen, vi vill väl inte avsräcka folk från att posta inlägg?:nono: :thumbup:

Är såklart inte illa ment men det kan göra nog så stor "skada". Kanske inte är så överdrivet just i denna tråd men jag tycker det är en överhängande attityd som är lite trist.. bara mina tankar. :notme:

King Grub
2003-04-29, 20:36
Originally posted by teehoon
Tycker det är jävligt onödigt att hålla på som vissa gör, även fast frågan kanske var "dum". Faktum är att alla har inte tränat i 20 år och läst allt som finns att läsa (suprise:smash:). Om man nu sitter inne med en massa erfarenhet och kunskap bör man väl om inte annat avstå från spydiga kommentarer, kanske till och med skriva ngt vettigt som kan hjälpa personen i fråga. Visst, det är skitkul med alla konstiga/felaktiga frågor men alla har vi väl varit nybörjare? Eller? Kom igen, vi vill väl inte avsräcka folk från att posta inlägg?:nono: :thumbup:

Rå men hjärtlig ton, kallas det. :cheers:

teehoon
2003-04-29, 20:46
Originally posted by King Grub


Rå men hjärtlig ton, kallas det. :cheers:

Mjo, antar det. Kan dock bli lite för mycket av det goda ibland. :em: Sarkasm i all ära men då kan man väl samtidigt förklara hur det egentligen ligger till.

Allan
2003-04-29, 20:56
Tja, det finns en sökfunktion. När jag slog in inre AND bröst hittade jag genast trådar där ämnet är debatterat. För ibland blir man så trött bara.


allan

Grahn
2003-04-29, 21:04
Här kommer man med ett konstruktivt förslag på hur man kan prickskjuta inre delen av bröstmuskeln också blir man påhoppad för att vara för stygg. :D

Jorgen
2003-04-29, 21:26
Grahn: Jag skall minsann testa din metod. Återkommer med rapport snart. :)

//jörgen

Grahn
2003-04-29, 21:38
Heheh :D

z_bumbi
2003-04-30, 07:05
teehoon: Rätt svar finns ju redan i inlägg 2 och 3.

Doktor V
2003-04-30, 09:59
Originally posted by teehoon


Mjo, antar det. Kan dock bli lite för mycket av det goda ibland. :em: Sarkasm i all ära men då kan man väl samtidigt förklara hur det egentligen ligger till.

Jag förklarar gärna hur det ligger till.
Ställer man sådana frågor som denna tråd handlar om,har man oftast tränat 1-2 år halvseriöst med mediokra resultat.

Om det gick att prickskjuta inre bröst,skulle det inte vara aktuellt för en person på så låg nivå,utan kanske för en som kommit långt i sin träning.

Om alla nybörjare,dvs dom som tränat mindre än 3-4 år ganska seriöst,körde mindre disco och mer hardcore skulle det blir mer muskler och mindre dumma frågor.

Varför vill vissa bygga nedre delen på biceps när dom är 180 cm och har 40 cm runt armen?
Bli grov först,finlir sen,om det då behövs

Grahn
2003-04-30, 10:02
Doktor V: :thumbup:

teehoon
2003-04-30, 11:04
Originally posted by Doktor V


Jag förklarar gärna hur det ligger till.
Ställer man sådana frågor som denna tråd handlar om,har man oftast tränat 1-2 år halvseriöst med mediokra resultat.

Om det gick att prickskjuta inre bröst,skulle det inte vara aktuellt för en person på så låg nivå,utan kanske för en som kommit långt i sin träning.

Om alla nybörjare,dvs dom som tränat mindre än 3-4 år ganska seriöst,körde mindre disco och mer hardcore skulle det blir mer muskler och mindre dumma frågor.

Varför vill vissa bygga nedre delen på biceps när dom är 180 cm och har 40 cm runt armen?
Bli grov först,finlir sen,om det då behövs

Perfekt.:cheers:

mange_
2003-04-30, 14:44
Eftersom det ar manga disskussioner om varfor jag stallde fragan kanske jag ska svara pa den da!!!..... det handlade inte om att isolera inre brost eller om att prickskjuta for den delen heller!!...
HAde inte haft en tanke pa det medan sedan laste jag en Anatomisk guide och dar star det att smalbankpress tar mer pa "inre" brostet an om man haller brett...darfor min fraga!!.....och Arne om inte jag minns fel sa hade du en ovning pa din kurs som du sa jobbade langs "ALLA" muskelfibrer langs "inre" brostet....!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doktor V
2003-04-30, 15:08
Originally posted by mange_
Eftersom det ar manga disskussioner om varfor jag stallde fragan kanske jag ska svara pa den da!!!..... det handlade inte om att isolera inre brost eller om att prickskjuta for den delen heller!!...
HAde inte haft en tanke pa det medan sedan laste jag en Anatomisk guide och dar star det att smalbankpress tar mer pa "inre" brostet an om man haller brett...darfor min fraga!!.....och Arne om inte jag minns fel sa hade du en ovning pa din kurs som du sa jobbade langs "ALLA" muskelfibrer langs "inre" brostet....!!!!!!!!!!!!!!!!!

OK.Då står det fel,då det är samma fibrer genom hela muskeln,vare sig det är inre eller yttre.

mange_
2003-04-30, 17:07
c

Niclaaas
2003-04-30, 17:23
Originally posted by Doktor V


Jag förklarar gärna hur det ligger till.
Ställer man sådana frågor som denna tråd handlar om,har man oftast tränat 1-2 år halvseriöst med mediokra resultat.

Om det gick att prickskjuta inre bröst,skulle det inte vara aktuellt för en person på så låg nivå,utan kanske för en som kommit långt i sin träning.

Om alla nybörjare,dvs dom som tränat mindre än 3-4 år ganska seriöst,körde mindre disco och mer hardcore skulle det blir mer muskler och mindre dumma frågor.

Varför vill vissa bygga nedre delen på biceps när dom är 180 cm och har 40 cm runt armen?
Bli grov först,finlir sen,om det då behövs

och jag kommer än en gång med det otänkbara:

tänk om alla inte vill ha 60cm runt armen utan har ett annat ideal? tänk om någon vill ha 40cm runt armen och är nöjd med det men tycker att nån del inte är så bra utan vill förbättra bara just den delen.... klart man ska få ställa en fråga här då utan att folk ska racka ner på en och säga att det är dumt. det är ett diskussionsforum

allt är självklart när man kan det

goa_killen
2003-04-30, 17:27
Originally posted by Niclaaas


och jag kommer än en gång med det otänkbara:

tänk om alla inte vill ha 60cm runt armen utan har ett annat ideal? tänk om någon vill ha 40cm runt armen och är nöjd med det men tycker att nån del inte är så bra utan vill förbättra bara just den delen.... klart man ska få ställa en fråga här då utan att folk ska racka ner på en och säga att det är dumt. det är ett diskussionsforum

allt är självklart när man kan det

:thumbup: discobroder!!!!!!!!

Arne Persson
2003-04-30, 18:24
mange_: du har troligen missuppfattat mig. Jag visade en variant på Cable Cross Over där man "vandrar längs hela M. pectoralis majors ursprung". Dvs man engagerar muskelfibrerna längs hela ursprunget.