handdator

Visa fullständig version : Är du bisexuell eller har haft såna tankar?


dumstrut
2007-11-15, 14:22
För ett tag sen gjorde jag en tråd med namnet "om du skulle vara tvungen att ha sex med en annan man". Tråden levde väl ett knappt dygn, men en del svar ploppade ändå in.

Nu tar vi det ett steg längre utan att för den delen bli snuskiga. & den här gången ställer jag frågan till både tjejer som killar.

En bra trådskapare ska väl svara först så vafan okej:

Svaret är isf att jag är lätt bisexuell i fantasin. Tanken kan locka mig ibland. På riktigt vette fan, men man ska låta sina fantasier flöda på alla plan tycker jag.

Så hur är du? Är du bs eller har du iaf nån gång tänkt tanken & gillat den? Svara ärligt.

agazza
2007-11-15, 14:24
bara när jag tänker på mig själv







:D

dumstrut
2007-11-15, 14:25
bara när jag tänker på mig själv







:D

smygbög :thumbup:

lectris
2007-11-15, 14:30
Nej. jag kan bli attraherad av tjejer rent fysiskt, men på ett känslomässigt plan finns det aldrig något där.

Frida.B
2007-11-15, 14:31
Kan tycka att tjejer är snygga men inget mer med det.

Tricklev
2007-11-15, 14:32
Denna tråden bara förstärker min fantasi om att alla tjejer är ett par shots ifrån att vara lesbisk för en kväll.

Ont: Nej, inte intresserad av killar.

Frida.B
2007-11-15, 14:33
Denna tråden bara förstärker min fantasi om att alla tjejer är ett par shots ifrån att vara lesbisk för en kväll.
.

och ändå är det bara 1 av 3 som blivit attraherad av en tjej mer ingående.

dumstrut
2007-11-15, 14:35
Denna tråden bara förstärker min fantasi om att alla tjejer är ett par shots ifrån att vara lesbisk för en kväll.

Ont: Nej, inte intresserad av killar.

Menar du då att det är en kvinnlig egenskap att vara lite bs men att män saknar den egenskapen? Hmmm?

Loke
2007-11-15, 14:37
Man kan ju inte säga sig vara heterosexuell om man inte har funderat på hur det skulle vara att ha sex med samma kön. Det vore ju som att hävda att man är övertygad moderat men samtidigt vägra lyssna på sossarnas argument.

Klart jag har funderat några gånger, men jag känner ingen attraktion som är jämförbar med den jag har för kvinnor. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte det är så att man antingen är si eller så, allt är på en skala. Förr vissa känns det mer avlägset, för vissa känns det närmare.

maaherra
2007-11-15, 14:38
Kan tycka killar är jävligt snygga och sexiga, men någon sexuell attraktion känner jag ej.

Trekanter med två snokar och en mus inblandad går däremot utmärkt.

tjabon
2007-11-15, 14:40
100% hetero och stolt!

dumstrut
2007-11-15, 14:41
lectris det skulle jag bokföra som bs-light iaf. Så är nog många men inte alla säger det öppet.

Loke Du svarar smartast hitills tycker jag. Modigt gjort!

dumstrut
2007-11-15, 14:42
100% hetero och stolt!

Källa på det?

LadyInsane
2007-11-15, 14:43
lectris det skulle jag bokföra som bs-light iaf. Så är nog många men inte alla säger det öppet.



+1 på BS Light.

Har attraherats av tjejer samt jag och en kompis har gått "långt". Dock har jag inte fått känslor annat än "vänskapskärlek" för mina väninnor. ;)

lectris
2007-11-15, 14:46
Man kan ju inte säga sig vara heterosexuell om man inte har funderat på hur det skulle vara att ha sex med samma kön.

vadå kan inte? vem är det som bestämmer kriterierna för en viss läggning?

Jag kan väl ha sex med hur många tjejer jag vill, det betyder inte att jag blir kär i en tjej för det eller att jag vill spendera mitt liv tillsammans med en tjej. Det är stor killnad på fysisk och emotionell attraktion tycker jag, och därför är jag inte bs.

dumstrut
2007-11-15, 14:46
+1 på LadyInsane

Det heter ju "bisexuell", bli kär & grejer kan ju vara en annan sak. Men bara att man kan tänka sig nån form av sex är ju en bs-indikator. Det räcker liksom.

Frida.B
2007-11-15, 14:47
lectris det skulle jag bokföra som bs-light iaf. Så är nog många men inte alla säger det öppet.

!

Så om man kan tycka att någon utav det motsatta könet ser bra ut så e man lite bs? :Virro

dumstrut
2007-11-15, 14:49
vadå kan inte? vem är det som bestämmer kriterierna för en viss läggning?

Jag kan väl ha sex med hur många tjejer jag vill, det betyder inte att jag blir kär i en tjej för det eller att jag vill spendera mitt liv tillsammans med en tjej. Det är stor killnad på fysisk och emotionell attraktion tycker jag, och därför är jag inte bs.


Han menar väl att om man inte ens övervägt alternativet så hur ska man då kunna vara 100% söker?

Du kan ju tex bli attraherad av en annan tjej, inte samma sak som att du blir KÄR, men bara att du testat tanken gör ju att du får veta nåt om dig själv. Eller hur?

Yucko
2007-11-15, 14:50
Jag har spelat hockey.

RassK
2007-11-15, 14:51
Vars är pollen *gah!*

dumstrut
2007-11-15, 14:52
Så om man kan tycka att någon utav det motsatta könet ser bra ut så e man lite bs? :Virro

Näe, så menar jag inte. Jag menar helt enkelt att man på någon front kan känna sig attraherad. Sexuellt eller känslomässigt på det planet man kanske annars känner för det motsatta könet.

Alltså, om du tycker en tjej ser bra ut är du inte bs för det. Men om du skulle vilja ha henne i säng bara för en natt, ja då är du fan bs. Är du med i resonemanget?

Jag tycker Kjell Bergquist är en ball skådis med en himla utstrålning, men jag vill inte ligga. Okej? =)

dumstrut
2007-11-15, 14:53
Vars är pollen *gah!*

Jag tänkte inte på det. Kan man få typ Eddie Vedder att fixa en tro?

Tricklev
2007-11-15, 14:56
Menar du då att det är en kvinnlig egenskap att vara lite bs men att män saknar den egenskapen? Hmmm?

Nej, jag menar bara att jag gillar tanken på 2 tjejer, men att tanken på en kille nära mig inte intresserar mig.

Ironbabe
2007-11-15, 15:00
Jag har spelat hockey.

Jag har spelat fotboll! Betyder det att vi spelar i samma liga :confused:

Yucko
2007-11-15, 15:02
Jag har spelat fotboll! Betyder det att vi spelar i samma liga :confused:

Om du vill det så varför inte.

Ironbabe
2007-11-15, 15:07
Om du vill det så varför inte.

åkej, men jag vill välja!

dumstrut
2007-11-15, 15:08
Ironbabe & Yucko get a rum på vandrarhem va

Ironbabe
2007-11-15, 15:11
Ironbabe & Yucko get a rum på vandrarhem va

Oki, vilken tid ska vi komma och vilket rumsnr/sal har du?

Greg
2007-11-15, 15:15
Jag kan bli attraherad av killar, och tycka de är snygga.

Men jag älskar kvinnor alldeles för mycket för att vara bi/homo.

Herr Oberst
2007-11-15, 15:39
När är man bög/bi/hetero?

Kan man drömma om bögsex och ändå vara 100% straight?
Kan man ha bögsex och ändå vara 100% straight?

Slartibartfast
2007-11-15, 15:41
Visst har man haft några semihomo-erfarenheter. Inget hångel eller påsättande i ändalykten, men väl erigerade könsorgan i en kamratlig atmosfär under tidiga tonåren. Tror jag de flesta killar (och tjejer) kan skriva under på om de slutar vara så himla rädda för stämplar.

Det sagt har jag ingen som helst sexuell attraktion till män som sådana. Men jag skulle utan vidare kunna ha en trekant med en av mina polare och en tjej, och skulle knappast freaka ur om vi råkade korsa våra svärd.

mangs
2007-11-15, 15:44
Alltså, ni som väljer ordet att ni kan vara attraherad till någon av eget kön, hur menar ni då?

Menar ni att ni tänder sexuellt på dem eller kan tycka att de har en schysst utstrålning, fysik?


Jag är heterosexuell men vill ändå veta vad ni menar. Jag kan nämligen tycka att en kille har en fin fysik men jag har ALDRIG sett en kille som är sexig eller någonsin känt mig kär eller liknande i någon kille.

Dav0d
2007-11-15, 15:47
Jag önska jag vore det. Massvis med nya människor man kan bli sexuellt upphetsad av ^^ Inte nog med det, får duscha med dem varje dag!

Men annars nej, tyvärr är inte det. Inte för jag vet vad jag missar, så det är lugnt.

Gpajpen
2007-11-15, 15:47
Jag har faktiskt hånglat med en kille i typ 2 sec, då påhejad av 15 tjejer visserligen och med ett osedvanligt högt intag av alkohol tidigare. Det kändes varken konstigt eller äckligt, inget mer med det.
vidare så quotar jag slarti

Det sagt har jag ingen som helst sexuell attraktion till män som sådana. Men jag skulle utan vidare kunna ha en trekant med en av mina polare och en tjej, och skulle knappast freaka ur om vi råkade korsa våra svärd.

Frida.B
2007-11-15, 15:54
Jag skulle aldrig kunna ha en trekant, ännu mindre med en kompis... jag får the creeps bara av tanken

tejpis
2007-11-15, 15:55
100% hetero här men inte helt stolt över det. Önskar jag vore så öppensinnig att bisexualitet vore en tänkbarhet.

Frida.B
2007-11-15, 15:56
100% hetero här men inte helt stolt över det. Önskar jag vore så öppensinnig att bisexualitet vore en tänkbarhet.

Det skulle ju vara att säga att man kan välja om man skall vara homo eller hetro...

tejpis
2007-11-15, 16:00
Det skulle ju vara att säga att man kan välja om man skall vara homo eller hetro...

Homo/hetero är en begränsning. Bisexualitet är en icke-begränsning. Jag tycker mig se en skillnad iaf. Om jag vore homo så skulle jag av samma anledning vilja vara bisexuell. Men nu är det ju så, som du kanske förskte få sagt, att man inte kan styra vem/vad man attraheras av.

mela
2007-11-15, 16:01
lectris det skulle jag bokföra som bs-light iaf. Så är nog många men inte alla säger det öppet.


Du är väl inte rätt att döma om man är bs-light eller bs eller homo öht?
Det är något som varje person själv bestämmer.

Jag kan tycka att tjejer är snygga och fantisera om tjejer.
Men jag skulle aldrig gör något med en tjej. För det äcklar mig på samma gång. Alltså är jag hetero. Inte bs-light eller något annat.

Snafu
2007-11-15, 16:15
Fear wanking har man ju provat på. Ligga och fantisera om Pamela och sedan snabbt som fan slänga in en man och om man blir full av fear så är man straight. Enkelt.

Jag har även provat på att fantisera om en Jeep-kylare enbart för att testa om det fungerar att enbart köra på ren mekanik. Det funkade också. Motsvarar antagligen att ligga med en tjockis, typ.

Shakemynuts
2007-11-15, 16:24
Jag kan tycka en kille är råhet. Men när jag ser en rumpa på en tjej i ögonvrån, läpparna, brösten, ja, allt som gör en tjej till en tjej jag attraheras av ordentligt, då skulle ingen kille ivägen komma emellan. utom Ricky Martin! :D

Edit: eller Martin Stenmarck..

stargate
2007-11-15, 16:26
Jag gillar tjejer som ser ut som killar.

Men jag är hetero

JustinCredible
2007-11-15, 16:29
Känner ingen sexuell attraktion till killar alls. Men jag kanske är lite homoemotionell. Finns det nåt som heter så? Jag blir typ kär i killar fast jag vill inte göra nåt med dom. Haha I've said too much now:D

Loke
2007-11-15, 16:34
Fear wanking har man ju provat på. Ligga och fantisera om Pamela och sedan snabbt som fan slänga in en man och om man blir full av fear så är man straight. Enkelt.

Eller så är man rädd för tanken att man kanske gillar det och därmed är bög?

Snafu
2007-11-15, 16:35
Eller så är man rädd för tanken att man kanske gillar det och därmed är bög?

*cry*

Inavel
2007-11-15, 16:40
Självklart inte.

Pingu
2007-11-15, 17:09
Nej det har jag inte

dumstrut
2007-11-15, 17:18
Oki, vilken tid ska vi komma och vilket rumsnr/sal har du?

Jag är oskuld & låser alltid om mig. Minsann.

Lallle
2007-11-15, 17:19
Har killpussats litegrann, men det kändes mest sterilt. Iofs inga skönheter :)

Rex
2007-11-15, 17:21
Uscha.. aldrig :\

RassK
2007-11-15, 17:21
>:-]

dumstrut
2007-11-15, 17:21
Du är väl inte rätt att döma om man är bs-light eller bs eller homo öht?
Det är något som varje person själv bestämmer.

Jag kan tycka att tjejer är snygga och fantisera om tjejer.
Men jag skulle aldrig gör något med en tjej. För det äcklar mig på samma gång. Alltså är jag hetero. Inte bs-light eller något annat.

Jo det är min tråd så jag är domare. Så det så.

Sen är det faktiskt en väldig skillnad på att 1. tycka nån av samma kön är snygg, eller 2. ha fantasier (jag läser det då som sexuella sådana, inte fantasier om kamratskap)

Även om man inte vill göra verklighet av sina eventuella fantasier så finns de ju ändå där. Då är man fanimig lite bs-light åtminstone i teorin. Så det så.

mela
2007-11-15, 19:12
Jo det är min tråd så jag är domare. Så det så.

Sen är det faktiskt en väldig skillnad på att 1. tycka nån av samma kön är snygg, eller 2. ha fantasier (jag läser det då som sexuella sådana, inte fantasier om kamratskap)

Även om man inte vill göra verklighet av sina eventuella fantasier så finns de ju ändå där. Då är man fanimig lite bs-light åtminstone i teorin. Så det så.

Man är inte bi för det. Antingen är man bi hela vägen eller inte bi öht. Det finns inget mellanting.

lectris
2007-11-15, 19:37
Man är inte bi för det. Antingen är man bi hela vägen eller inte bi öht. Det finns inget mellanting.

WORD. och den enda som bestämmer om man är bs/homo/hetro eller vafan som helst är en själv. dumstrut, du får väl tycka vad du vill men det betyder inte att det är det som gäller.

Shakemynuts
2007-11-15, 19:47
Jai:
http://db.books.com.tw/activity/hwc/200512/fab5/208.jpg

och

Kyan:
http://www.tszuj-it.com/qekyan.jpg

Från Fab 5 skulle kunna få mig att bli gay vilken dag som helst! *cupid* *drool*

mela
2007-11-15, 19:50
Jag hade gärna försökt omvända Kyan! OMG OMG!

champion
2007-11-15, 20:08
Aldrig haft tankar om en kille. Det är vidrigt *spy*
110% hetero

erik_strid
2007-11-15, 20:19
Min polare som hade flickvän strulade med 2 killar på en fest för inte så länge sen:P Tror inte han är bisexuell dock eftersom han är ärlig och om han hade varit det hade han inte skämts för det;) Själv är jag inte bisexuell. Jag funderade dock i början av puberteten på om jag var det, men jag kom fram till att jag är 100% straight.

Allan
2007-11-15, 21:06
Är du bisexuell eller har haft såna tankar?

Tyvärr inte.

Imni
2007-11-15, 21:18
Nej, inte intresserad av killar öht. Kan inte ens avgöra om en kille ser bra ut.*screwy*

Fredriiik
2007-11-15, 21:24
Nej, inte intresserad av killar öht. Kan inte ens avgöra om en kille ser bra ut.*screwy*

samma för mig. Kan inte heller se om en kille ser bra ut eller inte :P

100% hetro.

Baan
2007-11-15, 21:25
Nej för fan

Mago
2007-11-15, 21:30
Nja. Det finns väl iofs. ett par stycken på kolo som man skulle vilja mantraina med.

stridis
2007-11-15, 21:47
Nej, jag får definitivt inte erektion av snygga killar. Sen får de vara hur underbara och coola som helst, jag finner inget sexuellt intressant i dem.

muddler
2007-11-15, 21:55
är inte bs och det är fan lite synd tycker jag... tänk vilken målgrupp man skulle kunna ha!

Frida.B
2007-11-15, 22:23
Men tänk vad jobbigt det skulle vara... Att aldrig få det man vill... Visst, man blir inte kär i ett kön. Men om man väljer att leva sitt liv med en partner så vet man hela tiden att man inte kan få ta del av det andra könet. Jag hade tyckt att det var jätte jobbigt om jag varit bisexuell

Tolkia
2007-11-15, 23:02
Men tänk vad jobbigt det skulle vara... Att aldrig få det man vill... Visst, man blir inte kär i ett kön. Men om man väljer att leva sitt liv med en partner så vet man hela tiden att man inte kan få ta del av det andra könet. Jag hade tyckt att det var jätte jobbigt om jag varit bisexuell
Även som hetero eller homo missar du ju i och för sig halva jordens befolkning om du går i en relation med EN person, med något slags trohetsöverenskommelse.

Rahf
2007-11-16, 14:17
Nej jag är heterosexuell. Däremot har jag funderat på om jag tänder på killar när jag inte varit upphetsad av tjejer på ett bra tag. Har för höga standarder antar jag.

L-Sami
2007-11-16, 14:24
Nej, jag blir inte sexuellt attraherad av män.

Ignatius72
2007-11-16, 14:29
Fear wanking har man ju provat på. Ligga och fantisera om Pamela och sedan snabbt som fan slänga in en man och om man blir full av fear så är man straight. Enkelt.

Jag har även provat på att fantisera om en Jeep-kylare enbart för att testa om det fungerar att enbart köra på ren mekanik. Det funkade också. Motsvarar antagligen att ligga med en tjockis, typ.

:D :D

on topic, när man är så gammal som jag så hade det varit skitfiffigt att vara lite BS. Finns ju inget mer lättraggat en kille. Det hade passat mina syften alldeles utmärkt. I ungdomsåren kanske lite jobbigare funderingar.
Jag har dock aldrig funnit någon kille minsta lilla upphetsande. Då tror jag Snafus Jeep-kylare fungerar bättre för eventuellt upphetsningsändamål.

bulldozer
2007-11-16, 14:41
Jag tycker tjejer kan va snygga och kan attraheras av tjejer *fast numera
attraheras jag bara av sambon*. Har inga större betänkligheter vad gäller
sex, why not.. Men jag har j*vligt svårt att se mig sjäv i en relation med
nån tjej, två bitches med PMS samtidigt känns bara skrämmande...

Eldhroka
2007-11-16, 14:53
ja

RassK
2007-11-16, 17:46
ja

[+]

machine gun
2007-11-16, 23:53
Med tanke på hur öppen jag är med det i mitt verkliga liv, så kan jag ju lika gärna skriva det här. Just nu lever jag i ett monogamt heterosexuellt förhållande sen snart fyra år tillbaka, men jag har tidigare haft förhållanden även med tjejer. Jag definierar mig som bisexuell, varken mer eller mindre.

Jag blir faktiskt upprörd över när folk sätter etiketter på andras sexualitet utifrån deras beteende (eller påstådda beteende i detta fall). Ingen annan än du själv har rätt att definiera din sexuella identitet. Allt annat är kränkande.

Deceiver85
2007-11-17, 00:19
Jag kan bedöma ifall en man ser bra ut eller ej, men jag blir inte sexuellt attraherad av män.

Har i övrigt rätt dåliga erfarenheter av bisexuella, särskilt bisexuella män. Jag har träffat 5st och alla har haft en fruktansvärt dryg attityd mot heterosexuella män: Vadå, hål som hål? Vem bryr sig ifall det sitter på en man eller kvinna? Du är bara inskränkt och rädd för att bli kallad bög ifall du skulle vilja ha sex med en man.

fonzie
2007-11-17, 00:24
Jag vet inte riktigt än. :)

HajduMan
2007-11-17, 00:38
sry Timme

Robbin
2007-11-17, 12:23
Klart man lekt med tanken att ha sex med en man, jag blir dock äcklad av att tänka tanken att kyssa en av samma kön. Tror ingen är 100% straigt.

Stoltz
2007-11-17, 12:35
Jag kan bedöma ifall en man ser bra ut eller ej, men jag blir inte sexuellt attraherad av män.

Har i övrigt rätt dåliga erfarenheter av bisexuella, särskilt bisexuella män. Jag har träffat 5st och alla har haft en fruktansvärt dryg attityd mot heterosexuella män: Vadå, hål som hål? Vem bryr sig ifall det sitter på en man eller kvinna? Du är bara inskränkt och rädd för att bli kallad bög ifall du skulle vilja ha sex med en man.

Fan vad konstiga folk du stött på. Man ska ju inte generalisera, men min erfarenhet av bisexuella (Både män och kvinnor) är att de har varit mycket mer "Din sexualitet är din ensak".

Träffade en bisexuell tjej en gång som började gnälla om att bisexualitet var den enda naturliga sexualiteten. Den diskussionen avbröts snabbt att ett par började hångla på bordet mellan mig och tjejen. Jag gillade inte hennes tankesätt, men hon var dock den enda jag någonsin träffat med sådan attityd. Trisst att du haft en annan erfarenhet :-/

Laijza
2007-11-17, 12:57
Jag kan tänka mig att ha sex med en tjej. Jag attraheras dock inte av tjejer på samma sätt som jag attraheras av män.

Kanske visar sig senare i mitt liv att jag är bisexuell, ingen skulle nog bli förvånad.

Yes
2007-11-17, 13:04
Tror ingen är 100% straigt.
Varför inte? Jag tycker mig endast se gradskillnader i reaktionerna mot vad som anses vara homosexuellt. Typ att vissa spontant reagerar med "usch, blä, fy vad äckligt!", gärna över småsaker också, medan andra egentligen inte bryr sig så mycket.

En rätt avgörande fråga borde vara vilket man föredrar att ligga och mysa i sängen med.

För egen del har jag utsatts( ;) ) för bögporr utan att varken bli upphetsad eller äcklad. Hela grejen är liksom bara fullständigt ointressant. Funderar jag på ovanstående fråga kan jag bara konstatera att tjejer är bäst, så varför skulle jag vilja ha något annat?

Jag har rentav övervägt frågan ärligt och grundligt och kommit fram till att... fan, jag älskar tjejer! Borde inte jag få kalla mig 100% straight då?

Tjuckot
2007-11-17, 14:29
Heterosexuell. Håriga mansrumpor är inte så sexiga, har redan haft en nära-analen-upplevelse en dag när jag var i omklädningsrummet, tittade upp när jag knöt skorna. En gapande hårig mansröv som ropade på mig, eew. Avskräckte mig ganska bra.

Mr. Moose
2007-11-17, 14:46
Om man räknar in "lady-boys" är jag definitivt bisexuell, men vanliga killar är inget för mig.

Yes
2007-11-17, 14:55
Om man räknar in "lady-boys" är jag definitivt bisexuell
Svår gränsdragning där... det beror kanske på hur "lady-pojken" ser ut? Vissa går ju lätt att missta för kvinnor... tror jag i varje fall, har aldrig träffat någon vad jag vet.

Deceiver85
2007-11-17, 19:37
Fan vad konstiga folk du stött på. Man ska ju inte generalisera, men min erfarenhet av bisexuella (Både män och kvinnor) är att de har varit mycket mer "Din sexualitet är din ensak".

Träffade en bisexuell tjej en gång som började gnälla om att bisexualitet var den enda naturliga sexualiteten. Den diskussionen avbröts snabbt att ett par började hångla på bordet mellan mig och tjejen. Jag gillade inte hennes tankesätt, men hon var dock den enda jag någonsin träffat med sådan attityd. Trisst att du haft en annan erfarenhet :-/

Jag vet, det är rätt störande, då har de homosexuella jag har träffat haft en mycket mer avslappnad attityd kring sexualitet och tyckt att det varit "var människas ensak". Det är som att bisexuella har knäckt den sista spärren, och kan ha sex med båda könen...det blir lite knepigt när man får höra hur inskränkt man är för att man inte kan tänka sig att ha sex med män.

Jag tror inte ett smack på teorin "alla föds bisexuella". Jag menar, bara för att vi kan (rent fysiskt) ha sex med båda könen så behöver det inte betyda att vi vill eller måste det...och om det är så, varför begränsa sig till människor?

http://www.lleynsheep.com/PHOTOS/nick%20tavernor/NICKEWES.JPG

Versus
2007-11-17, 19:54
Skulle vara kul att se lite statisktik på hur många tjejer resp män som är bi. Har en känsla att fler tjejer % sett har haft sex/hångel med samma kön än män..

Själv är jag hetero.

oath5
2007-11-17, 21:03
Jag kan tycka att killar ser bra ut osv, men där går också gränsen.

Muskelbyggaren
2007-11-17, 21:08
Vad oväntat att just Deceiver, av alla skribenter i tråden, inte bara kan svara ja eller nej på frågan. Nej han känner sig manad att påpeka att bisexuella är intoleranta som knäckt den sista spärren(vilken var den första?) samt slutligen i sedvanlig homofobanda dra paralleller med homosexualitet och djursex! :thumbup:

egge
2007-11-17, 21:09
Nej, inte vad jag vet. Haft tankar om det har nog alla, annars ljuger dom.

Deceiver85
2007-11-17, 21:35
Vad oväntat att just Deceiver, av alla skribenter i tråden, inte bara kan svara ja eller nej på frågan. Nej han känner sig manad att påpeka att bisexuella är intoleranta som knäckt den sista spärren(vilken var den första?) samt slutligen i sedvanlig homofobanda dra paralleller med homosexualitet och djursex! :thumbup:

Om du läser riktigt noggrant så ser du att jag inte alls jämför bisexualitet med djursex, men utifrån de bisexuella jag har träffat (de dryga, förhoppningsvis och antagligen inte representativt för alla bisexuella) så har jag alltid varit "intolerant" för att jag inte stoppat snoppen i vad som helst som rör sig...så då har jag helt vänt på argumentationen, varför begränsa sig till vuxna människor? Varför inte djur eller barn? Vem är det nu som är inskränkt?

Det jag efter en rad oförskämdheter och vidriga liknelser försöker säga är, att jag är inte inskränkt bara för att jag råkar ha samma sexualitet som normen förespråkar. Det finns bara ett till djur som gillar att gå mot strömmen så mycket som politiskt korrekta svenskar, och det är kåta laxar...

Trance
2007-11-17, 21:44
Typiskt Deciever85 att använda 756 tecken när han svarar.

Chaan
2007-11-17, 22:00
Jag kan tänka mig att ha sex med en tjej.

+1

Trance
2007-11-17, 22:05
Typiskt Deciever85 att använda 756 tecken när han svarar.

757 tecken var det visst. Vilket bara råkar vara flygplanstypen som krashade in i Pentagon den 11 september. Lite väl många saker faller på plats just nu.

Guybrush
2007-11-17, 22:37
Nej, har aldrig blivit det minsta attraherad av en man. Jag kan såklart tycka att en man ser bra ut och ge en komplimang, men jag känner ingen fysisk dragning.

100% kvinnor för mig tack.

maaherra
2007-11-17, 23:44
757 tecken var det visst. Vilket bara råkar vara flygplanstypen som krashade in i Pentagon den 11 september. Lite väl många saker faller på plats just nu.

:laugh:

NiXPhoenix
2007-11-18, 00:06
Tänkt några såna tankar ett fåtal gånger, men upphetsad? Nää.





Jag har även provat på att fantisera om en Jeep-kylare enbart för att testa om det fungerar att enbart köra på ren mekanik. Det funkade också. Motsvarar antagligen att ligga med en tjockis, typ.


Ja visst funkar det, jag har runkat både till bilar och datadelar. Ehh :em:

Muskelbyggaren
2007-11-18, 11:06
Om du läser riktigt noggrant så ser du att jag inte alls jämför bisexualitet med djursex, men utifrån de bisexuella jag har träffat (de dryga, förhoppningsvis och antagligen inte representativt för alla bisexuella) så har jag alltid varit "intolerant" för att jag inte stoppat snoppen i vad som helst som rör sig...så då har jag helt vänt på argumentationen, varför begränsa sig till vuxna människor? Varför inte djur eller barn? Vem är det nu som är inskränkt?

Det jag efter en rad oförskämdheter och vidriga liknelser försöker säga är, att jag är inte inskränkt bara för att jag råkar ha samma sexualitet som normen förespråkar. Det finns bara ett till djur som gillar att gå mot strömmen så mycket som politiskt korrekta svenskar, och det är kåta laxar...
"Okej"

Hades
2007-11-18, 11:17
757 tecken var det visst. Vilket bara råkar vara flygplanstypen som krashade in i Pentagon den 11 september. Lite väl många saker faller på plats just nu.

BWAHAHAHA

On topic: Nej, jag är inte bisexuell, men jag kan uppleva att vissa män är attraktiva.

haiduc
2007-11-18, 11:40
Nej, jag är inte bisexuell.
-Är bög rakt igenom :)

Sen får folk ha vilken läggning de vill, och de får också tycka vad de vill om mig och mitt liv.
Faktum är att det typ inte är nån som bryr sig på 2000-talet vem folk blir kär i eller har sex med...

Däremot är folk snabba på att peka ut "homofober"... Jag tycker inte det är något "fel" i att tycka bögsex är fel, det behöver ju inte innebära att man tycker illa om personen.

Deceiver85
2007-11-18, 12:56
Däremot är folk snabba på att peka ut "homofober"... Jag tycker inte det är något "fel" i att tycka bögsex är fel, det behöver ju inte innebära att man tycker illa om personen.

Tack!

machine gun
2007-11-18, 15:12
Jag vet, det är rätt störande, då har de homosexuella jag har träffat haft en mycket mer avslappnad attityd kring sexualitet och tyckt att det varit "var människas ensak". Det är som att bisexuella har knäckt den sista spärren, och kan ha sex med båda könen...det blir lite knepigt när man får höra hur inskränkt man är för att man inte kan tänka sig att ha sex med män.

Jag tror inte ett smack på teorin "alla föds bisexuella". Jag menar, bara för att vi kan (rent fysiskt) ha sex med båda könen så behöver det inte betyda att vi vill eller måste det...och om det är så, varför begränsa sig till människor?

Att som bisexuell påstå att "alla är bisexuella" och anse att man är inskränkt om man inte är bisexuell är ju en otroligt inskränkt inställning och en sådant uttalande är kränkande för alla som är övertygat homosexuella eller heterosexuella. Minst lika illa som att tycka att homosexuella är mindre värda än heterosexuella exempelvis.

Jag tror att du haft otur och träffat folk som bara velat provocera dig. Troligtvis har du även träffat andra bisexuella utan att för den skull vetat om att de var det och de är nog mer representativa för sin läggning isf. De allra flesta skyltar ju inte hejvilt med sin sexuella identitet oavsett vilken denna råkar vara.

dumstrut
2007-11-19, 14:50
Kan vi då summera saken som att:

En del har inte ens tänkt tanken.

En del kan ibland känna en dragning.

En del definierar sig som bisexuella.

Att ens sexualitet är något man definierar själv.

Så denna post har inte gett några direkta svar, inte resulterat i vetenskapliga resultat, men ändå i modiga & öppenhjärtiga svar.

Tack ska ni ha alla!

Kwon
2007-11-19, 15:35
Svår gränsdragning där... det beror kanske på hur "lady-pojken" ser ut? Vissa går ju lätt att missta för kvinnor... tror jag i varje fall, har aldrig träffat någon vad jag vet.

Gissar att Moosen vill att den skall se ut som en "lady", därav utrycket "lady-boy" :D

Dvs han tänder inte på de maskulina dragen utan de feminina.

dumstrut
2007-11-19, 15:39
Gissar att Moosen vill att den skall se ut som en "lady", därav utrycket "lady-boy" :D

Dvs han tänder inte på de maskulina dragen utan de feminina.

Intressant! Riktigt intressant! Men det blir ju en annan slags tråd då.

"Tänder du på transvestiter/shemales/feminina män?"

dumstrut
2007-11-19, 15:59
Nej. jag kan bli attraherad av tjejer rent fysiskt, men på ett känslomässigt plan finns det aldrig något där.

Nu är detta ingen vetenskaplig tråd på nåt sätt. Men det är ett intressant uttalande av dig lectris. Jag tror många kan känna så som du skriver. Och man måste ju inte räknas som bisexuell för det. Men var går då gränsen? Finns det nån gräns?

Det är en filosofisk fråga & inte ställd direkt till dig. Du blev arg på mig tidigare då jag generaliserade & det är verkligen inte min mening att etikettera medlemmarna här.

Jag bara notifikerar att vissa är mer öppna än andra.

mini
2007-11-19, 16:46
Hur kan man tycka att sexualiteten är helt och hållet upp till en själv att definiera? Vad har man då definitioner till? Tänder man både sexuellt och emotionellt på både män och kvinnor (och kanske det som finns där emellan) borde man rimligtvis falla i kategorin bisexuell. Varför skulle man inte göra det? Varför försöka ändra språket? För det är en fråga om semantik, inte om identitet.

dumstrut
2007-11-19, 16:51
Hur kan man tycka att sexualiteten är helt och hållet upp till en själv att definiera? Vad har man då definitioner till? Tänder man både sexuellt och emotionellt på både män och kvinnor (och kanske det som finns där emellan) borde man rimligtvis falla i kategorin bisexuell. Varför skulle man inte göra det? Varför försöka ändra språket? För det är en fråga om semantik, inte om identitet.

Var väl nåt sånt jag vågade mig på men jag vek mig.

Men det blir lite knepigt när man tänker efter. Var ska man dra gränsen?

På ena sidan har man personer som är öppet bisexuella & kan bli kära i vemsomhelst. (ja inte vemsomhelst då, men den rätta liksom)

på andra sidan ytterligheten har vi en person som inte lever ut det, men som ibland med rätt person kan känna en dragning utan att leva ut det...

Hur etiketterar man då?

Lafayette
2023-03-18, 23:59
Nix.